Sierpień 2006
Od HLDS.pl
Spis treści |
2006.08.08
- Nowa wersja HLGuard Nightly Build -
- 1.9.n10 by Zero3Cool at 08/08/06 - 00:38
- Poprawka nagłówków e MetaModa aby nie było błędów przy ładowaniu
- 1.9.n9 by tintin- at 07/08/06 - 21:29
- naprawiony wallhack block pod DOD, i inne bledy z tego powodu
- zwiekszono liczbe pozycji w menu z 32 do 64
- 1.9.n10 by Zero3Cool at 08/08/06 - 00:38
2006.08.05
[08/05/06 15:45:05] <@_KaszpiR_> trawa bnapisal bys newsa ;D [08/05/06 15:45:52] <@trawiator> nie chce mi sie .... [08/05/06 15:53:] <@trawiator> I w ten oto sposob wypisuje tego newsa. [08/05/06 15:53:21] <@trawiator> * Wczoraj Valve zaczycilo nas zapowiadana juz na Grudzinen 2005 aktualizacja SourceSDK. Zmian jest dosyc sporo i nie mam zamiaru ich tlumaczyc na nasz jezyk ojczysty. Oto pelna lista zmian: http://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_SDK_Release_Notes .... [08/05/06 15:54:24] <@_KaszpiR_> trawa ale ja juz napisalem ;D
I w ten sposob Kaszpir napisal tego newsa ponizej:
- Dzisiaj w nocy wyszła nowa wersja Source SDK, zostaną automatycznie pobrane przy aktualizacji Steam. Co nowego:
- Half-Life 2: Episode One - ulepszenia
- Postaci w grze zostały uodświeżone
- 'Source SDK Base' - nwe narzędzie
- wykorzystuje najnowszy Source Engine (HL2: Episode One)
- zawsze pobiera najnowszą wersję jak tylko się pojawi nowae Source Engine
- twórcy modów powinni zawsze używać SteamAppId (215) w swoich modach single player i multi player
- liczne poprawki i ulepszenia.
- Pełna lista zmian na stronie Source SDK Release Notes
- HLSW zaszczyca nas wersją 1.1.0 (ups 1.1.2 to dla dev team, sorry)
2006.08.02
- Myślieliście, że w HL2 Gravity gun jest extra bo można łapać obiekty i nimi manipulować, potem dotarliście do Physics Cannon i mogliście bawić się w uśmiercanie ludzi poprzez łapanie ich za części ciała :D. No to teraz czas na przenośny portal . Ten nowy dodatek będzie jako gra single player w nadchodzącym HL2 Episode 2, a broń nazywać się będzie Aperture Science Handheld Portal Device. O ile w filmie wygląda to ciekawie i wygląda na pomysł nowatorski, to juz implementacje tego były wiele lat, temu, juz za czasów Quake 1 ( Zobacz filmik ) czy gry Prey (fimik). W HL2 plusem będzie to, że będzie widac prze teleport co jest za teleportem (mniejwięcej jak w Quake3, albo jak widać w Prey) zmiksowanie z fizyka silnika Havok robi swoje - dzięki temu takie efekty. W HL2 jednak zaczerpnięto z Narbacular Drop - gry, która wykorzystuje właśnie Portal Weapon jako jedyne narzędzie do przemieszczanie się po mapach. Valve nieoficjalnie nazywa grę Portal jako kontynuację Narbacular Drop. W między czasie warto ściągnąć darmową gierę Narbacular Drop i pobawic się :).
- No dobra, dawno nie napisałem tak nieskładnego newsa ale co tam :D
2006.07.31
Wróciłem :) --KaszpiR 07:32, 30 lip 2006 (CEST)
2006.07.17
- Kaszpir jest na wakacjach a ktoś musi pisać newsy, niestety padło na mnie (czyt. trawiator). Z racji że jestem bardzo leniwy wszystko w skrócie.
- SteamBans wypuściło nowe wersje swoich pluginów. Wersje pluginów z jądrem starszym niż 2.0 nie będą już wspierane.
- SteamBans oraz SharedBans łączą swoje siły. Od jutra strona SharedBans zostaje zamknięta i zintegrowana ze stroną SteamBans
- Zosała wypuszczona modyfikacja do Day of Defeat: Source która zmienia fizyke broni na podobną do tej która jest w Day of Defeat 1.3. Mod nazywa sie ProDoD
2006.07.14
- Artykuł HLDS już jakoś wygląda, wyjeżdzam wieczorem.
2006.07.11
- Od 14 do 31 nie będzie mnie w Polsce, a to oznacza ze raczej nie bedzie mnie tez na necie. --KaszpiR 01:29, 12 lip 2006 (CEST)
- Długie wklejone linie nie będą wyjeżdzać poza stronę.
2006.07.09
- Użytkownik Głodny przetłumaczył Mani Admin Plugin - wyrazy uznania dla jego fantastycznej pracy :)
2006.07.08
- Dziś wieczorem aktualizacja Wiki. Z przyczyn alkoholowych sie nie odbyla ;D
- Dobra wiadomość dla właścicieli serwerów Day of Defeat: Source korzystających z HLStatsX. Jak można wyczytać w tym poście nowa wersja będzie miała wbudowane nowe funkcje slecjalnie dla tego moda.
- Zabicie członków drużyny w wyniku detonacji bomby nie będzie zaliczane jako teamkill.
- Wszelkie wydarzenia są teraz rozpoznawane:
- Capture Blocked (Player: 6 points, Team: 1 points) - zablokowanie przejęcia flagi
- Area Captured (Player: 6 points, Team: 1 points) - przejęcie kontroli nad terenem
- Bomb Planter Killed (Player: 2 points) - zabicie podkładającego bombę
- Bomb Defused (Player: 6 points, Team: 1 points) - rozdbojenie bomby
- Bomb Planted (Player: 6 points, Team: 1 points) - podłożenie bomby
- Round Win (Team: 5 points) - wygranie rundy
- Rozpoznawanie strzałów w głowę nie będzie wymagało dodatkowych pluginów.
2006.07.07
- SharedBans i trochę info:
- poprawili stronę internetowa bo żle pokazywało ostatnio zablokowana osobę
- Admin Spectator ESP plugin w wersji 1.00 RC6:
- dodano opcję wyszukiania interfeju admina
- dodano suport dla Basic Admin Plugin ale tylko pod wersją SourceMM
2006.07.06
- Counter Hack Clan Directory to nowa strona stworzona przy współpracy SteamBans, SharedBans, ooorgle.com, Cheat-Scanner i CSNation lista klanów, których członkowie pomyślnie przeszli skan anyticziterski swoich komputerów. Aktualnie do detekcji używa się programu z http://www.cheat-scanner.co.uk, który jest na chwilę obecną najlepszym programem do wykrywania cheatów na komputerach - a w szczególności ich pozostałości. Co więcej specjalny dodatek do serwerów będzie wykopywał każdego, który gra na serwerze i nie jest w bazie czystych graczy, którzy przeszli testy CHCD. Więcej na Counter Hack Clan Directory.
2006.07.03
- Half-Life 2 Deathmatch Pro 1.7 pobajwił się 3 dni temu a my jescze o tym nie napisaliśmy, wstyd :)
- Może kogoś zainteresują panoramiczne widoczki z Half-Life 2 Episode One, znajdujące się tutaj.
- Dodatek UpTime jest juz dostępny w wersji 1.0.11.0
- Po aktualizacji Day of Defeat: Source 28 czerwca, mamy aktualzację Mani Admin Plugin tutaj.
- Aktualizacja dotknęła także HLStatsX, jak widać w tym topiku, trwają nadal prace nad poprawą błędnego logowania w DOD:S, na razie mozna poprawić to uzywając Mani Admin Plugina albo StatsMeMinimum - ale nie obu na raz.
2006.07.01
- AMX Mod X 1.75 wydane. Lista zmian:
- automatyczne ładowanie modułów - w tworzonych od teraz w plikach .sma (źródłach pluginów) wymagna jest zmiana kilku linii ale na szczęście nie trzeba się będzie bawić w edycję modules.ini. Dodatkowo jest w pełni kompatybilny ze starymi pluginami! Trzeba tylko wszelkie .sma przekompilować nowym kompilatorem. Na razie nie należy używac kompilatora on-line bo pracuje on na starej wersji, będzie zaktualizowany 3 lipca.
- możliwośc używania wielu modułów SQLw tym samym czasie, przepisano bowiem moduły sql i dodano wielowątkowość - więc nie będzie lagować w grze
- pliki plugins-NAZWA.ini są automatycznie ładowane - dzięki temu można łatwiej administrować zestawami pakietów z pluginami - łatwiej sie teraz wyłącza i włącza zestawy.
- masa zmian poprawiającyh różne błędy w modułach.
- amx_showrcon pokazuje wynik komend rcon u admina.
- dodano system restryckji broni dla botów - szczególnie dla PODBota
- dodano możliwość zapisywania błędów pluginów do oddzielnych logów.
- dodano tłumaczenie 1337 $p33k :)
- Więcej nie chce mi się wypisywać, bo tego jest cała masa tutaj.Za kilka dni napiszę tekst jak przeprowadzić upgrade.
2006.06.29
- Eugen dał mi zgodę na wykorzystanie jego tłumaczenia i grafik do artykułu na instalację skina w Steam. Dzięki! Potem zahostuję na wiki obrazki
- No i mamy wersję BAT z numerkiem 1.3.0 B2 z polskim tłumaczeniem w środku :)
2006.06.28
- Zmieniłem przekierowania które odwołują się do LDU tak, aby trafiały na odpowiednie strony w Wiki. Na razie dla pages.php, potem będzie dla forum.php. Chodzi o to, że kiedys hlds.pl kierowało na LDU, i na necie jest trochę linków właśnie z wykorzystaniem tego adresu. Tak więc ta poprawka jest w celu zachownia kompatybilności.
- Paru stron nie ma,a le to dlatego, że albo zdecydowałem się je zmienić (bo nie pasowała mi forma na LDU), albo ich po prostu jescze nie przeniosłem z LDU do Wiki.
2006.06.27
- W nowej werji BAT będzie polskie tłumaczenie, a nowa wersja sie pokaże jak napłynie parę extra tłumaczeń - bardzo możliwe, że beta będzie jeszcze pod koniec tygodnia.
- HLGuard Nightly Build 1.9.n7 oczekuje na wasze ssanie :D. Właściwie nic nowego ta nie ma, oprócz statycznie dołączonej biblioteki libsdc++ w celu rozwiązania problemu z kompatybilnościa.
- Powstał pomysł przetłumaczenia Basic Admin Tool'a na polski - może dzięki wiki wspólnymi siłami przetłumaczymy całość - tutaj link. Zrobione
2006.06.25
- SteamBans wprowadza prioretytety przy sprawdzaniu nadesłaych demek. Wiąże się to z faktem, że chłopaki się nie wyrabiają ze sprawdzaniem dem. Stworzno dwie wartości, Limit 500 oraz Limit 1000. Jeśli wskaźnik jest poniżej 500 wszelkie dema są przyjmowane i od razu srawdzane. Jeśli wskaźnik jest powyżej 1000 żadne nowe dema nie są przyjmowane i trzbea odczekać. Natomiast jesli trafi się okres pomiędzy 500-1000 to dema są przyjmowane w zależności od punktów osoby zgłaszającej - im więcej miałeś wcześniej zgłoszeń przyjętych tym większe szanse są, że twoje demo zostanie przyjęte. Wprowadozo to aby w pierwszej kolejności sprawdzać dema które się charakteryzują dużym prawdopodobieństwem zawierania cheatów - czyli takich, które będą zaakceptowane - niż takich , które będą odrzucone z braku dowodów itd.
- Nowy system lików w Red Orchestra w wersji beta - przyśpiesza ładowanie sie gier nawet trzykrotnie. Aby aktywować ten tryb należy wylogowac się ze steam a następnie uruchaomić program z pareametrami
- "...SteamApps\steam.exe" -clientbeta newfs -beta fs
- Uwaga, zmieni sie troche uład katalogów i plików - Red Orchestra skopiuje się do "\SteamApps\common\red orchestra". W przyszłości możliwe, że wszystkie gry przejdą na system plików .ncf zamist .gcf
2006.06.24
- Taki śmieszny filmik :), pokazuje co można wrpowadzic do metamoda (nie wymagając amx'ów ani innych rzeczy). Uświadamia czemu na meczach metamod jest zakazany, albo dlaczego gra sie na nadzorowanych serwerach. High Quality tutaj
- Dodałem podświetlacz składni języka Small, uzycie bardzo proste i opisane tutaj. Przykład zaś tutaj.
- No i mamy Allied Mods - powstały z połączenia forum AMX Mod X, Super Hero Mod oraz SourceMod.
2006.06.23
- Forum AMX Mod X powinno działać w pełni z połączeniem innych forów jutro od rana. Ale czy na pewno? Przekonamy się.
- AWE XP to plugin do serwerów Counter-Strike: Source, który przypomina trochę Warcraft3 oraz Super Hero Mod pod Counter-Strike 1.6
- PHPAdmin wypusza aktualizację:
- Aktualizacja Red Orchestra moze się przydać, jak ktoś zainteresowany angielskim to zapraszamy tutaj
- Zbliża się aktualizacja Day of Defeat: Source, planowana na 28 czerwca. Wrowadzi ona dość sporo zmian:
- nowy tryb rozgrywki Detonation
- 2 mapy (jedna znana z poprzednich części)
- poprawę hitboxów i wyważenie mocy broni
- polepszenie grafiki o extra bajery typu efekt filmu, nowe shadery
- więcej na http://day.of.defeat.pl/
- Widzę, że http://www.hl2mapping.com/ wróciło zza grobu, miejmy nadzieję, że od teraz nie będzie martwe jak przez ostatnich parę miesięcy.
- Właściciele Counter-Strike: Source pewnie będą zainteresowani artykułem o sposobie instalacji skina do tej gry, aczkolwiek po angliesku, to obrazki na http://www.csnation.net/articles.php/article_225/ daja bardzo dużo i nie powinno to stanowić problemu dla przeciętnego gracza.
- SharedBans obłaskawia nas nowymi wersjami dodatków:
- Admin_Spectator_ESP - RC5 została od zera przepisana, zaleca się tez nagyrwanie dem bez opcji boxes
- Shared Ban System - kolejne poprawki optymalizacyjne, wersja 1.1
- Warto jescze odwiedzić Mattie forums] jesli ktoś jeszcze tego nie zrobiło o 17 czerwca.