Szablon:Newsy

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m (2008.10.10)
m (2008.10.10)
Linia 71: Linia 71:
 
}}
 
}}
  
=2008.10.10=
+
=2008.10.09=
 
{{news|Portal: Prelude wydane!|
 
{{news|Portal: Prelude wydane!|
 
[[Grafika:Logo_portal_prelude.png|center]]
 
[[Grafika:Logo_portal_prelude.png|center]]

Wersja z 20:10, 10 paź 2008

Spis treści

2008.10.10

Blotter w Steam
Steam-logo.png

Wczorajszego wieczora pojawił się w Steam Blotter. W skrócie można powiedzieć że jest to log wydarzeń w których uczestniczą twoi 'steam`owi' znajomi. Z Blottera możecie dowiedzieć się między innymi z kim ostatnio zaprzyjaźnili się twoi znajomi, do jakiej grupy dołączyli, jakie osiągnięcia zdobyli czy nawet jakie gry kupili :) Jeżeli chcecie sami zobaczyć Blotter zajrzyjcie do Społeczności w Steam.


--Zuko 21:02, 10 paź 2008 (CEST)


Aktualizacja D.I.P.R.I.P.
Diprip 01.jpg

Nius troszeczkę spóźniony ale lepiej późno niż wcale :)

Mod polskiej produkcji D.I.P.R.I.P. miał niedawno kolejną aktualizacje (do wersji 1.0.3) a jako że nie napisałem nic o poprzedniej aktualizacji w tym niusie znajdą się zmiany obu aktualizacji.


Wersja 1.0.0.3

Naprawiono

  • częsty błąd krytyczny serwera spowodowany błędem w systemie naprowadzania rakiet
  • błąd krytyczny serwera spowodowany próbą stworzenia przez klienta nieistniejącego typu pojazdu
  • błąd krytyczny klienta spowodowany błędem w obliczeniach znikania obiektów
  • wybuch nuklearny bomby w jej punkcie startowym po dostarczeniu bomby do celu
  • głos komentatora odgrywający się za głośno podczas upuszczenia lub uratowania beczki z uranem


Dodano

  • strażnik opóźnienia jako opcja serwera ( domyślnie włączony)
    • diprip_latency_keeper 1 (włączenie/wyłączenie strażnika opóźnienia)
    • diprip_latency_keeper_safe_time 30 (okres, przez który klient musi przekraczać wartość diprip_max_ping, aby zostać wyrzuconym z serwera)
    • diprip_max_ping 200 (maksymalna dopuszczalna wartość ping klienta)


Wersja 1.0.0.2

Naprawiono

  • błąd krytyczny serwera spowodowany nadpisywaniem pamięci przez system symulacji fizyki pojazdów
  • błąd krytyczny serwera spowodowany śmiercią gracza trzymającego hamulec ręczny w czasie eksplozji nuklearnej
  • znacznik celu odczepiający się od właściwej pozycji podczas dużych opóźnień na serwerze
  • znikająca bomba i beczka z uranem podczas dużych opóźnień na serwerze
  • osiągnięcie Hero nagradzane w niewłaściwych sytuacjach
  • niepoprawne wyświetlanie HUD'a w trybie destruction podczas dużych opóźnień serwera


Zmieniono

  • zmieniony sztywny limit graczy na serwerze z 16 na 32 (zalecana wartość 14)


Dodano

  • limit punktów w trybie Uranium Run jako opcja serwera


--Zuko 21:02, 10 paź 2008 (CEST)


Insurgency - Zapowiedź nowej mapy

Ins_Karam bo o niej mowa jest to mapa osadzona w realiach Afganistanu a rebelianci będą walczyć przeciwko siłom ISAF. Na napie znajduje się wiele wzgórz i wzniesień, przez środek przebiega koryto wyschniętej rzeki które zapewnia schronienie dla walczących tam żołnierzy. Znajdą się tam również dwie wioski chronione murami. Obóz ISAF położony jest na wzgórzu, które znajduje się nad jedną z wiosek, osłaniany jest przez bunkry oraz rowy z workami piachu. Prace nad Ins_Karam, przez ostatnie miesiące mocno przyśpieszyły i mapa jest już prawie gotowa do testów :) (a po nich dostarczenia jej do was bezpośrednio przez Steam)

Screeny:


ins_karam_1s.jpg ins_karam_6s.jpg ins_karam_3s.jpg ins_karam_7s.jpg

--Zuko 21:03, 10 paź 2008 (CEST)


2008.10.09

Portal: Prelude wydane!
Logo portal prelude.png
Portal prelude.jpg

Mod Portal:Prelude jest dostępny dzięki FilePlanet i Planet Half-Life jeden dzień wcześniej niż zapowiadali twórcy. Nie będę się rozpisywał jak wygląda mod i czy jest fajny :) Możecie sami się przekonać czytając ten artykuł lub od razu ściągając mod. Dodam jedynie że instalator zajmuje 775MB oto linki:

Aktualizacja Portal:Prelude został już wydany 'normalnie' a więc udostępniono dodatkowe mirrory, oto oficjalna lista:


download.gif


2008.10.04

Drobna aktualizacja Steam
Steam-logo.png
  • Poprawiono kompatybilność z Windows 2000 oraz niezaktualizowanym Windows XP.


50 GBit transferu na w sieci Steam

Pięc modów wyszło wczoraj wieczorem, na statystykach Steam widać, że w sumie wszystkie serwery Steam wysyłające dane do graczy dobija do 50 Gigabitów.

5-mods-traffic.gif

I rośnie ;D

2008.10.03

Beta wersja Steam Bootstrapper
Steam-logo.png
  • Ulepszono algorytm geo-lokalizacji Steam. (Chodzi o algorytm wyszukiwania najbliższego serwera z zawartością - content servers)
  • Naprawiono ciche wywalenie się Steama przy zamykaniu.

Bootstrapping - w informatyce pojęcie to oznacza coś, co może samo się zaktualizować lub nadpisać swój kod. U Valve to nic innego jak steam.exe.


Mody w Steam wydane!

Mody zostały WYDANE!

Mody.jpg

Więcej info wkrótce.


2008.10.02

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Zaktualizowano kreator instalacji aby wspierał przyszłe produkty.
  • Naprawiono odświeżanie się sklepu Steam nawet gdy zakładka nie była widoczna.
  • Naprawiono potencjalną możliwość wywalenia się aplikacji przy tworzeniu nowego konta.
  • Poprawiono tekst informacyjny o kopach i banach na chacie.
  • Naprawiono pojawianie się loga Steam w tle instalatora gdy był używany instalator bez tła.


2008.10.01

Aktualizacja wersji beta klienta Steam
Steam-logo.png
  • Naprawiono błąd powodujący 'connection timeout' na serwerach zabezpieczonych przez VAC.
  • Naprawiono niewyświetlanie się strony sklepu za pierwszym razem gdy Steam był uruchamiany automatycznie przy starcie systemu.
  • Naprawiono pojawianie się loga Steam w tle instalatora gdy był używany instalator bez tła.


Left4Dead Blog

Twórcy gry Left4Dead uruchomili na swojej stronie blog w którym jak sami piszą chcą bezpośrednio rozmawiać ze społecznością. W blogu jest już pierwszy wpis - możecie go przeczytać tutaj.


2008.09.30

Dostępna kolejna wersja testowa klienta Steam
Steam-logo.png
  • Zaktualizowano kreator instalacji aby wspierał przyszłe produkty.
  • Naprawiono odświeżanie się sklepu Steam nawet gdy zakładka nie była widoczna.
  • Naprawiono potencjalną możliwość wywalenia się aplikacji przy tworzeniu nowego konta.
  • Poprawiono tekst informacyjny o kopach i banach na chacie.


2008.09.27

5 największych modów na silniku Source będzie na Steam

News na Steam jest dla nas długo oczekiwaną wiadomością, gdyż zapowiadaliśmy go jakiś czas temu - niestety organizacja Valve musiała pewnie przemielić swój stos formalnych papierków aby insynuacja stała się faktem. Od przyszłego tygodnia na Steam wszyscy posiadacze jakiejkolwiek gry na silniku source będą mogli pobrać za darmo i grac za darmo w każdy z pięciu modów:

  • Zombie Panic Source - zostań zombiakiem i dorwij się do mózgów ludzi, albo razem z kumplami unikaj ataku zombie w mrocznych dzielnicach miasta.
  • Synergy - chciałbyś przejść Half-Life 2 albo dodatkowe epizody z kumplami? To mod dla ciebie.
  • D.I.P.R.I.P. - wprowadź śmierć i zniszczenie rozwalając inne pojazdy, choćby naszym ultra bojowym Fiatem 126p :)
  • Age of Chivalry - Machanie mieczem
  • Insurgency - jeśli Counter-Strike:Source nie jest dla ciebie zbyt realistyczny i wolałbyś walki na bliskim wschodzie.

Smaczku dodaje fakt, że będą one później przeniesione na ulepszonym silniku source, czyli OrangeBox, ten jaki możemy podziwiać w takich grach jak Team Fortress 2 czy Day of Defeat: Source.


Oficjalne wymagania sprzętowe dla Left 4 Dead
L4d logo.jpg

Valve podało oficjalne wymagania sprzętowe dla Left4Dead oto one:

  • System operacyjny: Windows Vista, XP lub 2000
  • Procesor: 3.0 GHz P4, Dual Core 2.0 or AMD64X2 (lub szybszy)
  • Pamięć operacyjna: 1 GB dla XP / 2GB dla Vista
  • Napęd optyczny: DVD-ROM
  • Twardy dysk: Około 7.5 GB wolnej przestrzeni
  • Karta graficzna: Kompatybilna z Direct X 9 (z 256 MB lub więcej oraz powinna być kompatybilna z pixel shader 2.0)
  • Karta dźwiękowa: Kompatybilna z Direct X9.0c


Aktualizacja Counter-Strike 1.6 Beta
  • Naprawiono błąd "Steam validation rejected" podczas łączenia na serwer
  • Dodano zmienna "bannedcfgfile" którą możesz ustalić nazwę pliku do którego będziesz zapisywał bany (writeid)


2008.09.26

Nóż pod żebra moderatorowi

Jak możemy przeczytać na Kotaku, zdarzają się i takie okrucieństwa. Niemiecki gracz został aresztowany, gdyż jest podejrzany o udział w morderstwie brytyjskiego studenta, niejakiego Matthew Pyke. Podejrzany nie zgadzał się z Pyke na forum Wars Central - forum fanów serii gier Advance Wars, które Pyke moderował. Policja zauważyła, że niemiecki obywatel przejechał do Nottingham w Wielkiej Brytanii oraz uzyskał dostęp do mieszkania Pyke'a, gdzie następnie go zaatakował nożem. Ciało Pyke'a zostało odnalezione przez jego dziewczynę w zeszły piątek.

To tylko udowadnia, że należy się wystrzegać podawania osobistych informacji publicznie, bo w takiej masie w internecie łatwo o psychola.

2008.09.24

Nowa wersja HLSW

Kilka dni temu pojawiła się nowa wersja znakomitego programu do zdalnego zarządzania serwerami gier HLSW. Nowa wersja oznaczona jest numerkiem 1.3.0.

Główne zmiany

  • Dodano nową zakładkę z globalną listą serwerów.
    • Dodano technikę "drag and drop".
    • Dodano "Create Server List" do menu kontekstowego widoku globalnego.
  • Nowa gra: Challenge Quake 3
  • Nowa gra: Frontlines-Fuel of War
  • Nowa gra: Far Cry
  • Dodano nowe funkcje dla pluginów.
  • Dodano sporo modów do plików konfiguracyjnych.
  • BugFix: HLSW zminimalizowane do zasobnika nie przestawało odpytywać serwerów.

Ogólne zmiany

  • Dodano możliwość podglądania gry dla Multi Thefts Auto - Vice City.
  • Zmieniono wygląd głównej zakładki na globalna, klasyczną, listę znajomych oraz administrację.
  • Dodano możliwość powrotu i przejścia dalej na widokach html.
  • Dołączono Tureckie tłumaczenie.
  • Filtr wyszukiwarki graczy: dodano parametr dla wersji.
  • Zwiększono szybkość działania.
  • Dodano możliwość eksportu bazy danych GloballID do SQLite.
  • Włączono możliwość uruchomienia menu kontekstowego przez wciśnięcie shift+f10 lub klawisza menu kontekstowego.
  • Ustawiono priorytet procesu HLSW na "Poniżej normalnego" gdy jest zminimalizowany do zasobnika systemowego.
  • Games.cfg: Dodano zmienną 'IRCBot' do modów.
  • ETQW: Wspiera zapytania getInfoEx.
  • ETQW: Dodano wykrywanie czy serwer jest rankingowy.
  • D3: Lepsze wsparcie Rcona.
  • Prey: Zmiana mapy przez rcon już działa.
  • Server List View -> Context Menu -> Send to Buddy: Niedostępni znajomi także będą pokazywani.
  • Wsparcie dla parametrów konta dla metody "Param"-Parameter (Games.cfg).
  • CoD2/4: Używanie "onlykick" jako komendę rcon do wykopywania graczy.
  • UT3: Lepsze wsparcie protokołu (wykrywanie hasła i mutatorów).
  • Menu kontekstowe gracza może być konfigurowane (rcon.cfg) aby otwierać URLe zaraz po wykonaniu komendy rcon.
  • Dodano możliwość linkowania nazwy serwera przez zasadę 'hlsw_url'.
  • Wyłączono dokańczanie komend w konsoli rcon.

Poprawione błędy

  • BugFix: Historia znajomych zapisuje teraz tylko wiadomości.
  • BugFix: Nie była możliwa zmiana liczby linii rcon w Settings -> Rcon.
  • BugFix: Zwiększono rozmiar okienka z filtrem listy serwerów w celu usprawnienia wyświetlania różnych języków.
  • BugFix: ETQW: Wykrywanie hasła na serwerze.
  • BugFix: Była wyświetlana stara flaga lokalizacji serwera zamiast braku flagi.
  • BugFix: Problem z funkcją wyszukiwania w konsoli rcon.
  • BugFix: ETQW rcon już działa.
  • BugFix: HL2: Parsowanie komendy status" działa już poprawnie z serwerami na których aktywne jest SourceTV.
  • BugFix: CoD4: Lista map wyświetlała złe mapy.
  • BugFix: CoD4: Naprawiono parsowanie komendy rcon status.
  • BugFix: Otwarcie edytora GlobalID w okienku graczy nie wybierała gracza.
  • BugFix: Obciążenie procesora w edytorze GlobalID.
  • BugFix: Wywalanie się "trace route".
  • BugFix: Wywalanie się edytora GlobalID przy eksporcie bazy danych (banned.cfg).
  • BugFix: Teraz pole z hasłem jest aktywne domyślnie w okienku logowania.
  • BugFix: Import ulubionych ze Steama.
  • BugFix: Auto status generował bana.

2008.09.17

Google zakupi Valve

Jak donosi The Inquirer Google zamierza kupić Valve aby stać się właścicielem systemu do dystrybucji danych Steam. Oznacza to absolutną śmierć dla wszelkiego rodzaju konkurentów na polu dystrybucji jakie stworzył Steam. Pytanie tylko jakie statystyki będzie zbierał Google i gdzie wciskał reklamy.... Czy teraz będziemy mieli Voogle, czy Golve? Zobaczymy jeśli ta zdementowana pogłoska stanie się faktem.

Portal Prelude
background-top-right.png

Ci, którzy grali w samą grę Portal mogli czuć się nienasyceni grą z powodu ilości mapek. Oczywiście można było dossać z netu dodatkowe mapy i dodatki. Jednakże o wiele więcej nas czeka w dodatku Portal: Prelude - przedstawiającym wydarzenia jeszcze przed samym Portalem. Mod jest olbrzymi, większy niż pierwotna gra, gdyż dodaje dodatkowych 8 rozdziałów, 19 nowych map, nowy wątek oraz ponad 400 linii dialogów. Zobaczcie Portal: Prelude aby dowiedzieć się o modzie więcej i zobaczyć trailer w wersji oryginalnej.



Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia