|
|
Linia 1: |
Linia 1: |
| + | =2008.06.05= |
| + | {{news|Aktualizacja klienta [[Steam]]| |
| + | {{Logo-steam}} |
| + | * Ulepszono wsparcie nakładki wideo dla DirectX 8. |
| + | * Naprawiono przypadek gdzie [[Steam]] używał 100% procesora jeśli twój Znajomy grał w jakąś grę a twój [[Steam]] nie wiedział w jaką. |
| + | * Naprawiono rzadki błąd gdy Steam nie mógł nawiązać połączenia z serwerami. |
| + | * Naprawiono błąd przechowywania linków z Javaskryptu w historii przeglądarki. |
| + | * Naprawiono wywalanie się modułu znajomych. |
| + | * Naprawiono informację "you are blocking" i "you have been blocked by" które były zamienione . |
| + | |
| + | }} |
| =2008.06.04= | | =2008.06.04= |
| {{news|Aktualizacja [[Day of Defeat: Source]] [[Beta]]| | | {{news|Aktualizacja [[Day of Defeat: Source]] [[Beta]]| |
| Lista zmian: | | Lista zmian: |
| * Dodano statystyki Steamworks. | | * Dodano statystyki Steamworks. |
− | * Nowe ikonki nad członkami druzyny w zamian za wykonywanie odznaczeń - 1 za odznaczenie klasy i 1 za wszystkie osiągnięcia. | + | * Nowe ikonki nad członkami drużyny w zamian za wykonywanie odznaczeń - 1 za odznaczenie klasy i 1 za wszystkie osiągnięcia. |
| * Dodano zmienną dod_friendlyfiresafezone - liczba jednostek w około gracza gdzie nie będzie on mógł być zraniony przez kolegę z drużyny gdy ogień przyjacielski jest włączony. (chodzi o to że z racji przenikania się postaci można było postrzelić swojego stojąc w nim, teraz stojąc w obrębie 100 jednostek od gracza nie będzie można go zranić.) | | * Dodano zmienną dod_friendlyfiresafezone - liczba jednostek w około gracza gdzie nie będzie on mógł być zraniony przez kolegę z drużyny gdy ogień przyjacielski jest włączony. (chodzi o to że z racji przenikania się postaci można było postrzelić swojego stojąc w nim, teraz stojąc w obrębie 100 jednostek od gracza nie będzie można go zranić.) |
| * Wyrzucenie broni na spawnie i zmiana klasy spowoduje znikniecie wcześniej wyrzuconej broni. | | * Wyrzucenie broni na spawnie i zmiana klasy spowoduje znikniecie wcześniej wyrzuconej broni. |
Linia 17: |
Linia 28: |
| * Dodano kilka nowych celowników. | | * Dodano kilka nowych celowników. |
| * Ulepszono tablicę wyników aby lokalni gracze byli ciut bardziej widoczni. | | * Ulepszono tablicę wyników aby lokalni gracze byli ciut bardziej widoczni. |
− | }}
| |
− | {{news|John Carmack opisuje kierunek Quake Live|
| |
− | [http://www.gamesradar.com/f/carmack-frees-quake/a-20080603153211421011 http://static.gamesradar.com/images/mb/GamesRadar/us/Features/2008/06/Carmack%20Interview/LongestYard-Compare--article_image.jpg]
| |
| | | |
− | Na GamesRadar był tekst o tym jak John Carmack opowiada kilka słów na temat Quake Live - jaka lipa, że już wywalili ten tekst :/
| |
| }} | | }} |
| | | |
Aktualizacja klienta Steam |
- Ulepszono wsparcie nakładki wideo dla DirectX 8.
- Naprawiono przypadek gdzie Steam używał 100% procesora jeśli twój Znajomy grał w jakąś grę a twój Steam nie wiedział w jaką.
- Naprawiono rzadki błąd gdy Steam nie mógł nawiązać połączenia z serwerami.
- Naprawiono błąd przechowywania linków z Javaskryptu w historii przeglądarki.
- Naprawiono wywalanie się modułu znajomych.
- Naprawiono informację "you are blocking" i "you have been blocked by" które były zamienione .
|
Aktualizacja Day of Defeat: Source Beta |
Lista zmian:
- Dodano statystyki Steamworks.
- Nowe ikonki nad członkami drużyny w zamian za wykonywanie odznaczeń - 1 za odznaczenie klasy i 1 za wszystkie osiągnięcia.
- Dodano zmienną dod_friendlyfiresafezone - liczba jednostek w około gracza gdzie nie będzie on mógł być zraniony przez kolegę z drużyny gdy ogień przyjacielski jest włączony. (chodzi o to że z racji przenikania się postaci można było postrzelić swojego stojąc w nim, teraz stojąc w obrębie 100 jednostek od gracza nie będzie można go zranić.)
- Wyrzucenie broni na spawnie i zmiana klasy spowoduje znikniecie wcześniej wyrzuconej broni.
- Naprawiono skok z kucnięciem który potencjalnie mógł spowodować zawieszenie się postaci w suficie/dachu.
- Naprawiono model gracza aby widok nie był wychylony bardziej w lewo.
- Naprawiono kb_act standardowo przypisywane dla większych map.
- Ustawiono r_screenfademinsize oraz r_screenfademaxsize jako niedozwolone komendy.
- Gracz jest teraz odradzany nawet gdy ma wyświetlony jeszcze wybór klasy - zmiana klasy spowoduje odrodzenie w momencie gdy zmieni klase.
- Naprawiono odznaczenie "Don't Tread On Me".
- Naprawiono odznaczenie z zabiciem kogoś z daleka z rakietnicy.
- Naprawiono podnoszenie MG42 z pustym magazynkiem gdzie była odtwarzana zła animacja.
- Odznaczenia teraz są przechowywane w Steamie.
- Dodano kilka nowych celowników.
- Ulepszono tablicę wyników aby lokalni gracze byli ciut bardziej widoczni.
|
SourceMod wersja 1.0.2 |
Nowa wersja zawiera poprawki na niektóre dosyć poważne błędy oraz kilka przydatnych nowych funkcji. Oficjalnie zostało dodane rozszerzenie do Team Fortress 2, dzięki któremu możliwe jest wykorzystywanie w pełni funkcji gry. Dodano także możliwość ustawienia menu admina według własnych upodobań oraz moduł odpowiedzialny za przetwarzanie wyrażeń regularnych. Z co ważniejszych rzeczy jest jeszcze podstawowa obsługa Day of Defeat: Source Beta.
Pełną listę zmian możecie przeczytać na Wiki AlliedMods.
|
Beta wersja klienta Steam |
Dla chętnych dostępna jest już kolejna Beta wersja klienta Steam. Aby móc przetestować nową wersję należy wejść w Ustawienia i wybrać odpowiednią opcję w Udział w testach Beta.
Lista zmian:
- Naprawiono przypadek gdzie Steam używał 100% procesora jeśli twój Znajomy grał w jakąś grę a twój Steam nie wiedział w jaką.
- Naprawiono błąd w pokazywaniu się 0% pobierania.
- Naprawiono rzadki błąd gdy Steam nie mógł nawiązać połączenia z serwerami.
- Ulepszono wsparcie dla instalacji gier.
|
Chmura Pary na horyzoncie! |
Jak donoszą niesprawdzone źródła Valve pracuje nad nowym programem o nazwie SteamCloud. Program będzie miał za zadanie zachowanie konfiguracji gier (np. ustawienia klawiszy) na serwerach Steam. Aplikacja w przypadku braku połączenia z internetem będzie zapisywać konfiguracja lokalnie na dysku, gdy połączenie zostanie nawiązane/przywrócone cała konfiguracja trafi na serwer. Pierwszymi obsługiwanymi grami mają być Half-Life wraz z Counter-Strike, w następnej kolejności będzie nowa gra Left 4 Dead. Generalnie jeśli grasz w HL'a i nagle znudzi Ci się gra zawsze będziesz mógł powrócić do niej np. za kilka lat i kontynuować walkę o Xen w miejscu gdzie poprzednio skończyłeś. Program ma być darmowy zarówno dla graczy jak i developerów.
Tak przy okazji, Meet the Sniper już niedługo.
|
Aktualizacja Day of Defeat: Source Beta |
- Naprawiono wywalanie się gry gdy gracz jest w trybie obserwatora.
- Naprawiono niepoprawne pokazywanie się pocisków przy widoku z trzeciej osoby.
- Przywrócono pozycje widoku podczas przybliżenia z broni snajperskiej.
- Dodano zmienne dod_playrivalrysounds i dod_playachievementsound
- Samobójstwo nie będzie już zabierało fragów.
- Naprawiono efekty dziur po kulach gdy strzał padał z widoku przez szczerbinkę.
- Naprawiono możliwość zdominowania osoby z własnej drużyny gdy ogień przyjacielski był włączony.
- sv_friction i sv_stopspeed nie będą już dłużej ukrytymi komendami.
- Zmniejszono rozmiar efektu uderzenia (np. pocisku w ścianę).
- Naprawiono czułość myszki przy rozłożonym MG i Rakietnicy, teraz będzie ona mniejsza.
- Naprawiono szybkość włączania się widoku szczerbinki, czasami trwało to za długo (gdy fps było powyżej 100).
- Przenikanie się graczy nie pozwala teraz na zajmowanie tego samego miejsca przez kilku graczy.
- Zaktualizowano niektóre systemy odpowiedzialne za fizykę.
- Naprawiono Odznaczenie z mapami niestandardowymi.
|
Aktualizacja Day of Defeat: Source Beta |
- Naprawiono możliwość wywalenia się gry przy eksplozji rakiety.
|
Aktualizacja klienta Steam |
- Włączono czcionki typu ClearType gdy te są aktywne w ustawieniach Windowsa.
- Ulepszono status w grze dla aplikacji które używają 'launchera'.
- Ulepszono nakładkę wideo tak aby nie blokowała już klawiszy w niektórych grach.
- Dodano wsparcie DX10 do nakładki wideo.
- Gdy zablokujemy kogoś nie będą już wysyłane żądania o komunikacje głosową.
- Poprawiono błąd ze statusem Half-Life który pokazywał że gra nie była ściągnięta w 100% mimo iz była.
- Ulepszono wybór serwerów dla połączeń z Przyjaciółmi i VAC.
- Ulepszono połączenie do sieci Steam aby nie gubiła pakietów UDP.
- Naprawiono nierozpoznawanie poprawnie klawisza tab w niektórych grach przez nakładkę w grze.
- Ulepszono rozpoznawanie identycznych nazw wśród Przyjaciół.
|
Beta wersja nowego Day of Defeat: Source |
W piątek wieczorem Valve ogłosiło iż zaczęły się beta testy Day of Defeat: Source na nowym silniku OrangeBox. Każda osoba mająca na swoim koncie Day of Defeat: Source może sobie ściągnąć nową wersję. W niezainstalowanych grach pojawia się pozycja Day of Defeat: Source Beta. Nowa wersja wraz ze zmianą silnika niesie jeszcze kilka innych zmian, o których poniżej.
- Dodano Dod_Palermo, zaktualizowana mapa bazowana na Dod_Salerno stworzonej przez Insta.
- Dodano cechy ze Steamworks, włączając odznaczenia i awatary graczy w grze.
- Dodano Nemesis i Zemstę.
- Dodano zatrzymanie się kamery na osobie która nas zabiła.
- Gracze z tej samej drużyny przenikają przez siebie.
- Wprowadzono wiele ulepszeń do systemu fizyki.
- Zmieniono algorytm rozpraszania kul z broni na przypominający ten ze starego Day of Defeat.
- Zredukowano odrzut Garanda.
- Pozycja widoku przy patrzeniu przez szczerbinkę i lunetę została wypozycjonowana tak aby ułatwić patrzenie z za rogów.
|
SourceMod wersja 1.0.1 |
Dzisiaj rano została wydana nowa wersja SourceModa oznaczona numerkiem 1.0.1. Jest to wersja mająca załatać tylko kilka błędów z poprzedniej wersji, oznacza to że nie ma dodanych żadnych nowych możliwości. Krótki opis zmian poniżej:
- Naprawiono kompatybilność z SDKTools po wielkiej aktualizacji Team Fortress 2.
- Usunięto GivePlayerItem z TF2 (aktualizacja TF2 uszkodziła funkcjonalność tego).
- Naprawiono błędy amb-1688, amb-1657, amb-1648, amb-1646, amb-1601, amb-1591 oraz amb-1586.
- Naprawiono niepoprawne liczenie rund w TF2 przez plugin mapchooser.
- Mniejsze usprawnienia w SourceMod SDK.
|
Aktualizacja Team Fortress 2 |
- Naprawiono wywalanie się gry podczas zmiany mapy przy zmienionej wartości mat_queue_mode.
- Naprawiono szybką zmianę broni pozwalającą Medykowi zapobiegać upływowi UberCharge.
- Poprawiono szybkość Szpiega kiedy ten się przebiera.
- Naprawiono panel Stopwatch który nie był aktualizowany jeśli twórca mapy kończył ją ręcznie zamiast zaczekać aż skończą ją zasady gry.
- Zoptymalizowano działanie na maszynach wielordzeniowych.
- Naprawiono strzelanie krytykami koloru przeciwnej drużyny.
- Naprawiono szybkie strzelanie z ktytyków które nie było zsynchronizowane pomiędzy graczem a serwerem.
- Naprawiono exploity na Gold Rush.
|
PsychoStats 3.1 |
News spóźniony prawie o trzy tygodnie ale najważniejsze że jest. W dniu 1 maja została wydana nowa wersja znanych statystyk PsychoStats. W nowej wersji jak zwykle naprawiono (stworzono pewnie też) kupę błędów oraz dodano jeszcze większą ilość przydatnych funkcji. Poniżej lista najważniejszych zmian:
- Nowa architektura CMS oraz pluginów dająca możliwość rozszerzania funkcji dla użytkowników..
- Przeprojektowano standardową skórkę, teraz jest w formacie XHTML.
- Lepsze wsparcie profili graczy, dodano link do Społeczności Steam.
- Ulepszono stronę "Overview", są teraz wykresy ilości połączeń we flashu, graf z jakich państw pochodzą gracze oraz mapa google.
- Automatyczny kreator instalacji skórek pozwalający automatycznie ściągnąć i zainstalować je z panelu administratora.
- Ulepszono wsparcie pobierania logów.
- Zdarzenia gier są teraz konfigurowane z panelu administratora co pozwala na łatwiejszą integrację nowych gier.
- Codzienne nagrody są teraz generowane (ta samo jak tygodniowe oraz miesięczne).
- Zredukowano kody potrzebny do wsparcia nowych modów. Teraz będzie znacznie prościej dodać wsparcie dla nowego moda.
- Dodano wsparcie dla Team Fortress 2
- Zaimplementowano MayCiepła (Heatmaps)! Pozwalają zobaczyć w jakich miejscach na mapach gracze zabijają oraz giną najczęściej.
- Wiele innych poprawek oraz mniejszych ulepszeń w kodzie. Za dużo aby je wymieniać pojedynczo.
|
Aktualizacja Serwera Dedykowanego Source |
- Naprawiono potencjalną możliwość wywalenia serwera za pomocą podsystemu RCON.
|
Aktualizacja Team Fortress 2 |
- Naprawiono kilka błędów z odznaczeniem "Praktyka Rodzinna". Gracze mający 10/10 a nie mający zaliczonego odznaczenia przy następnym Ubercharge na znajomym z listy dostaną to odznaczenie.
- Naprawiono opcję automatycznego leczenia tak aby nie przeszkadzała w osiągnięciu odznaczenia "Druga Opinia".
- Naprawiono ładowanie się Kritzkriega tak aby robił to szybciej niż Medigun
- Naprawiono błąd uniemożliwiający używanie nowych broni Medyka na niektórych serwerach.
- Naprawiono broń białą aby działał na nią efekt Kritzkriega.
- Naprawiono przeglądarkę serwerów aby nie odświeżała się jak nie jest jeszcze widoczna przy starcie gry.
|
Aktualizacja klienta Steam |
Lista zmian:
- Naprawiono Portal: First Slice który nie mógł zostać uruchomiony przez niektórych użytkowników.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający uruchomienie MODów na silniku Half-Life z przeglądarki serwerów.
- Naprawiono problem z siecią na starcie.
|
Doom 4 w planach |
id Software ogłosiło rozpoczęcie produkcji gry Doom 4, jak ktoś chętny na załapanie się u nich na robotę - to teraz jest idealna pora :).
|
Source Engine 2007 na Linuksa? |
Ciekawy artykuł na temat przyszłości silnika Source. Jak wiadomo moduł graficzny Source Engine jest na Direct X, czyli działa na systemach Microsoft takich jak komputery z Windows, Xbox 360 a dodatkowo działa na konsolach Sony Playstation 3. Tu jest mały myk, bo nie ma jak tego odpalić na Mac OS X z Apple oraz na platformach linuksowych, ponieważ nie ma takiej opcji. Ale Source Engine jest modularny, a Valve szuka osób na wysokie stanowisko jako coder/developer - możliwe jest, iż ujrzymy dodatkowy moduł Source, który będzie generował grafikę w OpenGL tak jak to miało miejsce we wcześniejszych grach Valve - silniku Half-Life (prawda jest taka, że silnik HL1 był bazowany na Quake a Valve go rozszerzyło i dopisało moduł do renderowania pod DirectX). Czyżby coś się ruszyło z powodu zapowiedzi id Tech 5, a może Valve brakuje kasiory jaką szastają fani produktów Apple oraz konsol? Zobaczymy, raczej gracze nie stracą :)
Warto zobaczyć artykuł na Phoronix aby poznać szczegóły.
|
Aktualizacja Team Fortress 2 |
Przed chwilą została wydana kolejna aktualizacja Team Fortress 2. Lista zmian nie jest długa :)
- Naprawiono exploit pozwalający na niekończący się UberCharge.
- Naprawiono zacinanie się efektu naładowania Kritzkrieg'a przy zmianie broni/klasy.
|
Aktualizacja Team Fortress 2 |
Wczoraj późnym wieczorem wyszła kolejna aktualizacja TeamFortress 2. Lista zmian przedstawia się następująco:
- Naprawiono wywalanie się gry na niektórych systemach przy użyciu Kritzkriega.
- Naprawiono dawanie odznaczeń Kamień Milowy 2 oraz Kamień Milowy 3 w niepoprawnym czasie.
- Naprawiono exploit powodujący możliwość wyrzucenia broni na podłogę i podniesienia jej przez innego gracza.
|
Aktualizacja klienta Steam |
Klient Steam
- Dodano możliwość blokowania całej komunikacji od innych użytkowników.
- Dodano opcję wyświetlania sygnatury czasowej w oknie chatu.
- Dodano możliwość ustawienia opcji w jakiej sytuacji ma migać okienko chatu na pasku zadań.
- Dodano opcję sprawdzania czy pojawiła się aktualizacja do jakiejś gry podczas działania Steama.
- Naprawiono nie działanie Kopii Zapasowych niektórych gier oraz wprowadzono inne ulepszenia do nich.
|
Aktualizacja Source SDK |
Source SDK
- Obiekty z nowego trybu gry w Team Fortress 2 są już dostępne dla twórców map.
- Własne ustawienia w edytorze Hammer nie są już nadpisywane gdy SDK jest restartowany.
|