Szablon:Newsy

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2008.06.04)
m (2008.06.04)
Linia 21: Linia 21:
 
[http://www.gamesradar.com/f/carmack-frees-quake/a-20080603153211421011 http://static.gamesradar.com/images/mb/GamesRadar/us/Features/2008/06/Carmack%20Interview/LongestYard-Compare--article_image.jpg]
 
[http://www.gamesradar.com/f/carmack-frees-quake/a-20080603153211421011 http://static.gamesradar.com/images/mb/GamesRadar/us/Features/2008/06/Carmack%20Interview/LongestYard-Compare--article_image.jpg]
  
Na [http://www.gamesradar.com/f/carmack-frees-quake/a-20080603153211421011 GamesRadar] John Carmack mówi kilka słów o tym czym będzie Quake Live - głównie o fakcie jakie nowe możliwości kryją się za tym projektem. Ciekawe co z tego wyjdzie.
+
Na GamesRadar był tekst o tym jak John Carmack opowiada kilka słów na temat Quake Live - jaka lipa, że już wywalili ten tekst :/
 
}}
 
}}
  

Wersja z 23:15, 4 cze 2008

Spis treści

2008.06.04

Aktualizacja Day of Defeat: Source Beta

Lista zmian:

  • Dodano statystyki Steamworks.
  • Nowe ikonki nad członkami druzyny w zamian za wykonywanie odznaczeń - 1 za odznaczenie klasy i 1 za wszystkie osiągnięcia.
  • Dodano zmienną dod_friendlyfiresafezone - liczba jednostek w około gracza gdzie nie będzie on mógł być zraniony przez kolegę z drużyny gdy ogień przyjacielski jest włączony. (chodzi o to że z racji przenikania się postaci można było postrzelić swojego stojąc w nim, teraz stojąc w obrębie 100 jednostek od gracza nie będzie można go zranić.)
  • Wyrzucenie broni na spawnie i zmiana klasy spowoduje znikniecie wcześniej wyrzuconej broni.
  • Naprawiono skok z kucnięciem który potencjalnie mógł spowodować zawieszenie się postaci w suficie/dachu.
  • Naprawiono model gracza aby widok nie był wychylony bardziej w lewo.
  • Naprawiono kb_act standardowo przypisywane dla większych map.
  • Ustawiono r_screenfademinsize oraz r_screenfademaxsize jako niedozwolone komendy.
  • Gracz jest teraz odradzany nawet gdy ma wyświetlony jeszcze wybór klasy - zmiana klasy spowoduje odrodzenie w momencie gdy zmieni klase.
  • Naprawiono odznaczenie "Don't Tread On Me".
  • Naprawiono odznaczenie z zabiciem kogoś z daleka z rakietnicy.
  • Naprawiono podnoszenie MG42 z pustym magazynkiem gdzie była odtwarzana zła animacja.
  • Odznaczenia teraz są przechowywane w Steamie.
  • Dodano kilka nowych celowników.
  • Ulepszono tablicę wyników aby lokalni gracze byli ciut bardziej widoczni.
John Carmack opisuje kierunek Quake Live

LongestYard-Compare--article_image.jpg

Na GamesRadar był tekst o tym jak John Carmack opowiada kilka słów na temat Quake Live - jaka lipa, że już wywalili ten tekst :/

2008.06.01

SourceMod wersja 1.0.2

Nowa wersja zawiera poprawki na niektóre dosyć poważne błędy oraz kilka przydatnych nowych funkcji. Oficjalnie zostało dodane rozszerzenie do Team Fortress 2, dzięki któremu możliwe jest wykorzystywanie w pełni funkcji gry. Dodano także możliwość ustawienia menu admina według własnych upodobań oraz moduł odpowiedzialny za przetwarzanie wyrażeń regularnych. Z co ważniejszych rzeczy jest jeszcze podstawowa obsługa Day of Defeat: Source Beta.

Pełną listę zmian możecie przeczytać na Wiki AlliedMods.


2008.05.31

Beta wersja klienta Steam
Steam-logo.png

Dla chętnych dostępna jest już kolejna Beta wersja klienta Steam. Aby móc przetestować nową wersję należy wejść w Ustawienia i wybrać odpowiednią opcję w Udział w testach Beta. Lista zmian:

  • Naprawiono przypadek gdzie Steam używał 100% procesora jeśli twój Znajomy grał w jakąś grę a twój Steam nie wiedział w jaką.
  • Naprawiono błąd w pokazywaniu się 0% pobierania.
  • Naprawiono rzadki błąd gdy Steam nie mógł nawiązać połączenia z serwerami.
  • Ulepszono wsparcie dla instalacji gier.


2008.05.30

Chmura Pary na horyzoncie!
Steamcloud goatze in the sky.jpg

Jak donoszą niesprawdzone źródła Valve pracuje nad nowym programem o nazwie SteamCloud. Program będzie miał za zadanie zachowanie konfiguracji gier (np. ustawienia klawiszy) na serwerach Steam. Aplikacja w przypadku braku połączenia z internetem będzie zapisywać konfiguracja lokalnie na dysku, gdy połączenie zostanie nawiązane/przywrócone cała konfiguracja trafi na serwer. Pierwszymi obsługiwanymi grami mają być Half-Life wraz z Counter-Strike, w następnej kolejności będzie nowa gra Left 4 Dead. Generalnie jeśli grasz w HL'a i nagle znudzi Ci się gra zawsze będziesz mógł powrócić do niej np. za kilka lat i kontynuować walkę o Xen w miejscu gdzie poprzednio skończyłeś. Program ma być darmowy zarówno dla graczy jak i developerów.

Tak przy okazji, Meet the Sniper już niedługo.


2008.05.29

Aktualizacja Day of Defeat: Source Beta


  • Naprawiono wywalanie się gry gdy gracz jest w trybie obserwatora.
  • Naprawiono niepoprawne pokazywanie się pocisków przy widoku z trzeciej osoby.
  • Przywrócono pozycje widoku podczas przybliżenia z broni snajperskiej.
  • Dodano zmienne dod_playrivalrysounds i dod_playachievementsound
  • Samobójstwo nie będzie już zabierało fragów.
  • Naprawiono efekty dziur po kulach gdy strzał padał z widoku przez szczerbinkę.
  • Naprawiono możliwość zdominowania osoby z własnej drużyny gdy ogień przyjacielski był włączony.
  • sv_friction i sv_stopspeed nie będą już dłużej ukrytymi komendami.
  • Zmniejszono rozmiar efektu uderzenia (np. pocisku w ścianę).
  • Naprawiono czułość myszki przy rozłożonym MG i Rakietnicy, teraz będzie ona mniejsza.
  • Naprawiono szybkość włączania się widoku szczerbinki, czasami trwało to za długo (gdy fps było powyżej 100).
  • Przenikanie się graczy nie pozwala teraz na zajmowanie tego samego miejsca przez kilku graczy.
  • Zaktualizowano niektóre systemy odpowiedzialne za fizykę.
  • Naprawiono Odznaczenie z mapami niestandardowymi.


2008.05.28

Aktualizacja Day of Defeat: Source Beta
  • Naprawiono możliwość wywalenia się gry przy eksplozji rakiety.


Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Włączono czcionki typu ClearType gdy te są aktywne w ustawieniach Windowsa.
  • Ulepszono status w grze dla aplikacji które używają 'launchera'.
  • Ulepszono nakładkę wideo tak aby nie blokowała już klawiszy w niektórych grach.
  • Dodano wsparcie DX10 do nakładki wideo.
  • Gdy zablokujemy kogoś nie będą już wysyłane żądania o komunikacje głosową.
  • Poprawiono błąd ze statusem Half-Life który pokazywał że gra nie była ściągnięta w 100% mimo iz była.
  • Ulepszono wybór serwerów dla połączeń z Przyjaciółmi i VAC.
  • Ulepszono połączenie do sieci Steam aby nie gubiła pakietów UDP.
  • Naprawiono nierozpoznawanie poprawnie klawisza tab w niektórych grach przez nakładkę w grze.
  • Ulepszono rozpoznawanie identycznych nazw wśród Przyjaciół.


2008.05.26

Beta wersja nowego Day of Defeat: Source

W piątek wieczorem Valve ogłosiło iż zaczęły się beta testy Day of Defeat: Source na nowym silniku OrangeBox. Każda osoba mająca na swoim koncie Day of Defeat: Source może sobie ściągnąć nową wersję. W niezainstalowanych grach pojawia się pozycja Day of Defeat: Source Beta. Nowa wersja wraz ze zmianą silnika niesie jeszcze kilka innych zmian, o których poniżej.

  • Dodano Dod_Palermo, zaktualizowana mapa bazowana na Dod_Salerno stworzonej przez Insta.
  • Dodano cechy ze Steamworks, włączając odznaczenia i awatary graczy w grze.
  • Dodano Nemesis i Zemstę.
  • Dodano zatrzymanie się kamery na osobie która nas zabiła.
  • Gracze z tej samej drużyny przenikają przez siebie.
  • Wprowadzono wiele ulepszeń do systemu fizyki.
  • Zmieniono algorytm rozpraszania kul z broni na przypominający ten ze starego Day of Defeat.
  • Zredukowano odrzut Garanda.
  • Pozycja widoku przy patrzeniu przez szczerbinkę i lunetę została wypozycjonowana tak aby ułatwić patrzenie z za rogów.


2008.05.22

SourceMod wersja 1.0.1

Dzisiaj rano została wydana nowa wersja SourceModa oznaczona numerkiem 1.0.1. Jest to wersja mająca załatać tylko kilka błędów z poprzedniej wersji, oznacza to że nie ma dodanych żadnych nowych możliwości. Krótki opis zmian poniżej:

  • Naprawiono kompatybilność z SDKTools po wielkiej aktualizacji Team Fortress 2.
  • Usunięto GivePlayerItem z TF2 (aktualizacja TF2 uszkodziła funkcjonalność tego).
  • Naprawiono błędy amb-1688, amb-1657, amb-1648, amb-1646, amb-1601, amb-1591 oraz amb-1586.
  • Naprawiono niepoprawne liczenie rund w TF2 przez plugin mapchooser.
  • Mniejsze usprawnienia w SourceMod SDK.


Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png
  • Naprawiono wywalanie się gry podczas zmiany mapy przy zmienionej wartości mat_queue_mode.
  • Naprawiono szybką zmianę broni pozwalającą Medykowi zapobiegać upływowi UberCharge.
  • Poprawiono szybkość Szpiega kiedy ten się przebiera.
  • Naprawiono panel Stopwatch który nie był aktualizowany jeśli twórca mapy kończył ją ręcznie zamiast zaczekać aż skończą ją zasady gry.
  • Zoptymalizowano działanie na maszynach wielordzeniowych.
  • Naprawiono strzelanie krytykami koloru przeciwnej drużyny.
  • Naprawiono szybkie strzelanie z ktytyków które nie było zsynchronizowane pomiędzy graczem a serwerem.
  • Naprawiono exploity na Gold Rush.


2008.05.19

PsychoStats 3.1

News spóźniony prawie o trzy tygodnie ale najważniejsze że jest. W dniu 1 maja została wydana nowa wersja znanych statystyk PsychoStats. W nowej wersji jak zwykle naprawiono (stworzono pewnie też) kupę błędów oraz dodano jeszcze większą ilość przydatnych funkcji. Poniżej lista najważniejszych zmian:

  • Nowa architektura CMS oraz pluginów dająca możliwość rozszerzania funkcji dla użytkowników..
  • Przeprojektowano standardową skórkę, teraz jest w formacie XHTML.
  • Lepsze wsparcie profili graczy, dodano link do Społeczności Steam.
  • Ulepszono stronę "Overview", są teraz wykresy ilości połączeń we flashu, graf z jakich państw pochodzą gracze oraz mapa google.
  • Automatyczny kreator instalacji skórek pozwalający automatycznie ściągnąć i zainstalować je z panelu administratora.
  • Ulepszono wsparcie pobierania logów.
  • Zdarzenia gier są teraz konfigurowane z panelu administratora co pozwala na łatwiejszą integrację nowych gier.
  • Codzienne nagrody są teraz generowane (ta samo jak tygodniowe oraz miesięczne).
  • Zredukowano kody potrzebny do wsparcia nowych modów. Teraz będzie znacznie prościej dodać wsparcie dla nowego moda.
  • Dodano wsparcie dla Team Fortress 2
  • Zaimplementowano MayCiepła (Heatmaps)! Pozwalają zobaczyć w jakich miejscach na mapach gracze zabijają oraz giną najczęściej.
  • Wiele innych poprawek oraz mniejszych ulepszeń w kodzie. Za dużo aby je wymieniać pojedynczo.


2008.05.15

Aktualizacja Serwera Dedykowanego Source
  • Naprawiono potencjalną możliwość wywalenia serwera za pomocą podsystemu RCON.


2008.05.09

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png
  • Naprawiono kilka błędów z odznaczeniem "Praktyka Rodzinna". Gracze mający 10/10 a nie mający zaliczonego odznaczenia przy następnym Ubercharge na znajomym z listy dostaną to odznaczenie.
  • Naprawiono opcję automatycznego leczenia tak aby nie przeszkadzała w osiągnięciu odznaczenia "Druga Opinia".
  • Naprawiono ładowanie się Kritzkriega tak aby robił to szybciej niż Medigun
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający używanie nowych broni Medyka na niektórych serwerach.
  • Naprawiono broń białą aby działał na nią efekt Kritzkriega.
  • Naprawiono przeglądarkę serwerów aby nie odświeżała się jak nie jest jeszcze widoczna przy starcie gry.


2008.05.07

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png

Lista zmian:

  • Naprawiono Portal: First Slice który nie mógł zostać uruchomiony przez niektórych użytkowników.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający uruchomienie MODów na silniku Half-Life z przeglądarki serwerów.
  • Naprawiono problem z siecią na starcie.


Doom 4 w planach

id Software ogłosiło rozpoczęcie produkcji gry Doom 4, jak ktoś chętny na załapanie się u nich na robotę - to teraz jest idealna pora :).


Source Engine 2007 na Linuksa?

Ciekawy artykuł na temat przyszłości silnika Source. Jak wiadomo moduł graficzny Source Engine jest na Direct X, czyli działa na systemach Microsoft takich jak komputery z Windows, Xbox 360 a dodatkowo działa na konsolach Sony Playstation 3. Tu jest mały myk, bo nie ma jak tego odpalić na Mac OS X z Apple oraz na platformach linuksowych, ponieważ nie ma takiej opcji. Ale Source Engine jest modularny, a Valve szuka osób na wysokie stanowisko jako coder/developer - możliwe jest, iż ujrzymy dodatkowy moduł Source, który będzie generował grafikę w OpenGL tak jak to miało miejsce we wcześniejszych grach Valve - silniku Half-Life (prawda jest taka, że silnik HL1 był bazowany na Quake a Valve go rozszerzyło i dopisało moduł do renderowania pod DirectX). Czyżby coś się ruszyło z powodu zapowiedzi id Tech 5, a może Valve brakuje kasiory jaką szastają fani produktów Apple oraz konsol? Zobaczymy, raczej gracze nie stracą :)

Warto zobaczyć artykuł na Phoronix aby poznać szczegóły.


2008.05.05

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png

Przed chwilą została wydana kolejna aktualizacja Team Fortress 2. Lista zmian nie jest długa :)

  • Naprawiono exploit pozwalający na niekończący się UberCharge.
  • Naprawiono zacinanie się efektu naładowania Kritzkrieg'a przy zmianie broni/klasy.


2008.05.03

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png

Wczoraj późnym wieczorem wyszła kolejna aktualizacja TeamFortress 2. Lista zmian przedstawia się następująco:

  • Naprawiono wywalanie się gry na niektórych systemach przy użyciu Kritzkriega.
  • Naprawiono dawanie odznaczeń Kamień Milowy 2 oraz Kamień Milowy 3 w niepoprawnym czasie.
  • Naprawiono exploit powodujący możliwość wyrzucenia broni na podłogę i podniesienia jej przez innego gracza.


2008.05.01

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png

Klient Steam

  • Dodano możliwość blokowania całej komunikacji od innych użytkowników.
  • Dodano opcję wyświetlania sygnatury czasowej w oknie chatu.
  • Dodano możliwość ustawienia opcji w jakiej sytuacji ma migać okienko chatu na pasku zadań.
  • Dodano opcję sprawdzania czy pojawiła się aktualizacja do jakiejś gry podczas działania Steama.
  • Naprawiono nie działanie Kopii Zapasowych niektórych gier oraz wprowadzono inne ulepszenia do nich.


Aktualizacja Source SDK

Source SDK

  • Obiekty z nowego trybu gry w Team Fortress 2 są już dostępne dla twórców map.
  • Własne ustawienia w edytorze Hammer nie są już nadpisywane gdy SDK jest restartowany.


Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia