Voice

Od HLDS.pl
Wersja PawelS (dyskusja | edycje) z dnia 20:30, 13 cze 2006
(różn.) ← poprzednia wersja | zobacz aktualną wersję (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

Opis

Transmisja głoswan na serwerach HLDS i SRCDS. Aby na serwerze przepuszczany był dźwięk głosu z mikrofonu, należy wprowadzić pewne zmiany w ustawieniach zarówno serwera jak i gracza (gracze domyślnie mają ustawione na aktywne).

Uwaga: w wersji Steam najlepiej używać voice_speex, a w wersji Counter-Strike 1.5 voice_miles (bo w cs 1.5 chyba nie było voice_speex jeszcze)

Serwer

Po stronie serwera, zmiany wprowadzamy w pliku server.cfg:

// server
sv_voiceenable "1" // aktywuje transmisję sgłosu na serwerze
sv_alltalk "0" // 0 - domyślne, wyłączone  I tylko głos własnej drużyny słychac,
               // 1 - wszyscy słysza głosy wszystkich, włączane na początku albo końcu meczu
sv_voicecodec "voice_speex" // jeśli pute będzie kodek voice_miles
                            // który jest strasznie zapychajacym łącze badziewiem
                             
sv_voicequality "3" // jakość

// CVAR              Jakość (in KBPS)
// Użycie łącza w porównaniu z systemem MILES (''miles może zabierać nawet 32k'')
// sv_voicequality 1         2.4         7.5 %
// sv_voicequality 2         6.0        18.7 %
// sv_voicequality 3         8.0        25.0 %
// sv_voicequality 4        11.2        35.0 %
// sv_voicequality 5        15.2        47.5 %

Klient

Po stronie gracza

Gracz w swoim config'u, czyli gracza (config.cfg), albo w konsoli:

// client
voice_loopback "0" // ustaw 1, jesli chcesz słyszeć swój głos
voice_enable "1"
voice_forcemicrecord "1"
voice_modenable "1"
voice_scale "1" // skala głosu, jak nie słyszysz, albo za cicho, zmień

Porównanie

Mała tabelka dla kodeka voice_speex:

CVAR              Jakość (in KBPS)
Użycie łącza w porównaniu z systemem MILES (miles może zabierać nawet 32k)
sv_voicequality 1         2.4         7.5 %
sv_voicequality 2         6.0        18.7 %
sv_voicequality 3         8.0        25.0 %
sv_voicequality 4        11.2        35.0 %
sv_voicequality 5        15.2        47.5 %

Chyba nie muszę dodawać, że gorsza jakość to mniejszy ruch, ale i gorsza jakość dźwięku...

Dodatkowo voice_speex używa więcej mocy procesora niż MILES, ale jeśli masz serwer powyżej 500 MHz, to wzrost może być około kilku procent (więc jak masz dobrą maszynę, to nie ma się co przejmować).

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia