SourceMM
(→Wstęp) |
(→Wstęp) |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
'''SourceMM''' jest dodatkiem do serwerów [[SRCDS]], dzieki któremu mozemy doistalować jeszcze inne dodatki, unikając podmiany plików głównych moda w grze (chodzi o np mp.dll). | '''SourceMM''' jest dodatkiem do serwerów [[SRCDS]], dzieki któremu mozemy doistalować jeszcze inne dodatki, unikając podmiany plików głównych moda w grze (chodzi o np mp.dll). | ||
+ | W wyniku częstych aktualicazji [[Steam]] oraz pewnych warunków na jakich są hostowane serwery gier, pluginy do SourceMM są często dostępne także jako ładowane bezpośrednio przez serwer gry - czyli nie wymagają SourceMM do pracy. Jednak więcej na ten temat znajduje sie w opisie każdego plugina osobno. | ||
Nie mylić z [[MetaMod]]em pod [[HLDS]] aczkolwiek jego funkcjonalność miała byc analogiczna, jednakże z winy [[Valve]] nie udało sie tego w pełni zrealizować. No ale i tak można wiele, ale nie aż tak wiele jak to było mozliwe w [[Half-Life]]. | Nie mylić z [[MetaMod]]em pod [[HLDS]] aczkolwiek jego funkcjonalność miała byc analogiczna, jednakże z winy [[Valve]] nie udało sie tego w pełni zrealizować. No ale i tak można wiele, ale nie aż tak wiele jak to było mozliwe w [[Half-Life]]. |
Wersja z 17:24, 27 cze 2006
Spis treści |
Wstęp
Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :) |
SourceMM jest dodatkiem do serwerów SRCDS, dzieki któremu mozemy doistalować jeszcze inne dodatki, unikając podmiany plików głównych moda w grze (chodzi o np mp.dll).
W wyniku częstych aktualicazji Steam oraz pewnych warunków na jakich są hostowane serwery gier, pluginy do SourceMM są często dostępne także jako ładowane bezpośrednio przez serwer gry - czyli nie wymagają SourceMM do pracy. Jednak więcej na ten temat znajduje sie w opisie każdego plugina osobno.
Nie mylić z MetaModem pod HLDS aczkolwiek jego funkcjonalność miała byc analogiczna, jednakże z winy Valve nie udało sie tego w pełni zrealizować. No ale i tak można wiele, ale nie aż tak wiele jak to było mozliwe w Half-Life.
Linki
Metamod: Source - Instalacja
Pliki
- Windows Instalator - Prosty instalator, next, next, next :D http://prdownloads.sourceforge.net/sourcemm/sourcemm-1.2.3.exe?download
- Windows - http://prdownloads.sourceforge.net/sourcemm/sourcemm-1.2.3.zip?download
- Linux - http://prdownloads.sourceforge.net/sourcemm/sourcemm-1.2.3.tar.gz?download
Instalacja
- Ściągnij plik z metamodem w wersji jaka jest nam potrzebna (Windows lub Linux).
- Wejdź do katalogu cstrike na serwerze. Stwórz folder o nazwie "addons" a w nim podkatalog "metamod" a w tym kolejny podkatalog "bin".
- Wypakuj ściągniete archiwum do nowo stworzonego katalogu "bin".
- Stwórz w katalogu "metamod" pusty plik "metaplugins.ini" (w nim później będziesz dopisywać pluginy).
- Otworz plik "gameinfo.txt" znajdujacy się w katalogu cstrike i znajdź w nim:
SearchPaths { Game |gameinfo_path|. Game cstrike Game hl2 }
i zamien na
SearchPaths { GameBin |gameinfo_path|addons/metamod/bin Game |gameinfo_path|. Game cstrike Game hl2 }
- Właśnie skonczyłeś instalacje Metamod: Source. Zrestartuj (zamknij i uruchom ponownie) serwer aby wprowadzone zmiany odniosly skutek.
- Aby sprawdzić czy Metamod: Source poprawnie się zainstalowało wpisz w konsoli serwera
meta version
Powinno wyskoczyć cos takiego:
meta version Metamod:Source version 1.2.2 Compiled on: May 25 2006 Plugin interface version: 8:7 SourceHook version: 4:3 http://www.sourcemm.net/
Dodawanie Pluginów
- Otwórz plik addons\metamod\metaplugins.ini znajdujący się na serwerze.
- Postępuj zgodnie z instrukcją instalacji pluginu który chcesz zainstalować (generalnie sprowadza się to do wrzucenia wymaganych plikow na serwer).
- Jeżeli plugin znajduje się w cstrike\addons\sourcemod\bin\sourcemod_mm.dll do pliku metaplugins.ini musisz dopisać takie coś:
addons\sourcemod\bin\sourcemod_mm
Notka: W metaplugins.ini możesz dopisywać rozszerzenia pluginów (.dll lub .so) ale to wyłączy autodetekcje.
- Zapisz plik metaplugins.ini i zrestartuj serwer lub w konsoli serwera wpisz "meta refresh" aby włączyć zainstalowany plugin.
Błędy
- Gdy wyskoczy coś takiego
[META] Failed to load plugin addons\mani_admin_plugin_i486.so. Failed to get API
Oznacza to że nastąpiła aktualizacja silnika Source i należy ściągnąć kompatybilną (czyt. najnowszą) wersje SourceMM.
Uwagi
- Instalacja Metamod: Source nie dziala na serwerze dedykowanym spod Steam'a (wlaściwie to działa ale trzeba zrobić pewien "myk" którego nie chce mi się tutaj opisywać). Instalacje należy przeprowadzić na serwerze dedykowanym ściągniętym przez Hldsupdatetool.
Info
- Instrukcja napisana na podstawie http://wiki.tcwonline.org/index.php/Installing_SourceMM
- Ostatnia aktualizacja poradnika: 26 maja 2006