Developerzy oicjalnie ogłosili, że na Steam trafia właśnie poprawka gry. Jednakże zanim rzeczywiście będzie gotowa do automatycznego zassania przez Steam musi najpierw przejść przez labirynt papierkowej roboty a to oznacza, że może to trwać 2 dni albo i 2 tygodnie.
+
+
'''Ogólne poprawki:'''
+
* Zaktualizowano kontrole wersji Client/Serwer.
+
* Poprawiono gameinfo.txt aby w pełni był wspierany edytor poziomów Hammer.
+
* Naprawiono błąd w GUI obserwatora.
+
* Naprawiono ins_minefield.
+
* Naprawiono opcje drużyny ins_trigger oraz dodano wejście "''setteam''".
+
* Naprawiono ins_tkremove
+
* W przeglądarce ustawiono nazwę gry na "insurgency".
+
* Naprawiono błąd ze złą/pustą nazwą gracza.
+
* Naprawiono eksploit z szybkim bieganiem podczas wciśniętych kilku klawiszy.
+
* Poprawki dla przyszłego systemu antycheatowego - zaadresowano kilka eksploitów.
+
* Zoptymalizowano mp_fadetoblack
+
* Obiekty na mapie są teraz resetowane poprawnie przy starcie rundy lub restarcie rundy.
+
* Status puntów do przejęcia na mapie jest teraz pokazywany poprawnie.
+
* Naprawiono tablice wyników w trybie Battle.
+
* Naprawiono wywalanie się gry gry pokazywana była minimapa (M) na starcie.
+
* Zaimplementowano ''rcon say''.
+
* Naprawiono błąd powodujący że pytanie o awans na Dowódcę był cały czas na ekranie.
+
* Naprawiono kilka innych mniejszych błędów.
+
+
'''Aktualizacje map''':
+
+
ins_almaden
+
* Punkt Alpha został usprawniony.
+
* Dodano różnego rodzaju przeszkody pomiędzy Meczetem, główną ulicą a pierwszym punktem w celu spowolnienia Rebeliantów w drodze do punktu Alpha.
+
* Dodano barierę która jest usuwana po przejęciu punktu Alpha aby wymusić na graczach USMC właściwy kierunek.
+
* Dodano drugi wejście do pokoju z pralką ("washing machine room") aby zapewnić bardziej interesującą walkę.
+
* Inne mniejsze poprawki błędów i zmiany w ogólnym wyglądzie mapy zgodnie z propozycjami graczy.
+
+
ins_abdallah
+
* Naprawiono wszystkie eksploity i błędy zgłoszone od wersji RC1.
+
* Boczna droga ze spawnu USMC do obiektu Bravo rozdziela się.
+
* Dodano nową drogę pomiędzy obiektami Bravo i Charlie.
+
* Ulepszono penetrację kula w niektórych miejscach.
+
* Ulepszono grafikę i wydajność.
+
+
ins_baghdad
+
* Naprawiono błąd z penetracją przez kule niektórych obiektów.
+
* Różnego rodzaju mniejsze poprawki bazujące na temacie z forum o mapie.
+
+
ins_karkar
+
* Zmiany w wyglądzie centralnej jaskini, więcej ochrony dla Rebeliantów przy wyjściu.
+
* Nowe wyjście ze spawnu dla Rebeliantów gdy walka toczy się o ostatni punkt.
+
+
ins_samawah
+
* Ulepszono wyjście ze spawna USMC.
+
* Drobne zmiany w ogólnym wyglądzie.
+
+
ins_samawah_day
+
* Dodano zmiany i usprawnienia z ins_samawah.
+
+
'''Dźwięk''':
+
* Poprawiono głośność różnych dźwięków gracz np. oddychanie, kroki.
+
* Dodano efekt ultradźwięków gdy kula przelatuje tuz obok gracza.
+
* Ulepszono dźwięki przeładowania i strzału w niektórych broniach.
+
* Zoptymalizowano niektóre dźwięki tła na mapach.
+
+
'''Inne zmiany'''
+
* Ulepszono wpływ uderzeń na modele pojazdów.
+
+
+
}}
=2008.10.23=
=2008.10.23=
{{news|Migracja gier na silniku [[Half-Life]] do [[SteamWorks]]|
{{news|Migracja gier na silniku [[Half-Life]] do [[SteamWorks]]|
Developerzy oicjalnie ogłosili, że na Steam trafia właśnie poprawka gry. Jednakże zanim rzeczywiście będzie gotowa do automatycznego zassania przez Steam musi najpierw przejść przez labirynt papierkowej roboty a to oznacza, że może to trwać 2 dni albo i 2 tygodnie.
Ogólne poprawki:
Zaktualizowano kontrole wersji Client/Serwer.
Poprawiono gameinfo.txt aby w pełni był wspierany edytor poziomów Hammer.
Naprawiono błąd w GUI obserwatora.
Naprawiono ins_minefield.
Naprawiono opcje drużyny ins_trigger oraz dodano wejście "setteam".
Naprawiono ins_tkremove
W przeglądarce ustawiono nazwę gry na "insurgency".
Naprawiono błąd ze złą/pustą nazwą gracza.
Naprawiono eksploit z szybkim bieganiem podczas wciśniętych kilku klawiszy.
Poprawki dla przyszłego systemu antycheatowego - zaadresowano kilka eksploitów.
Zoptymalizowano mp_fadetoblack
Obiekty na mapie są teraz resetowane poprawnie przy starcie rundy lub restarcie rundy.
Status puntów do przejęcia na mapie jest teraz pokazywany poprawnie.
Naprawiono tablice wyników w trybie Battle.
Naprawiono wywalanie się gry gry pokazywana była minimapa (M) na starcie.
Zaimplementowano rcon say.
Naprawiono błąd powodujący że pytanie o awans na Dowódcę był cały czas na ekranie.
Naprawiono kilka innych mniejszych błędów.
Aktualizacje map:
ins_almaden
Punkt Alpha został usprawniony.
Dodano różnego rodzaju przeszkody pomiędzy Meczetem, główną ulicą a pierwszym punktem w celu spowolnienia Rebeliantów w drodze do punktu Alpha.
Dodano barierę która jest usuwana po przejęciu punktu Alpha aby wymusić na graczach USMC właściwy kierunek.
Dodano drugi wejście do pokoju z pralką ("washing machine room") aby zapewnić bardziej interesującą walkę.
Inne mniejsze poprawki błędów i zmiany w ogólnym wyglądzie mapy zgodnie z propozycjami graczy.
ins_abdallah
Naprawiono wszystkie eksploity i błędy zgłoszone od wersji RC1.
Boczna droga ze spawnu USMC do obiektu Bravo rozdziela się.
Dodano nową drogę pomiędzy obiektami Bravo i Charlie.
Ulepszono penetrację kula w niektórych miejscach.
Ulepszono grafikę i wydajność.
ins_baghdad
Naprawiono błąd z penetracją przez kule niektórych obiektów.
Różnego rodzaju mniejsze poprawki bazujące na temacie z forum o mapie.
ins_karkar
Zmiany w wyglądzie centralnej jaskini, więcej ochrony dla Rebeliantów przy wyjściu.
Nowe wyjście ze spawnu dla Rebeliantów gdy walka toczy się o ostatni punkt.
ins_samawah
Ulepszono wyjście ze spawna USMC.
Drobne zmiany w ogólnym wyglądzie.
ins_samawah_day
Dodano zmiany i usprawnienia z ins_samawah.
Dźwięk:
Poprawiono głośność różnych dźwięków gracz np. oddychanie, kroki.
Dodano efekt ultradźwięków gdy kula przelatuje tuz obok gracza.
Ulepszono dźwięki przeładowania i strzału w niektórych broniach.
Stało się, po ponad miesiącu testowania Counter-Strike 1.6 na "silniku" SteamWorks wersja ta stała się wersją oficjalną. Co ciekawe nie zaktualizowana tylko samego Counter-Strike'a ale także resztę gier. W ten sposób możliwości z SteamWorks zostały dodane także do następujących gier: Counter-Strike: Condition Zero, Team Fortress Classic, Deathmatch Classic, Ricochet, Day of Defeat i Half-life 1 Deathmatch.
Oprócz dodania wsparcia dla SteamWorks załatano kilka innych błędów.
Usunięto potrzebę ponownego logowania się do Steama w trakcie gry.
Naprawiono wywalanie się gry podczas startu w trybie okienkowym na niestandardowych rozdzielczościach pulpitu.
Usunięto pojawianie się na chacie w grze informacji o blokadzie przez kogoś na Steam Friends.
Zablokowano kilka zmiennych silnika aby zapobiec używania ich w różnego rodzaju skryptach.
Wymuszono sprawdzanie poprawności niektórych spriteów w Counter-Strike'u.
Usunięto zmienną "ex_extrapmax" (nie była więcej potrzebna).
Dodano opcję do linii startowej serwera "-noaff" aby wyłączyć opcję powiązania wątków.
Dodano zmienną "bannedcfg" aby administratorzy mogli wybrać do jakiego pliku będą się zapisywać bany po wpisaniu "writeid".
krytyczny błąd serwera, który mógł być spowodowany poprzez gracza wywołującego komendę ai_test_los command (podziękowania dla zespołu Zombie Panic za podzielenie się informacją)
uruchamianie D.I.P.R.I.P.'a w trakcie ściągania gry
menu wyciszania graczy w trakcie gry
duży zestaw naprawczy wyświetla się teraz prawidłowo jako niebieska ikona krzyża
motd.txt, server.cfg i inne pliki konfiguracyjne nie są już nadpisywane podczas każdej aktualizacji
Zmieniono:
autobalance nie pozwala już na dołączenie się do drużyny z większą ilością graczy
diprip.fgd jest dostępny w głównym katalogu D.I.P.R.I.P.
aktualizacja mapy de_dam:
naprawiono ostrzeżenia w konsoli
poprawiona jakość cieni
zwiększona startowa ilość amunicji dla obydwu drużyn
dodano więcej znajdziek broni
zmieniono modele kolizji skał
Dodano:
domyślne ustawienia przycisków dla pada od XBOX 360
domyślne ustawienia przycisków dla padów logitech rumblepad ( muszą być włączone ręcznie poprzez zmianę nazwy pliku logitech_rumblepad.cfg na joystick.cfg w katalogu cfg )
mapa dm_city
wsparcie dla serwerów linuxowych ( niestabilne binarki w wersji beta dostępne tylko na naszym forum )
podstawowe wsparcie dla klawiszy używanych przez wtyczki serwerowe ( klawisze 0-9 przypisane do slotów ). Zmiana wymaga ręcznego zresetowania przycisków do ustawień domyślnych.
Aktualizacja Age Of Chivalry
Kolejny mod doczekał się aktualizacji lista zmian jest na tyla długa że nie chciało mi się jej tłumaczyć :) w wersji angielskiej znajduje się tutaj.
Pamiętacie zapewne opcje wyboru ulubionej gry w profilu, teraz została ona zastąpiona oficjalnymi grupami gier.
Gry które obecnie posiadają oficjalne grupy:
2008.10.16
Left4Dead - Pre-Order
Grę można już kupić w przed-sprzedaży, niestety cena nie jest atrakcyjna. (~55$ z podatkiem) Grę można kupić taniej w polskiej wersji Retail. (też w pre-order)
Aktualizacja Team Fortress2? - Nie w tym roku!
Jak informuje Doug Lombardi w tym roku nie ukaże się kolejna aktualizacja klas do Team Fortress 2. Dodaje także że dalej mają zamiar rozwijać grę a gdy ukaże się Left 4 Dead usłyszymy więcej o Team Fortress 2.
Kilka tygodni temu Valve zaproponowało ekipie Eternal Silence dodanie ich moda do platformy Steam. Teraz autorzy dumnie komunikują światu że ich mod pojawi się w Steam w następnym miesiącu w wersji 3.2.
Left4Dead - daty wydania / Kolejny wpis w Blogu
W USA:
Trafi do sklepów 17 listopada
Będzie dostępny w mniejszych sklepach oraz w Steam 18 listopada
Będzie dostępny w duzych centrach handlowych 19 listoppada
Reszta Świata:
Będzie dostępny 21 listopada ;/ (Praktycznie w Polsce będzie w poniedziałek 24 listopada ;/)
Wczorajszego wieczora pojawił się w Steam Blotter. W skrócie można powiedzieć że jest to log wydarzeń w których uczestniczą twoi 'Steamowi' znajomi. Z Blottera możecie dowiedzieć się między innymi z kim ostatnio zaprzyjaźnili się twoi znajomi, do jakiej grupy dołączyli, jakie osiągnięcia zdobyli czy nawet jakie gry kupili :) Jeżeli chcecie sami zobaczyć Blotter zajrzyjcie do Społeczności w Steam.
Aktualizacja D.I.P.R.I.P.
Nius troszeczkę spóźniony ale lepiej późno niż wcale :)
Mod polskiej produkcji D.I.P.R.I.P. miał niedawno kolejną aktualizacje (do wersji 1.0.3) a jako że nie napisałem nic o poprzedniej aktualizacji w tym niusie znajdą się zmiany obu aktualizacji.
Wersja 1.0.0.3
Naprawiono
częsty błąd krytyczny serwera spowodowany błędem w systemie naprowadzania rakiet
błąd krytyczny serwera spowodowany próbą stworzenia przez klienta nieistniejącego typu pojazdu
błąd krytyczny klienta spowodowany błędem w obliczeniach znikania obiektów
wybuch nuklearny bomby w jej punkcie startowym po dostarczeniu bomby do celu
głos komentatora odgrywający się za głośno podczas upuszczenia lub uratowania beczki z uranem
Dodano
strażnik opóźnienia jako opcja serwera ( domyślnie włączony)
diprip_latency_keeper_safe_time 30 (okres, przez który klient musi przekraczać wartość diprip_max_ping, aby zostać wyrzuconym z serwera)
diprip_max_ping 200 (maksymalna dopuszczalna wartość ping klienta)
Wersja 1.0.0.2
Naprawiono
błąd krytyczny serwera spowodowany nadpisywaniem pamięci przez system symulacji fizyki pojazdów
błąd krytyczny serwera spowodowany śmiercią gracza trzymającego hamulec ręczny w czasie eksplozji nuklearnej
znacznik celu odczepiający się od właściwej pozycji podczas dużych opóźnień na serwerze
znikająca bomba i beczka z uranem podczas dużych opóźnień na serwerze
osiągnięcie Hero nagradzane w niewłaściwych sytuacjach
niepoprawne wyświetlanie HUD'a w trybie destruction podczas dużych opóźnień serwera
Zmieniono
zmieniony sztywny limit graczy na serwerze z 16 na 32 (zalecana wartość 14)
Dodano
limit punktów w trybie Uranium Run jako opcja serwera
Insurgency - Zapowiedź nowej mapy
Ins_Karam bo o niej mowa, jest to mapa osadzona w realiach Afganistanu a rebelianci będą walczyć przeciwko siłom ISAF. Na mapie znajduje się wiele wzgórz i wzniesień, przez środek przebiega koryto wyschniętej rzeki które zapewnia schronienie dla walczących tam żołnierzy. Znajdą się tam również dwie wioski chronione murami. Obóz ISAF położony jest na wzgórzu, które znajduje się nad jedną z wiosek, osłaniany jest przez bunkry oraz rowy z workami piachu. Prace nad Ins_Karam, przez ostatnie miesiące mocno przyśpieszyły i mapa jest już prawie gotowa do testów (a po nich dostarczenia jej do was bezpośrednio przez Steam).
Screeny:
2008.10.09
Portal: Prelude wydane!
Mod Portal:Prelude jest dostępny dzięki FilePlanet i Planet Half-Life jeden dzień wcześniej niż zapowiadali twórcy. Nie będę się rozpisywał jak wygląda mod i czy jest fajny :) Możecie sami się przekonać czytając ten artykuł lub od razu ściągając mod. Dodam jedynie że instalator zajmuje 775MB oto linki:
Naprawiono błąd powodujący 'connection timeout' na serwerach zabezpieczonych przez VAC.
Naprawiono niewyświetlanie się strony sklepu za pierwszym razem gdy Steam był uruchamiany automatycznie przy starcie systemu.
Naprawiono pojawianie się loga Steam w tle instalatora gdy był używany instalator bez tła.
Left4Dead Blog
Twórcy gry Left4Dead uruchomili na swojej stronie blog w którym jak sami piszą chcą bezpośrednio rozmawiać ze społecznością. W blogu jest już pierwszy wpis - możecie go przeczytać tutaj.
Zaktualizowano kreator instalacji aby wspierał przyszłe produkty.
Naprawiono odświeżanie się sklepu Steam nawet gdy zakładka nie była widoczna.
Naprawiono potencjalną możliwość wywalenia się aplikacji przy tworzeniu nowego konta.
Poprawiono tekst informacyjny o kopach i banach na chacie.
2008.09.27
5 największych modów na silniku Source będzie na Steam
News na Steam jest dla nas długo oczekiwaną wiadomością, gdyż zapowiadaliśmy go jakiś czas temu - niestety organizacja Valve musiała pewnie przemielić swój stos formalnych papierków aby insynuacja stała się faktem. Od przyszłego tygodnia na Steam wszyscy posiadacze jakiejkolwiek gry na silniku source będą mogli pobrać za darmo i grac za darmo w każdy z pięciu modów:
Zombie Panic Source - zostań zombiakiem i dorwij się do mózgów ludzi, albo razem z kumplami unikaj ataku zombie w mrocznych dzielnicach miasta.
Synergy - chciałbyś przejść Half-Life 2 albo dodatkowe epizody z kumplami? To mod dla ciebie.
D.I.P.R.I.P. - wprowadź śmierć i zniszczenie rozwalając inne pojazdy, choćby naszym ultra bojowym Fiatem 126p :)
Insurgency - jeśli Counter-Strike:Source nie jest dla ciebie zbyt realistyczny i wolałbyś walki na bliskim wschodzie.
Smaczku dodaje fakt, że będą one później przeniesione na ulepszonym silniku source, czyli OrangeBox, ten jaki możemy podziwiać w takich grach jak Team Fortress 2 czy Day of Defeat: Source.
Oficjalne wymagania sprzętowe dla Left 4 Dead
Valve podało oficjalne wymagania sprzętowe dla Left4Dead oto one:
System operacyjny: Windows Vista, XP lub 2000
Procesor: 3.0 GHz P4, Dual Core 2.0 or AMD64X2 (lub szybszy)
Pamięć operacyjna: 1 GB dla XP / 2GB dla Vista
Napęd optyczny: DVD-ROM
Twardy dysk: Około 7.5 GB wolnej przestrzeni
Karta graficzna: Kompatybilna z Direct X 9 (z 256 MB lub więcej oraz powinna być kompatybilna z pixel shader 2.0)
Karta dźwiękowa: Kompatybilna z Direct X9.0c
Aktualizacja Counter-Strike 1.6 Beta
Naprawiono błąd "Steam validation rejected" podczas łączenia na serwer
Dodano zmienna "bannedcfgfile" którą możesz ustalić nazwę pliku do którego będziesz zapisywał bany (writeid)
2008.09.26
Nóż pod żebra moderatorowi
Jak możemy przeczytać na Kotaku, zdarzają się i takie okrucieństwa. Niemiecki gracz został aresztowany, gdyż jest podejrzany o udział w morderstwie brytyjskiego studenta, niejakiego Matthew Pyke. Podejrzany nie zgadzał się z Pyke na forum Wars Central - forum fanów serii gier Advance Wars, które Pyke moderował. Policja zauważyła, że niemiecki obywatel przejechał do Nottingham w Wielkiej Brytanii oraz uzyskał dostęp do mieszkania Pyke'a, gdzie następnie go zaatakował nożem. Ciało Pyke'a zostało odnalezione przez jego dziewczynę w zeszły piątek.
To tylko udowadnia, że należy się wystrzegać podawania osobistych informacji publicznie, bo w takiej masie w internecie łatwo o psychola.
Jak donosi The Inquirer Google zamierza kupić Valve aby stać się właścicielem systemu do dystrybucji danych Steam. Oznacza to absolutną śmierć dla wszelkiego rodzaju konkurentów na polu dystrybucji jakie stworzył Steam. Pytanie tylko jakie statystyki będzie zbierał Google i gdzie wciskał reklamy.... Czy teraz będziemy mieli Voogle, czy Golve? Zobaczymy jeśli ta zdementowana pogłoska stanie się faktem.
Portal Prelude
Ci, którzy grali w samą grę Portal mogli czuć się nienasyceni grą z powodu ilości mapek. Oczywiście można było dossać z netu dodatkowe mapy i dodatki. Jednakże o wiele więcej nas czeka w dodatku Portal: Prelude - przedstawiającym wydarzenia jeszcze przed samym Portalem. Mod jest olbrzymi, większy niż pierwotna gra, gdyż dodaje dodatkowych 8 rozdziałów, 19 nowych map, nowy wątek oraz ponad 400 linii dialogów. Zobaczcie Portal: Prelude aby dowiedzieć się o modzie więcej i zobaczyć trailer w wersji oryginalnej.