HLDS Parametry Startowe

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(standardowo poprawiam literówki)
(Oficjalne)
Linia 7: Linia 7:
 
==Oficjalne==
 
==Oficjalne==
 
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.
 
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.
*'''- game <nazwa modu>''' - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
+
*'''-game <nazwa modu>''' - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
 
*'''-debug''' wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
 
*'''-debug''' wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
 
*'''-debuglog <plik>''' - definiuje gdzie ma zapisywać informacje o błędach
 
*'''-debuglog <plik>''' - definiuje gdzie ma zapisywać informacje o błędach
 
*'''-norestart''' - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
 
*'''-norestart''' - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
 
*'''-pidfile <plik>''' - zapisuje numer procesu do pliku, do użycia w programach do kontroli serwera
 
*'''-pidfile <plik>''' - zapisuje numer procesu do pliku, do użycia w programach do kontroli serwera
*'''-binary <plik_binarny>''' - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd  hlds_amd64  hlds_i486  hlds_i686. Domyślnie następuje auto detekcja procesora, a jeśli się nie powiedzie jest używana wersja hlds_i486.
+
*'''-binary <plik_binarny>''' - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd  hlds_amd64  hlds_i486  hlds_i686. Domyślnie następuje auto detekcja procesora, a jeśli się nie powiedzie jest używana wersja hlds_i486. Zobacz [[Uruchamianie HLDS w wybranym plikiem binarnym]]
 
*'''-timeout <sekundy>''' - odczekuje numer sekund pomiędzy wznowieniem pracy serwera po padzie.
 
*'''-timeout <sekundy>''' - odczekuje numer sekund pomiędzy wznowieniem pracy serwera po padzie.
 
*'''-gdb <plik>''' - używaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
 
*'''-gdb <plik>''' - używaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
Linia 22: Linia 22:
  
 
Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszystkie parametry są kierowane bezpośrednio do pliku serwera.
 
Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszystkie parametry są kierowane bezpośrednio do pliku serwera.
 +
 
== Inne==
 
== Inne==
 
*'''-console''' - na [[Windows]] powoduje, że serwer wygląda jak stary poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
 
*'''-console''' - na [[Windows]] powoduje, że serwer wygląda jak stary poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.

Wersja z 10:57, 28 paź 2006

Spis treści

Opis

Parametry

Oficjalne

Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.

  • -game <nazwa modu> - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
  • -debug wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
  • -debuglog <plik> - definiuje gdzie ma zapisywać informacje o błędach
  • -norestart - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
  • -pidfile <plik> - zapisuje numer procesu do pliku, do użycia w programach do kontroli serwera
  • -binary <plik_binarny> - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie następuje auto detekcja procesora, a jeśli się nie powiedzie jest używana wersja hlds_i486. Zobacz Uruchamianie HLDS w wybranym plikiem binarnym
  • -timeout <sekundy> - odczekuje numer sekund pomiędzy wznowieniem pracy serwera po padzie.
  • -gdb <plik> - używaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
  • -steamerr - przerywa prace jeśli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera
  • -steamuser <user> - definuje nazwę użytkownika Steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
  • -steampass <hasło> - definuje hasło do konta Steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
  • -ignoresigint - ignoruje sygnał przerwania procesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle
  • -notrap - nie używa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików

Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszystkie parametry są kierowane bezpośrednio do pliku serwera.

Inne

  • -console - na Windows powoduje, że serwer wygląda jak stary poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
  • -pingboost <numer> - tylko na Linuxie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśpieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor). Zobacz Ping booster.
  • -zone <numer> - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana wartość 8096
  • -autoupdate - powoduje automatyczne aktualizacje serwera, nie zalecane, bo Vave często chrzani aktualizacje, Na szczęście w ciągu 3 dni są już poprawne wersje i można aktualizować.
  • -insecure - wyłącza na serwerze VAC
  • -tos - tylko na Linuksie, znakuje pakiety o wysokim priorytecie - zwiększa pierwszeństwo pakietu w sieci, raczej bezużyteczne w internecie, bo większość routerów odfiltrowuje ten znacznik, czyli nic nie daje.
  • -nomaster - nie rejestruje serwera w serwerach master - jak chcemy np mieć serwer na lanie albo prywatny, to przyspiesza start serwera.
  • -noip - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa
  • -heapsize <numer> - numer oznacza ile pamięci ma pożreć serwer w kilobajtach, domyślnie 64000 (64MB)
  • -sport <numer> - definuje numer portu do komunikacji z serwerami Steam

Nie zbadane

nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player

  • -netwindow
  • -nolan - pewnie aktywuje lan :)
  • -safe
  • -basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami
  • -steam
  • -dev - ekstra komunikaty deweloperskie
  • -ad
  • -condebug - komunikaty debugujące
  • -dll
  • -gamedll
  • -gamedll_linux
  • -minmemory - minimalna ilość pamięci dla procesu?
  • -maxplayers - pozostałości po innym engine ;D
  • -loopback - wyłącza loopback
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia