Szablon:Newsy

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m (2008.10.23)
(2008.10.23)
Linia 2: Linia 2:
 
{{news|Migracja gier na silniku [[Half-Life]] do [[SteamWorks]]|
 
{{news|Migracja gier na silniku [[Half-Life]] do [[SteamWorks]]|
 
{{Logo-steam}}
 
{{Logo-steam}}
Stało się, po ponad miesiącu testowania [[Counter-Strike 1.6]] na silniku [[SteamWorks]] wersja ta stała się wersją oficjalną. Co ciekawe nie zaktualizowana tylko samego Counter-Strike'a ale także resztę gier. W ten sposób możliwości z [[SteamWorks]] zostały dodane także do następujących gier: [[Counter-Strike: Condition Zero]], Team Fortress Classic, Deathmatch Classic, Ricochet, [[Day of Defeat]] i Half-life 1 Deathmatch.  
+
Stało się, po ponad miesiącu testowania [[Counter-Strike 1.6]] na "silniku" [[SteamWorks]] wersja ta stała się wersją oficjalną. Co ciekawe nie zaktualizowana tylko samego Counter-Strike'a ale także resztę gier. W ten sposób możliwości z [[SteamWorks]] zostały dodane także do następujących gier: [[Counter-Strike: Condition Zero]], Team Fortress Classic, Deathmatch Classic, Ricochet, [[Day of Defeat]] i Half-life 1 Deathmatch.  
 
Oprócz dodania wsparcia dla [[SteamWorks]] załatano kilka innych błędów.
 
Oprócz dodania wsparcia dla [[SteamWorks]] załatano kilka innych błędów.
  

Wersja z 14:14, 25 paź 2008

Spis treści

2008.10.23

Migracja gier na silniku Half-Life do SteamWorks
Steam-logo.png

Stało się, po ponad miesiącu testowania Counter-Strike 1.6 na "silniku" SteamWorks wersja ta stała się wersją oficjalną. Co ciekawe nie zaktualizowana tylko samego Counter-Strike'a ale także resztę gier. W ten sposób możliwości z SteamWorks zostały dodane także do następujących gier: Counter-Strike: Condition Zero, Team Fortress Classic, Deathmatch Classic, Ricochet, Day of Defeat i Half-life 1 Deathmatch. Oprócz dodania wsparcia dla SteamWorks załatano kilka innych błędów.

  • Usunięto potrzebę ponownego logowania się do Steama w trakcie gry.
  • Naprawiono wywalanie się gry podczas startu w trybie okienkowym na niestandardowych rozdzielczościach pulpitu.
  • Usunięto pojawianie się na chacie w grze informacji o blokadzie przez kogoś na Steam Friends.
  • Zablokowano kilka zmiennych silnika aby zapobiec używania ich w różnego rodzaju skryptach.
  • Wymuszono sprawdzanie poprawności niektórych spriteów w Counter-Strike'u.
  • Usunięto zmienną "ex_extrapmax" (nie była więcej potrzebna).


  • Dodano opcję do linii startowej serwera "-noaff" aby wyłączyć opcję powiązania wątków.
  • Dodano zmienną "bannedcfg" aby administratorzy mogli wybrać do jakiego pliku będą się zapisywać bany po wpisaniu "writeid".


Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png
  • Usunięto sprawdzanie zawartości niektórych plików, które gracze lubią podmieniać w systemie cząsteczek (particle systems).


Aktualizacja D.I.P.R.I.P


Diprip 01.jpg

Wersja 1.0.0.4

  • Naprawiono:
    • rzadki błąd krytyczny serwera powodowany działaniem wtyczki SourceMod
    • krytyczny błąd serwera, który mógł być spowodowany poprzez gracza wywołującego komendę ai_test_los command (podziękowania dla zespołu Zombie Panic za podzielenie się informacją)
    • uruchamianie D.I.P.R.I.P.'a w trakcie ściągania gry
    • menu wyciszania graczy w trakcie gry
    • duży zestaw naprawczy wyświetla się teraz prawidłowo jako niebieska ikona krzyża
    • motd.txt, server.cfg i inne pliki konfiguracyjne nie są już nadpisywane podczas każdej aktualizacji
  • Zmieniono:
    • autobalance nie pozwala już na dołączenie się do drużyny z większą ilością graczy
    • diprip.fgd jest dostępny w głównym katalogu D.I.P.R.I.P.
    • aktualizacja mapy de_dam:
      • naprawiono ostrzeżenia w konsoli
      • poprawiona jakość cieni
      • zwiększona startowa ilość amunicji dla obydwu drużyn
      • dodano więcej znajdziek broni
      • zmieniono modele kolizji skał
  • Dodano:
    • domyślne ustawienia przycisków dla pada od XBOX 360
    • domyślne ustawienia przycisków dla padów logitech rumblepad ( muszą być włączone ręcznie poprzez zmianę nazwy pliku logitech_rumblepad.cfg na joystick.cfg w katalogu cfg )
    • mapa dm_city
    • wsparcie dla serwerów linuxowych ( niestabilne binarki w wersji beta dostępne tylko na naszym forum )
    • podstawowe wsparcie dla klawiszy używanych przez wtyczki serwerowe ( klawisze 0-9 przypisane do slotów ). Zmiana wymaga ręcznego zresetowania przycisków do ustawień domyślnych.


Aktualizacja Age Of Chivalry


Kolejny mod doczekał się aktualizacji lista zmian jest na tyla długa że nie chciało mi się jej tłumaczyć :) w wersji angielskiej znajduje się tutaj.


2008.10.22

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Dodano wsparcie dla kluczy CD-Key, które nie zawierają żadnych gier.
  • Dodano możliwość uruchomienia zewnętrznego procesu podczas weryfikacji lub kasowania gry.


Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png
  • Dodano limit na niektóre komendy klienta aby zapobiec spamowaniu serwera.
  • Dodano sprawdzanie zawartości plików systemu cząsteczek (particle systems).
  • Komenda r_particle_timescale może być zmieniona tylko na serwerach z włączonymi cheatami (sv_cheats 1).
  • Zaktualizowano informacje o łączeniu i rozłączaniu się gracz aby były czytelniejsze.
  • Załatano kilka exploitów na mapach Dustbowl, Granary i Badwater Basin.
  • Usunięto bramki oraz czas setupu z Granary. (!)


2008.10.19

Counter-Strike Steamworks Beta - Aktualizacja


Od Jason'a:

  • Naprawiono wysypywanie się gry podczas zmiany mapy
  • Włączono HLTV w Windows (32)

Od Alfred'a:

  • Tym razem nie ma aktualizacji dla systemu Linux, spodziewajcie się go na początku przyszłego tygodnia.


Oficjalne grupy gier w Steam


Pamiętacie zapewne opcje wyboru ulubionej gry w profilu, teraz została ona zastąpiona oficjalnymi grupami gier.

Gry które obecnie posiadają oficjalne grupy:


11def65e566e154700dcdec06d8528b168172fe6.jpg e9fe9041f9976977c1e5b126110369c8ebf05bec.jpg

3b743dcdc0b8652248b7e15cbaac9397e7047e57.jpg 40d0da252a827a8932b8efcfb3d78256bc38d964.jpg 3faaea1a2287b9dc3578ac54659a6040deeb6f0a.jpg c52471cced1cce28680d12b7426e58b0656e1eca.jpg 3ec0240c55916df25da3e0eb6c58debb3707a124.jpg 45b337a8e8927f45d618e2681fda298d9318e609.jpg 81354eeedcd8ba2fddeb20c4c58077230fba368f.jpg f7f66e0a71362030c55434279edfe703485f5309.jpg

c4bd65da60f0bed6364ceff1e42793611d604921.jpg


2008.10.16

Left4Dead - Pre-Order


L4d pre-order.jpg


Grę można już kupić w przed-sprzedaży, niestety cena nie jest atrakcyjna. (~55$ z podatkiem) Grę można kupić taniej w polskiej wersji Retail. (też w pre-order)


Aktualizacja Team Fortress2? - Nie w tym roku!
Tf2 logo.png

Jak informuje Doug Lombardi w tym roku nie ukaże się kolejna aktualizacja klas do Team Fortress 2. Dodaje także że dalej mają zamiar rozwijać grę a gdy ukaże się Left 4 Dead usłyszymy więcej o Team Fortress 2.


2008.10.12

Eternal Silence - kolejny mod Steam


Kilka tygodni temu Valve zaproponowało ekipie Eternal Silence dodanie ich moda do platformy Steam. Teraz autorzy dumnie komunikują światu że ich mod pojawi się w Steam w następnym miesiącu w wersji 3.2.


Left4Dead - daty wydania / Kolejny wpis w Blogu


L4d logo.jpg

W USA:

  • Trafi do sklepów 17 listopada
  • Będzie dostępny w mniejszych sklepach oraz w Steam 18 listopada
  • Będzie dostępny w duzych centrach handlowych 19 listoppada

Reszta Świata:

  • Będzie dostępny 21 listopada ;/ (Praktycznie w Polsce będzie w poniedziałek 24 listopada ;/)

W Steam:

  • Będzie dostępny z rana 18 listopada (czasu PST)

Przy okazji zajrzyjcie na bloga, pojawił się nowy wpis.

2008.10.10

Blotter w Steam
Steam-logo.png

Wczorajszego wieczora pojawił się w Steam Blotter. W skrócie można powiedzieć że jest to log wydarzeń w których uczestniczą twoi 'Steamowi' znajomi. Z Blottera możecie dowiedzieć się między innymi z kim ostatnio zaprzyjaźnili się twoi znajomi, do jakiej grupy dołączyli, jakie osiągnięcia zdobyli czy nawet jakie gry kupili :) Jeżeli chcecie sami zobaczyć Blotter zajrzyjcie do Społeczności w Steam.


Aktualizacja D.I.P.R.I.P.
Diprip 01.jpg

Nius troszeczkę spóźniony ale lepiej późno niż wcale :)

Mod polskiej produkcji D.I.P.R.I.P. miał niedawno kolejną aktualizacje (do wersji 1.0.3) a jako że nie napisałem nic o poprzedniej aktualizacji w tym niusie znajdą się zmiany obu aktualizacji.


Wersja 1.0.0.3

  • Naprawiono
    • częsty błąd krytyczny serwera spowodowany błędem w systemie naprowadzania rakiet
    • błąd krytyczny serwera spowodowany próbą stworzenia przez klienta nieistniejącego typu pojazdu
    • błąd krytyczny klienta spowodowany błędem w obliczeniach znikania obiektów
    • wybuch nuklearny bomby w jej punkcie startowym po dostarczeniu bomby do celu
    • głos komentatora odgrywający się za głośno podczas upuszczenia lub uratowania beczki z uranem
  • Dodano
    • strażnik opóźnienia jako opcja serwera ( domyślnie włączony)
      • diprip_latency_keeper 1 (włączenie/wyłączenie strażnika opóźnienia)
      • diprip_latency_keeper_safe_time 30 (okres, przez który klient musi przekraczać wartość diprip_max_ping, aby zostać wyrzuconym z serwera)
      • diprip_max_ping 200 (maksymalna dopuszczalna wartość ping klienta)

Wersja 1.0.0.2

  • Naprawiono
    • błąd krytyczny serwera spowodowany nadpisywaniem pamięci przez system symulacji fizyki pojazdów
    • błąd krytyczny serwera spowodowany śmiercią gracza trzymającego hamulec ręczny w czasie eksplozji nuklearnej
    • znacznik celu odczepiający się od właściwej pozycji podczas dużych opóźnień na serwerze
    • znikająca bomba i beczka z uranem podczas dużych opóźnień na serwerze
    • osiągnięcie Hero nagradzane w niewłaściwych sytuacjach
    • niepoprawne wyświetlanie HUD'a w trybie destruction podczas dużych opóźnień serwera
  • Zmieniono
    • zmieniony sztywny limit graczy na serwerze z 16 na 32 (zalecana wartość 14)
  • Dodano
    • limit punktów w trybie Uranium Run jako opcja serwera


Insurgency - Zapowiedź nowej mapy

Ins_Karam bo o niej mowa, jest to mapa osadzona w realiach Afganistanu a rebelianci będą walczyć przeciwko siłom ISAF. Na mapie znajduje się wiele wzgórz i wzniesień, przez środek przebiega koryto wyschniętej rzeki które zapewnia schronienie dla walczących tam żołnierzy. Znajdą się tam również dwie wioski chronione murami. Obóz ISAF położony jest na wzgórzu, które znajduje się nad jedną z wiosek, osłaniany jest przez bunkry oraz rowy z workami piachu. Prace nad Ins_Karam, przez ostatnie miesiące mocno przyśpieszyły i mapa jest już prawie gotowa do testów (a po nich dostarczenia jej do was bezpośrednio przez Steam).

Screeny:


ins_karam_1s.jpg ins_karam_6s.jpg ins_karam_3s.jpg ins_karam_7s.jpg


2008.10.09

Portal: Prelude wydane!
Logo portal prelude.png
Portal prelude.jpg

Mod Portal:Prelude jest dostępny dzięki FilePlanet i Planet Half-Life jeden dzień wcześniej niż zapowiadali twórcy. Nie będę się rozpisywał jak wygląda mod i czy jest fajny :) Możecie sami się przekonać czytając ten artykuł lub od razu ściągając mod. Dodam jedynie że instalator zajmuje 775MB oto linki:

Aktualizacja Portal:Prelude został już wydany 'normalnie' a więc udostępniono dodatkowe mirrory, oto oficjalna lista:


download.gif


2008.10.04

Drobna aktualizacja Steam
Steam-logo.png
  • Poprawiono kompatybilność z Windows 2000 oraz niezaktualizowanym Windows XP.


50 GBit transferu na w sieci Steam

Pięc modów wyszło wczoraj wieczorem, na statystykach Steam widać, że w sumie wszystkie serwery Steam wysyłające dane do graczy dobija do 50 Gigabitów.

5-mods-traffic.gif

I rośnie ;D

2008.10.03

Beta wersja Steam Bootstrapper
Steam-logo.png
  • Ulepszono algorytm geo-lokalizacji Steam. (Chodzi o algorytm wyszukiwania najbliższego serwera z zawartością - content servers)
  • Naprawiono ciche wywalenie się Steama przy zamykaniu.

Bootstrapping - w informatyce pojęcie to oznacza coś, co może samo się zaktualizować lub nadpisać swój kod. U Valve to nic innego jak steam.exe.


Mody w Steam wydane!

Mody zostały WYDANE!

Mody.jpg

Więcej info wkrótce.


2008.10.02

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Zaktualizowano kreator instalacji aby wspierał przyszłe produkty.
  • Naprawiono odświeżanie się sklepu Steam nawet gdy zakładka nie była widoczna.
  • Naprawiono potencjalną możliwość wywalenia się aplikacji przy tworzeniu nowego konta.
  • Poprawiono tekst informacyjny o kopach i banach na chacie.
  • Naprawiono pojawianie się loga Steam w tle instalatora gdy był używany instalator bez tła.


2008.10.01

Aktualizacja wersji beta klienta Steam
Steam-logo.png
  • Naprawiono błąd powodujący 'connection timeout' na serwerach zabezpieczonych przez VAC.
  • Naprawiono niewyświetlanie się strony sklepu za pierwszym razem gdy Steam był uruchamiany automatycznie przy starcie systemu.
  • Naprawiono pojawianie się loga Steam w tle instalatora gdy był używany instalator bez tła.


Left4Dead Blog

Twórcy gry Left4Dead uruchomili na swojej stronie blog w którym jak sami piszą chcą bezpośrednio rozmawiać ze społecznością. W blogu jest już pierwszy wpis - możecie go przeczytać tutaj.


2008.09.30

Dostępna kolejna wersja testowa klienta Steam
Steam-logo.png
  • Zaktualizowano kreator instalacji aby wspierał przyszłe produkty.
  • Naprawiono odświeżanie się sklepu Steam nawet gdy zakładka nie była widoczna.
  • Naprawiono potencjalną możliwość wywalenia się aplikacji przy tworzeniu nowego konta.
  • Poprawiono tekst informacyjny o kopach i banach na chacie.


2008.09.27

5 największych modów na silniku Source będzie na Steam

News na Steam jest dla nas długo oczekiwaną wiadomością, gdyż zapowiadaliśmy go jakiś czas temu - niestety organizacja Valve musiała pewnie przemielić swój stos formalnych papierków aby insynuacja stała się faktem. Od przyszłego tygodnia na Steam wszyscy posiadacze jakiejkolwiek gry na silniku source będą mogli pobrać za darmo i grac za darmo w każdy z pięciu modów:

  • Zombie Panic Source - zostań zombiakiem i dorwij się do mózgów ludzi, albo razem z kumplami unikaj ataku zombie w mrocznych dzielnicach miasta.
  • Synergy - chciałbyś przejść Half-Life 2 albo dodatkowe epizody z kumplami? To mod dla ciebie.
  • D.I.P.R.I.P. - wprowadź śmierć i zniszczenie rozwalając inne pojazdy, choćby naszym ultra bojowym Fiatem 126p :)
  • Age of Chivalry - Machanie mieczem
  • Insurgency - jeśli Counter-Strike:Source nie jest dla ciebie zbyt realistyczny i wolałbyś walki na bliskim wschodzie.

Smaczku dodaje fakt, że będą one później przeniesione na ulepszonym silniku source, czyli OrangeBox, ten jaki możemy podziwiać w takich grach jak Team Fortress 2 czy Day of Defeat: Source.


Oficjalne wymagania sprzętowe dla Left 4 Dead
L4d logo.jpg

Valve podało oficjalne wymagania sprzętowe dla Left4Dead oto one:

  • System operacyjny: Windows Vista, XP lub 2000
  • Procesor: 3.0 GHz P4, Dual Core 2.0 or AMD64X2 (lub szybszy)
  • Pamięć operacyjna: 1 GB dla XP / 2GB dla Vista
  • Napęd optyczny: DVD-ROM
  • Twardy dysk: Około 7.5 GB wolnej przestrzeni
  • Karta graficzna: Kompatybilna z Direct X 9 (z 256 MB lub więcej oraz powinna być kompatybilna z pixel shader 2.0)
  • Karta dźwiękowa: Kompatybilna z Direct X9.0c


Aktualizacja Counter-Strike 1.6 Beta
  • Naprawiono błąd "Steam validation rejected" podczas łączenia na serwer
  • Dodano zmienna "bannedcfgfile" którą możesz ustalić nazwę pliku do którego będziesz zapisywał bany (writeid)


2008.09.26

Nóż pod żebra moderatorowi

Jak możemy przeczytać na Kotaku, zdarzają się i takie okrucieństwa. Niemiecki gracz został aresztowany, gdyż jest podejrzany o udział w morderstwie brytyjskiego studenta, niejakiego Matthew Pyke. Podejrzany nie zgadzał się z Pyke na forum Wars Central - forum fanów serii gier Advance Wars, które Pyke moderował. Policja zauważyła, że niemiecki obywatel przejechał do Nottingham w Wielkiej Brytanii oraz uzyskał dostęp do mieszkania Pyke'a, gdzie następnie go zaatakował nożem. Ciało Pyke'a zostało odnalezione przez jego dziewczynę w zeszły piątek.

To tylko udowadnia, że należy się wystrzegać podawania osobistych informacji publicznie, bo w takiej masie w internecie łatwo o psychola.

2008.09.24

Nowa wersja HLSW

Kilka dni temu pojawiła się nowa wersja znakomitego programu do zdalnego zarządzania serwerami gier HLSW. Nowa wersja oznaczona jest numerkiem 1.3.0.

Główne zmiany

  • Dodano nową zakładkę z globalną listą serwerów.
    • Dodano technikę "drag and drop".
    • Dodano "Create Server List" do menu kontekstowego widoku globalnego.
  • Nowa gra: Challenge Quake 3
  • Nowa gra: Frontlines-Fuel of War
  • Nowa gra: Far Cry
  • Dodano nowe funkcje dla pluginów.
  • Dodano sporo modów do plików konfiguracyjnych.
  • BugFix: HLSW zminimalizowane do zasobnika nie przestawało odpytywać serwerów.

Ogólne zmiany

  • Dodano możliwość podglądania gry dla Multi Thefts Auto - Vice City.
  • Zmieniono wygląd głównej zakładki na globalna, klasyczną, listę znajomych oraz administrację.
  • Dodano możliwość powrotu i przejścia dalej na widokach html.
  • Dołączono Tureckie tłumaczenie.
  • Filtr wyszukiwarki graczy: dodano parametr dla wersji.
  • Zwiększono szybkość działania.
  • Dodano możliwość eksportu bazy danych GloballID do SQLite.
  • Włączono możliwość uruchomienia menu kontekstowego przez wciśnięcie shift+f10 lub klawisza menu kontekstowego.
  • Ustawiono priorytet procesu HLSW na "Poniżej normalnego" gdy jest zminimalizowany do zasobnika systemowego.
  • Games.cfg: Dodano zmienną 'IRCBot' do modów.
  • ETQW: Wspiera zapytania getInfoEx.
  • ETQW: Dodano wykrywanie czy serwer jest rankingowy.
  • D3: Lepsze wsparcie Rcona.
  • Prey: Zmiana mapy przez rcon już działa.
  • Server List View -> Context Menu -> Send to Buddy: Niedostępni znajomi także będą pokazywani.
  • Wsparcie dla parametrów konta dla metody "Param"-Parameter (Games.cfg).
  • CoD2/4: Używanie "onlykick" jako komendę rcon do wykopywania graczy.
  • UT3: Lepsze wsparcie protokołu (wykrywanie hasła i mutatorów).
  • Menu kontekstowe gracza może być konfigurowane (rcon.cfg) aby otwierać URLe zaraz po wykonaniu komendy rcon.
  • Dodano możliwość linkowania nazwy serwera przez zasadę 'hlsw_url'.
  • Wyłączono dokańczanie komend w konsoli rcon.

Poprawione błędy

  • BugFix: Historia znajomych zapisuje teraz tylko wiadomości.
  • BugFix: Nie była możliwa zmiana liczby linii rcon w Settings -> Rcon.
  • BugFix: Zwiększono rozmiar okienka z filtrem listy serwerów w celu usprawnienia wyświetlania różnych języków.
  • BugFix: ETQW: Wykrywanie hasła na serwerze.
  • BugFix: Była wyświetlana stara flaga lokalizacji serwera zamiast braku flagi.
  • BugFix: Problem z funkcją wyszukiwania w konsoli rcon.
  • BugFix: ETQW rcon już działa.
  • BugFix: HL2: Parsowanie komendy status" działa już poprawnie z serwerami na których aktywne jest SourceTV.
  • BugFix: CoD4: Lista map wyświetlała złe mapy.
  • BugFix: CoD4: Naprawiono parsowanie komendy rcon status.
  • BugFix: Otwarcie edytora GlobalID w okienku graczy nie wybierała gracza.
  • BugFix: Obciążenie procesora w edytorze GlobalID.
  • BugFix: Wywalanie się "trace route".
  • BugFix: Wywalanie się edytora GlobalID przy eksporcie bazy danych (banned.cfg).
  • BugFix: Teraz pole z hasłem jest aktywne domyślnie w okienku logowania.
  • BugFix: Import ulubionych ze Steama.
  • BugFix: Auto status generował bana.

2008.09.17

Google zakupi Valve

Jak donosi The Inquirer Google zamierza kupić Valve aby stać się właścicielem systemu do dystrybucji danych Steam. Oznacza to absolutną śmierć dla wszelkiego rodzaju konkurentów na polu dystrybucji jakie stworzył Steam. Pytanie tylko jakie statystyki będzie zbierał Google i gdzie wciskał reklamy.... Czy teraz będziemy mieli Voogle, czy Golve? Zobaczymy jeśli ta zdementowana pogłoska stanie się faktem.

Portal Prelude
background-top-right.png

Ci, którzy grali w samą grę Portal mogli czuć się nienasyceni grą z powodu ilości mapek. Oczywiście można było dossać z netu dodatkowe mapy i dodatki. Jednakże o wiele więcej nas czeka w dodatku Portal: Prelude - przedstawiającym wydarzenia jeszcze przed samym Portalem. Mod jest olbrzymi, większy niż pierwotna gra, gdyż dodaje dodatkowych 8 rozdziałów, 19 nowych map, nowy wątek oraz ponad 400 linii dialogów. Zobaczcie Portal: Prelude aby dowiedzieć się o modzie więcej i zobaczyć trailer w wersji oryginalnej.



Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia