|
|
Linia 1: |
Linia 1: |
| + | =2008.05.26= |
| + | {{news|Aktualizacja [[Day of Defeat: Source]] [[Beta]]| |
| + | * Naprawiono możliwość wywalenia się gry przy eksplozji rakiety. |
| + | }} |
| + | |
| + | {{news|Aktualizacja klienta [[Steam]]| |
| + | * Włączono czcionki typu ClearType gdy te są aktywne w ustawieniach Windowsa. |
| + | * Ulepszono status w grze dla aplikacji które używają 'launchera'. |
| + | * Ulepszono nakładkę wideo tak aby nie blokowała już klawiszy w niektórych grach. |
| + | * Dodano wsparcie DX10 do nakładki wideo. |
| + | * Gdy zablokujemy kogoś nie będą już wysyłane żądania o komunikacje głosową. |
| + | * Poprawiono błąd ze statusem [[Half-Life]] który pokazywał że gra nie była ściągnięta w 100% mimo iz była. |
| + | * Ulepszono wybór serwerów dla połączeń z Przyjaciółmi i [[VAC]]. |
| + | * Ulepszono połączenie do sieci Steam aby nie gubiła pakietów UDP. |
| + | * Naprawiono nierozpoznawanie poprawnie klawisza tab w niektórych grach przez nakładkę w grze. |
| + | * Ulepszono rozpoznawanie identycznych nazw wśród Przyjaciół. |
| + | }} |
| + | |
| =2008.05.26= | | =2008.05.26= |
| {{news|[[Beta]] wersja nowego [[Day of Defeat: Source]]| | | {{news|[[Beta]] wersja nowego [[Day of Defeat: Source]]| |
Linia 13: |
Linia 31: |
| | | |
| }} | | }} |
| + | |
| =2008.05.22= | | =2008.05.22= |
| {{news|[[SourceMod]] wersja 1.0.1| | | {{news|[[SourceMod]] wersja 1.0.1| |
Aktualizacja Day of Defeat: Source Beta |
- Naprawiono możliwość wywalenia się gry przy eksplozji rakiety.
|
Aktualizacja klienta Steam |
- Włączono czcionki typu ClearType gdy te są aktywne w ustawieniach Windowsa.
- Ulepszono status w grze dla aplikacji które używają 'launchera'.
- Ulepszono nakładkę wideo tak aby nie blokowała już klawiszy w niektórych grach.
- Dodano wsparcie DX10 do nakładki wideo.
- Gdy zablokujemy kogoś nie będą już wysyłane żądania o komunikacje głosową.
- Poprawiono błąd ze statusem Half-Life który pokazywał że gra nie była ściągnięta w 100% mimo iz była.
- Ulepszono wybór serwerów dla połączeń z Przyjaciółmi i VAC.
- Ulepszono połączenie do sieci Steam aby nie gubiła pakietów UDP.
- Naprawiono nierozpoznawanie poprawnie klawisza tab w niektórych grach przez nakładkę w grze.
- Ulepszono rozpoznawanie identycznych nazw wśród Przyjaciół.
|
Beta wersja nowego Day of Defeat: Source |
W piątek wieczorem Valve ogłosiło iż zaczęły się beta testy Day of Defeat: Source na nowym silniku OrangeBox. Każda osoba mająca na swoim koncie Day of Defeat: Source może sobie ściągnąć nową wersję. W niezainstalowanych grach pojawia się pozycja Day of Defeat: Source Beta. Nowa wersja wraz ze zmianą silnika niesie jeszcze kilka innych zmian, o których poniżej.
- Dodano Dod_Palermo, zaktualizowana mapa bazowana na Dod_Salerno stworzonej przez Insta.
- Dodano cechy ze Steamworks, włączając odznaczenia i awatary graczy w grze.
- Dodano Nemesis i Zemstę.
- Dodano zatrzymanie się kamery na osobie która nas zabiła.
- Gracze z tej samej drużyny przenikają przez siebie.
- Wprowadzono wiele ulepszeń do systemu fizyki.
- Zmieniono algorytm rozpraszania kul z broni na przypominający ten ze starego Day of Defeat.
- Zredukowano odrzut Garanda.
- Pozycja widoku przy patrzeniu przez szczerbinkę i lunetę została wypozycjonowana tak aby ułatwić patrzenie z za rogów.
|
SourceMod wersja 1.0.1 |
Dzisiaj rano została wydana nowa wersja SourceModa oznaczona numerkiem 1.0.1. Jest to wersja mająca załatać tylko kilka błędów z poprzedniej wersji, oznacza to że nie ma dodanych żadnych nowych możliwości. Krótki opis zmian poniżej:
- Naprawiono kompatybilność z SDKTools po wielkiej aktualizacji Team Fortress 2.
- Usunięto GivePlayerItem z TF2 (aktualizacja TF2 uszkodziła funkcjonalność tego).
- Naprawiono błędy amb-1688, amb-1657, amb-1648, amb-1646, amb-1601, amb-1591 oraz amb-1586.
- Naprawiono niepoprawne liczenie rund w TF2 przez plugin mapchooser.
- Mniejsze usprawnienia w SourceMod SDK.
|
Aktualizacja Team Fortress 2 |
- Naprawiono wywalanie się gry podczas zmiany mapy przy zmienionej wartości mat_queue_mode.
- Naprawiono szybką zmianę broni pozwalającą Medykowi zapobiegać upływowi UberCharge.
- Poprawiono szybkość Szpiega kiedy ten się przebiera.
- Naprawiono panel Stopwatch który nie był aktualizowany jeśli twórca mapy kończył ją ręcznie zamiast zaczekać aż skończą ją zasady gry.
- Zoptymalizowano działanie na maszynach wielordzeniowych.
- Naprawiono strzelanie krytykami koloru przeciwnej drużyny.
- Naprawiono szybkie strzelanie z ktytyków które nie było zsynchronizowane pomiędzy graczem a serwerem.
- Naprawiono exploity na Gold Rush.
|
PsychoStats 3.1 |
News spóźniony prawie o trzy tygodnie ale najważniejsze że jest. W dniu 1 maja została wydana nowa wersja znanych statystyk PsychoStats. W nowej wersji jak zwykle naprawiono (stworzono pewnie też) kupę błędów oraz dodano jeszcze większą ilość przydatnych funkcji. Poniżej lista najważniejszych zmian:
- Nowa architektura CMS oraz pluginów dająca możliwość rozszerzania funkcji dla użytkowników..
- Przeprojektowano standardową skórkę, teraz jest w formacie XHTML.
- Lepsze wsparcie profili graczy, dodano link do Społeczności Steam.
- Ulepszono stronę "Overview", są teraz wykresy ilości połączeń we flashu, graf z jakich państw pochodzą gracze oraz mapa google.
- Automatyczny kreator instalacji skórek pozwalający automatycznie ściągnąć i zainstalować je z panelu administratora.
- Ulepszono wsparcie pobierania logów.
- Zdarzenia gier są teraz konfigurowane z panelu administratora co pozwala na łatwiejszą integrację nowych gier.
- Codzienne nagrody są teraz generowane (ta samo jak tygodniowe oraz miesięczne).
- Zredukowano kody potrzebny do wsparcia nowych modów. Teraz będzie znacznie prościej dodać wsparcie dla nowego moda.
- Dodano wsparcie dla Team Fortress 2
- Zaimplementowano MayCiepła (Heatmaps)! Pozwalają zobaczyć w jakich miejscach na mapach gracze zabijają oraz giną najczęściej.
- Wiele innych poprawek oraz mniejszych ulepszeń w kodzie. Za dużo aby je wymieniać pojedynczo.
|
Aktualizacja Serwera Dedykowanego Source |
- Naprawiono potencjalną możliwość wywalenia serwera za pomocą podsystemu RCON.
|
Aktualizacja Team Fortress 2 |
- Naprawiono kilka błędów z odznaczeniem "Praktyka Rodzinna". Gracze mający 10/10 a nie mający zaliczonego odznaczenia przy następnym Ubercharge na znajomym z listy dostaną to odznaczenie.
- Naprawiono opcję automatycznego leczenia tak aby nie przeszkadzała w osiągnięciu odznaczenia "Druga Opinia".
- Naprawiono ładowanie się Kritzkriega tak aby robił to szybciej niż Medigun
- Naprawiono błąd uniemożliwiający używanie nowych broni Medyka na niektórych serwerach.
- Naprawiono broń białą aby działał na nią efekt Kritzkriega.
- Naprawiono przeglądarkę serwerów aby nie odświeżała się jak nie jest jeszcze widoczna przy starcie gry.
|
Aktualizacja klienta Steam |
Lista zmian:
- Naprawiono Portal: First Slice który nie mógł zostać uruchomiony przez niektórych użytkowników.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający uruchomienie MODów na silniku Half-Life z przeglądarki serwerów.
- Naprawiono problem z siecią na starcie.
|
Doom 4 w planach |
id Software ogłosiło rozpoczęcie produkcji gry Doom 4, jak ktoś chętny na załapanie się u nich na robotę - to teraz jest idealna pora :).
|
Source Engine 2007 na Linuksa? |
Ciekawy artykuł na temat przyszłości silnika Source. Jak wiadomo moduł graficzny Source Engine jest na Direct X, czyli działa na systemach Microsoft takich jak komputery z Windows, Xbox 360 a dodatkowo działa na konsolach Sony Playstation 3. Tu jest mały myk, bo nie ma jak tego odpalić na Mac OS X z Apple oraz na platformach linuksowych, ponieważ nie ma takiej opcji. Ale Source Engine jest modularny, a Valve szuka osób na wysokie stanowisko jako coder/developer - możliwe jest, iż ujrzymy dodatkowy moduł Source, który będzie generował grafikę w OpenGL tak jak to miało miejsce we wcześniejszych grach Valve - silniku Half-Life (prawda jest taka, że silnik HL1 był bazowany na Quake a Valve go rozszerzyło i dopisało moduł do renderowania pod DirectX). Czyżby coś się ruszyło z powodu zapowiedzi id Tech 5, a może Valve brakuje kasiory jaką szastają fani produktów Apple oraz konsol? Zobaczymy, raczej gracze nie stracą :)
Warto zobaczyć artykuł na Phoronix aby poznać szczegóły.
|
Aktualizacja Team Fortress 2 |
Przed chwilą została wydana kolejna aktualizacja Team Fortress 2. Lista zmian nie jest długa :)
- Naprawiono exploit pozwalający na niekończący się UberCharge
- Naprawiono zacinanie się efektu naładowania Kritzkrieg'a przy zmianie broni/klasy
|
Aktualizacja Team Fortress 2 |
Wczoraj późnym wieczorem wyszła kolejna aktualizacja TeamFortress 2. Lista zmian przedstawia się następująco:
- Naprawiono wywalanie się gry na niektórych systemach przy użyciu Kritzkriega.
- Naprawiono dawanie odznaczeń Kamień Milowy 2 oraz Kamień Milowy 3 w niepoprawnym czasie.
- Naprawiono exploit powodujący możliwość wyrzucenia broni na podłogę i podniesienia jej przez innego gracza.
|
Aktualizacja klienta Steam |
Klient Steam
- Dodano możliwość blokowania całej komunikacji od innych użytkowników.
- Dodano opcję wyświetlania sygnatury czasowej w oknie chatu.
- Dodano możliwość ustawienia opcji w jakiej sytuacji ma migać okienko chatu na pasku zadań.
- Dodano opcję sprawdzania czy pojawiła się aktualizacja do jakiejś gry podczas działania Steama.
- Naprawiono nie działanie Kopii Zapasowych niektórych gier oraz wprowadzono inne ulepszenia do nich.
|
Aktualizacja Source SDK |
Source SDK
- Obiekty z nowego trybu gry w Team Fortress 2 są już dostępne dla twórców map.
- Własne ustawienia w edytorze Hammer nie są już nadpisywane gdy SDK jest restartowany.
|