BSP Viewer
Spis treści |
Opis
BSP Viewer jest narzędziem do oglądania mapy bez potrzeby włączenia w tym celu gry. Juz nie rozwijany. Najbardziej będą nim zainteresowani ci, którzy tworzą mapy albo admini przed dodaniem mapy na serwer.
Dodatkowo program wyświetla informacje techniczne na temat samej mapy i świetnie nadaje się do analizy jak mapa będzie wyglądać w grze, oraz do łatwego znalezienia miejsc stwarzających problemy i wymagających optymalizacji.
Niestety nie działa z mapami do Source, jedynie do poprzedniej generacji Half-Life (czyli np CS 1.6).
Zastąpił go Crafty, ma o wiele więcej funkcji i działa z mapami Source.
Linki
Wersja
- 1.5.4 i już nie będzie rozwijany, zastąpiony lepszym programem Crafty
Podgląd
- Wyświetlanie z wysokimi detalami:
- Widok kratownicy, wykorzystwanej przez engine gry:
- Ładowanie z pakietów wchodzących w skład Steam:
- Inspecjka obiektów mapy oraz oświetlenia:
Cechy
- 100% darmowy
- łatwy w instalacji, dostępny z instalatorem albo bez, więc może być bardzo łatwo przenoszony
- wymaga co najmniej Microsoft .NET Framework 1.1 (24mb)
- opcjonalne wyświetlanie tekstur, obiektów, specjalnych tekstur, przezroczystości sortowania
- widok krawędziowy (egde view) i obcinania obrazu (clipping)
- opcjonalne wykorzystanie do wizualizacji mapy - VIS, rysowanie obiektów w polu widzenia (frustum culling) i nie rysowanie tylko widocznych fragmentów obiektów (backface culling)
- zatrzymywanie animacji sceny, informacja o widoku sceny
- opcjonalne rysowanie obiektów mapyw specjalnych trybach (np podświetlenie kolorem czy teksturyzacja)
- edycja obiektów mapy w czasie rzeczywistym
- wybór obiektów na mapie
- ładowanie danych z plików GCF (najlepiej jeśli są w tym samym katalogu co BSP Viewer, najlepiej skopiuj do katalogu Steam ten program)
- ładowanie danych z plików PTS
- eksport do formatów .3ds, .map, .xsi, .ent and .bmp
- ładowanie plików .bsp nie zawierających danych VIS czy RAD
- menu z listą ostatnio ładowanych plików .bsp
Wymagania
- Microsoft .NET Framework 1.1 (24mb)
- 133 MHz Pentium CPU lub podobny.
- 64 MB RAM
- 16 MB karta graficzna z akceleracją
- System operacyjny:
- Windows Server 2003
- Windows XP (w tym Professional czy Home Edition)
- Windows 2000
- Windows Millennium Edition
- Windows 98
- Windows NT 4.0 Service Pack 6a
Zalecane
- 450 MHz Pentium II CPU lub lepszy.
- 128 MB RAM
- 32 MB karta graficzna z akceleracją z najnowszymi sterownikami zawierająca 2 jednostki teksturujące.
Konfiguracja
Nie będę się rozpisywał. Zakładam, że zainstalowaliście program i go uruchomiliście.
Teraz trzeba go skonfigurować, idziemy do menu z opcjami.
Jak widać mamy dodany podstawowy pakiet gcf, jednak jest to za mało, dajemy na przykład half-life engine.
Klikamy Add, dokopujemy się do katalogu gdzie mamy zainstalowany Steam, wchodzimy w katalog SteamApps i wybieramy plik .gcf
Widać, że w okienku pojawił się nasz plik.
Kontynuujemy dodawanie plików .gcf, klikamy na counter-strike.gcf
Powtarzamy czynność dla innych plików aż dodamy najważniejsze pliki .gcf (ja na przykład nie dodałem pliku Day of Defeat bo się ściągał)
Na zakończenie poprawiamy ścieżkę Mod na pełną nazwę modu, tutaj Counter-Strike, warto zajrzeć do katalogu twój@mail i zobaczyć jakie są nazwy katalogów.
Po tym klikamy OK i możemy ładować mapki. Najlepiej jeśli gdzieś rozpakujemy całą mapę np do katalogu Counter-Strike/cstrike zachowując strukturę katalogów (na tekstury i dźwięki) i wtedy załadujemy mapę.
Trzeba się dokopać do katalogu...
Wybieramy mapę
Czekamy chwile i....
A resztę wykombinujecie sami :D