Szablon:Newsy

Od HLDS.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

2009.11.03

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png
  • Dodano nową czapkę, beret Billa z Left 4 Dead, dla osób które kupiły Left 4 Dead 2 w przedsprzedaży.
  • Naprawiono problem z wydajnością gry u klienta po zmianie mapy Koth_Harvest_Event.

Trawiator 07:38, 3 lis 2009 (UTC)

2009.10.31

Aktualizacja Steam
Steam-logo.png
  • Ulepszono proces aktualizacji usługi systemowej Steam.
  • Naprawiono przypadek który powodował błąd odszyfrowania plików dla nowo wydanych gier.
  • Naprawiono wywalanie się steama przy uruchomieniu Left 4 Dead 2 Demo.
  • Naprawiono rzadki przypadek wywalania się steama gdy otrzymujemy wiadomość od użytkownika, który nie jest bezpośrednio naszym znajomym.
Aktualizacja dema Left 4 Dead 2
Left4dead-logo.png
  • Naprawiono błąd który powodował, że po pewnym czasie nie można było podłączyć się do serwera. Trzeba było restartować serwer lub wysłać informację heartbeat.
  • Naprawiono exploit dzięki któremu można było po zakończeniu kampanii wrócić do poczekalni bez głosowania.
  • Gracze nie będą dobierani do poczekalni, które są nieaktywne dłuższy okres czasu. Takie poczekalnie będą oznaczane jako "Tylko dla znajomych".
  • Serwery LAN będą pokazywały serwery typu listen dla pojedynczej osoby jako takie, do których nie można się podłączyć i ich typ gry też będzie pokazywany również jako tryb pojedynczego gracza.

Trawiator 11:59, 31 paź 2009 (UTC)

2009.10.29

Aktualizacja Steam
Steam-logo.png
  • Naprawiono listę ostatnio granych gier u osób grających w dużo gier na Windows 7.
  • Status Steam jest teraz częścią paka w Windows 7.
  • Naprawiono problemy z wydajnością na Windows 7 u użytkowników mających dużo znajomych oraz, którzy są w wielu grupach.

Trawiator 19:33, 28 paź 2009 (UTC)

2009.10.28

Aktualizacja klienta Steam
  • Usprawniono wsparcie Steamworks dla nadchodzących gier.
Left 4 Dead 2 Demo - Opóźnienie

Wczoraj miało pojawić się demo Left 4 Dead 2 dla osób, które kupiły grę przed premierą. Niestety jak to u Valve bywa wszystko się posypało i dema nie ma. Najpierw premierę przesunięto na dzień dzisiejszy na godzinę 7 rano, później znów przesunięto wydanie dema na godzinę 21. Ciekawe czy dotrzymają tego terminu.

Aktualizacja Insurgency

Krótka lista zmian:

  • Dodano w pełni konfigurowalny system protekcji spawnów.
  • Nowy system morele i punktowania.
  • Gracze mogą pobierać amunicję ze skrzynek co pewien okres czasu.
  • Dodano tryb widoku z pierwszej osoby dla obserwatorów.
  • Naprawiono hitboxy gdy gracz leży.
  • Zaktualizowano mapy:
    • ins_almaden
    • ins_Baghdad
    • ins_Buhriz
    • ins_karkar
    • ins_Karam
    • ins_Ramadi

Trawiator 15:30, 28 paź 2009 (UTC)

2009.10.16

Gimnastyka szyi
Tool.png

Jakis czas temu przedstawiłem informacje nad projektem John'a Lee - odpowiednie ustawienie wiimote powoduje, że ekran staje się niejako oknem do trójwymiarowego świata komputerowego - ściśle związanego z grami typu First Person shooter. Lee preszedł następnie do projektu Natal. Jednakże jego prace stały się insiracją dla innych. Tym razem pod tym adresem możemy zobaczyć gimnastykę szyi :)



Filmik wyjaśnia wszystko: byle web-kamera + faceAPI + Half-Life 2 = większa interakcja i ciekawsze doznania w grze. Myślę, że przyczyni się to także do lepszej kondycji fizycznej graczy. --_KaszpiR_ 22:18, 15 paź 2009 (UTC)

2009.10.07

Uwaga na XfireStore
guess_what.jpg

UWAGA niedawno pojawił się serwis o nazwie *.XfireStore.com, który wygląda jak nowo powstały sklep Xfire, jednakże tak naprawdę służy do wyłudzania kont od nieświadomych użytkowników. Wszelkie subdomeny są xfirestore.com są podejrzane.

Wystarczy kliknąć w Help a potem w byle tytuł gry i pokazuje się zwalona strona.

2009.10.05

Deweloperzy DotA dołączają do Valve

Icefrog, tajemniczy deweloper popularnego moda do Warcraft 3 o nazwie Defend of the Ancients:Allstars (DOTA), został przedstawiony jako szef nowego zespołu w Valve. Ujawnił on także, iż fani DOTA powinni oczekiwać w niedługim czasie wspaniałych wieści.

IceFrog rozwijał mod od roku 2005, kontynuując prace Steve 'Guinsoo' Feak'a, który pracuje w Riot Games nad wywodzącej się z DOTA grze pt League of Legends.

Świeżo nabyty przez Valve programista w dość ogólnikowych słowach stwierdza, że wreszcie będzie mógł wprowadzić zmiany, które obalą bariery jakie otaczały go w poprzednim projekcie. Wspomniał o dopracowaniu mechaniki gry, lepszym zbalansowaniu rozgrywki oraz zwiększeniu wrażeń podczas gry. Teoretycznie chodzi o kontynuację rozwoju DOTA ale zobaczymy czy nie przerodzi się to w nowy projekt Valve.

Jak to zwykle bywa wiele szumu typu 'wow robimy coś f@jnego' ale zero konkretów. Bajkę o Counter-Strike 2 też znamy.--_KaszpiR_ 22:47, 5 paź 2009 (UTC)

2009.09.30

Tactical Intervention - film z gry
Counter-strike-source.png

Wczoraj pisaliśmy o Tactical Intervention - jakie były przyczyny powstania. Teraz film z gry, niestety na za dużym zoomie, oraz na trochę za niskiej jakości czy detalach. Cóż, jakoś rewelacyjnie to nie wygląda, pytanie jakie były detale w grze. Sama gra ma być za darmo, ale granie będzie odbywać się w systemie mikrotranzakcji, czyli np trzeba zapłacić ze 2 dolary aby zagrać online przez miesiąc - w Korei Południowej jest to powszechne.



2009.09.29

Aktualizacja Left 4 Dead
Left4dead-logo.png
  • Dodano nową kampanię "Crash Course", która jest dostępna w trybach Campaign, Versus oraz Survival.
  • W trybie Versus wszystkie bronie, tabletki, apteczki, koktajle Mołotowa, bomby i inne rzeczy będą identycznie rozłożone dla drugiej drużyny.
  • Tworzenie gier zostało usprawnione aby szybciej znajdywać i dołączać do gier.
  • Dodano 10 nowych odznaczeń dla kampanii "Crash Course".
Nowy Counter-Strike?
Counter-strike-source.png

Minh Le - pierwszy twórca Counter-Strike - prowadzi prace nad swoim nowym projektem o nazwie Tactical Intervention. Do rozpoczęcia prac zmusiło go stanowisko Valve, które cały czas odsuwało w czasie realizację projektu Counter-Strike 2.

Po skończeniu uniwersytetu im Simona Fraser'a, Minh zaczął pracę w Valve, gdzie zaczął pracować nad różnymi elementami związanymi z Counter-Strike. Największym miał być Counter-Strike 2, ale nigdy nie udało się tego projektu wyprowadzić z poza obszaru teoretycznych rozważań. Gra wylądowała na półce i tam pomysł dokonał żywota.

Minh chciał stworzyć coś większego, jednakże Valve chciało go w innych projektach. W końcu doszło do rozmowy w której rozbieżność interesów była głównym powodem rozstania się jego i Valve. Minh powiedział dla IGN: "Counter-Strike mi się podobał, ale chciałem mieć moją własną wersję gry. Nie dano mi opcji wprowadzenia do gry fajnych elementów, ponieważ lidzie którzy grali w tę grę od razu zaczęliby narzekać na zmiany. Podobała im się gra w takiej formie jaka była.".

the-next-counterstrike-20090928105911659-000.jpg

Tłumaczenie artykułu tutaj.

Kilka grafów mumble oraz transferu serwera dedykowanego.
Tool.png
  • Dla zainteresowanych na http://mumble.hlds.pl/?m=graphs dodałem zużycie transferu sieciowego serwera mumble.
  • Dodatkowo dorzuciłem statystki transferu miesięcznego dla naszego serwera dedykowanego tutaj.

vnstat.vs.png

Trochę rozmyty obrazek, bo to trochę wredna cecha mediawiki ;)

2009.09.23

Porównanie Wolfenstein wersji standardowej oraz wersji dla Niemiec.

Wiadomo, że od kilku lat gry wydawane na rynek niemiecki muszą być specjalnie przygotowywane w celu spełniania bardzo restrykcyjnych przepisów ograniczających przemoc, krew czy też symbole nazistowskie. Pamiętamy historię z Counter-Strike w wersji z zieloną krwią.

Ostatnio na świat została wydana gra Wolfenstein, następca Wolfenstein 3D. Oczywiście w grze wcielamy się w alianckiego żołnierza który sieje zniszczenie wśród nazistowskiego wojska - krew leje sie wiadrami gdyż nasz bohater ma dużo amunicji a nazistów pojawiają się całe chmary - także z innego wymiaru. Wygląda to szczególnie kolorowo gdyż gra jest na zmodyfikowanym silniku id Tech 4. Wspominałem o odrąbywanych częściach ciała?

Wszystko fajnie ale Niemcy nie zobaczą krwi czy też symboli nazistowskich. Porównanie obu wersji gier - normalnej dla Europy oraz ocenzurowanej Niemc - znajdziemy po niemiecku tutaj.

leveluncut1.jpg levelcut1.jpg

Zgadnij która wersja jest ocenzurowana z krwi ;D - osobiście uważam, że taka 'samotna' noga na środku pokoju wygląda śmiesznie, jakby ktoś zapomniał modelu usunąć :) --_KaszpiR_ 08:06, 23 wrz 2009 (UTC)

Niedawno pojawiła się informacja, że w grze przeoczono kilka tekstur - dlatego dystrybutor gry, firma Activision, zdecydował się wycofać grę ze sprzedaży. Pewnie wróci za jakiś czas po kompletnej kastracji.

2009.09.21

Co powiesz na Scouta rozszarpanego przez psa?
Tf2 logo.png

Tf2-dog-1.png Kliknij w obrazek aby przeczytać oryginalny tekst po angielsku. Oczywiście fake, ale jakie f@jny ;D

Odpowiedź Valve na pieska ;D
Tf2 logo.png

Widać, że chłopaki z Valve przyjrzeli się pieskowi i napisali odpowiedź na Teamfortress.com. Może zatrudnią kolesia do modellingu, bo dodanie psa do gry to byłaby masakra ;D

Czapki dla psów
Tf2 logo.png

Update 2 przedstawia realizację sugerowanych przez społeczność czapek dla piesków :). A Valve śpi czy tresuje zwierzaki?

2009.09.20

H.A.V.E. Online - koreańska gra uznana za remake TeamFortress 2.

H.A.V.E. Online - koreańska gra uznana za remake TeamFortress 2, czasem zwana "Toy Fotress Story" ponieważ modele graczy są zabawkami. Trailer jaki ukazał się jakiś czas temu bardzo przypominał trailer TF2. Jednakże poniższe wideo uświadamia różnice dzielące te gry. Koreański produkt bardziej przypomina quake'owy CTF z widokiem gracza w trzeciej osobie.


Ciekawe czy będzie dostępne w innych krajach niż Korea.

2009.09.17

"Half-Life 2: All sounds replaced by my voice" - mod z podmienionymi dźwiękami dla Half-life 2 :D

Co tu dużo gadać, filmik wyjaśnia wszystko :)



Download

2009.09.15

Przecena na Garry's Mod na Steam
Gmodbox.png

Warto kupic za jakies 16zł na Steam Garry's Moda. Oferta ważna do 21 Września. Szczegóły tutaj (albo kliknij w obrazek).

english.jpg

Moim zdaniem najfajniesza rzecz jaka powstała na Source. --_KaszpiR_ 16:22, 15 wrz 2009 (UTC)

2009.09.13

HLSS 0.8 odnaleziony ;)
Tool.png

Po długich poszukiwaniach na moim dysku znalazłem HLSS 0.8, a nuż się komuś przyda. Wiem jednak, że nie pokazuje on poprawnie listy graczy na serwerze w związku ze zmiana protokołu. Nie wiem czy będzie mi się chciało go edytować aby pokazywał status. Pewnie wystarczy przyjrzeć się klasie PQ z psychoquery (nadpisac z najnowszych psychostatsow i dostosować kod hlss).

Jeśli ktoś napisze kod to niech da mi znać na kaszpir at gmail dot com.

2009.09.11

Kosmetyka
  • Dorzuciłem klawisz Donate na prawo, oraz w sekcji Wsparcie (menu na lewo)
  • Staty z Irca mogą się komuś przydać - tutaj na dole
  • W przygotowaniu - logi z kanalu ircowego (edytuje CSS), więc będzie można mieć wgląd na to co się u nas działo. Części logów nie ma bo kiedyś miałem awarię dysku i je wcięło, dlatego będą dziury w kalendarzu.

2009.09.10

Aktualizacja Warhammer 40000: Dawn of War II

Po wydaniu przez Microsoft Windows Live 3 wielu graczy skarżyło się na częste wywalanie się gry. Wczoraj wieczorem wyszła mała (prawie niezauważalna) poprawka do DoW2, która poprawia kompatybilność gry z systemem Live.

Aktualizacja America's Army 3
Aa logo.jpg

Po dwóch miesiącach doczekaliśmy się kolejnej poprawki do trzeciej odsłony Americas Army. Nie będę tłumaczył całej listy zmian, jest za długi i używa się w niej specyficznego słownictwa, tylko opiszę w skrócie co się zmieniło.

  • Naprawiono odznaczenia związane z treningiem.
  • Naprawiono działanie komunikacji głosowej po zmianie mapy.
  • Przywrócono punkty ROE za atakowanie/zabijanie rannych (niemogących już walczyć) przeciwników.
  • Naprawiono problemy z ilością grantów.
  • Usprawniono wyszukiwarkę serwerów.
  • Dodano możliwość dołączenia do serwera przez podanie parametru +connect <ip> i opcjonalnie +password <haslo>.

Dla wszystkich chętnych pełna lista zmian znajduje się tutaj.

Aktualizacja Garry's Mod'a
Gmodbox.png
  • Dodano 10 nowych osiągnięć.
  • Ponownie włączono voice_inputfromfile.
  • Naprawiono pokazywanie niektórych odblokowanych osiągnięć jako zablokowanych.
Aktualizacja silnika Source 2007
  • Naprawiono exploit pozwalający wrzucenie na serwer plików w różne miejsca systemu plików.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera pakietem podającym się za SourceTV gdy opcja SourceTV została wyłączona.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera za pomocą podszywania się pod wiadomość rozłączenia z serwera.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera przez wysłanie do niego zdeformowanego pakietu.

2009.09.02

Czyszczenie przedmiotów w TeamFortress 2
Tf2 logo.png

W związku z chęcią posiadania przedmiotów przez niektóre osoby w TF2, używały one do tego specjalnych skryptów i aplikacji, dzięki którym były w stanie zdobyć różne przedmioty.Oczywiście Valve uznało to niezgodne z ideą zdobywania przedmiotów w grze, uznając to za zwyczajne oszustwo i zapowiedziało politykę 'zero tolerancji' dla oszustów. Dlatego też około 4.5% graczy w TF2 zostanie pozbawionych przedmiotów jakie nabyli dotychczas metodą nielegalną. W przyszłości jak ktoś będzie wykorzystywał nielegalne aplikacje do zdobycia przedmiotów, będzie się musiał liczyć z faktem, że może stracić wszystkie dotychczas zdobyte przedmioty.

Jest kara jak i jest nagroda - reszta uczciwie grających i normalnie zdobywających przedmioty graczy dostanie w wyniku całej akcji nową czapkę w swojej walizce. Dodatkowo Valve zwiększyło szansę na zdobycie czapek, oraz pracuje nad systemem ułatwiającym zdobywanie innych przedmiotów, jak na przykład przez handel wymienny, czy też przetwarzanie duplikatów w wybrane przedmioty.

2009.09.01

Aktualizacja TeamFortress 2 i Day Of Defeat: Source
Tf2 logo.png

Dzisiaj w nocy pojawiła się aktualizacja TeamFortress 2, dotyczy ona także części serwerowej. Poniżej lista zmian:

  • Dodano zmienną serwerową tf_allow_player_use do kontroli komendy +use podczas grania, domyślna wartość 0
  • Poprawiono błąd przepełnionej walizki z przedmiotami, objawiało się to z ciągłym znajdowaniem nowych rzeczy przy każdym uruchomieniu gry.
  • Naprawiono bug, umożliwiający palenie ludzi znajdujących się w wodzie/budynkach, kiedy podpalający był poza wodą.
  • Naprawiono bug zakleszczania się teleportującego się szpiega na osobach stojących na wyjściu wrogiego teleportu
  • Naprawiono błąd, w którym serwer nie rejestrował telefragów jako telefragów.
  • Pyro już nie odpycha podmuchem spektatorów w trybie free-look
  • Gest Hadouken u Pyro nie zabija Scout'ów podczas picia Bonk!'a i zmieniających stan niwelujący obrażenia.
  • Naprawiono zapisywanie zrzutów ekranu, które czasem były zapisywane poza katalogiem Screenshots w katalogu gry.
  • Poprawiono informację o śmierci oraz logowanie serwera podczas niszczenia konstrukcji - używane są teraz unikalne nazwy i ikony.
  • Poprawiono błąd nie rysowania obrazków w menu dla niestandardowych przedmiotów, objawiało się to przy hud_fastswitch 1 oraz używania klawiszy slot7 - slot10
  • Naprawiono HUD CTF nie wyświetlający panelu z ikonami flag w momencie, jak była aktywna tylko jedna flaga.

Zmiany na życzenie Społeczności graczy:

  • Możliwość ustawienia parametru parent dla obiektu item_teamflag
  • Dodano OnPickupTeam1 oraz OnPickupTeam2 do obiektu item_teamflag
  • Dodano dźwięki z filmików startowych jako pliki mp3, dostępne teraz w sound/misc

Zdaje się, że Day Of Defeat: Source uzyskał bardzo podobną aktualizację.

2009.08.29

Aktualizacja Steam
Steam-logo.png
  • Naprawiono nieprawidłowe działanie instalatorów gier 'pudełkowych'.
Clustry, czyli pishemy po polskawemu
Steam-logo.png
clustry.jpg

Co to są clustry? Ktoś dał ciała przy tłumaczeniu Steam, niemniej o mało się nie popłakałem ze śmiechu jak się kapnąłem, że chodzi o klastry.

2009.08.28

Aktualizacja SourceMod 1.2.3
Sourcemod 128.png

Krótko i na temat: lista zmian, download

Dodam jedynie że NADAL!!! nie dodano poprawionych tłumaczeń... tłumaczenie poprawiliśmy już z pół roku temu, czas przyspamować developerów! - piszcie bug tracker.

Poprawne tłumaczenie znajduje się tutaj

Mani Admin Plugin V.1.2 BetaS - Hotfix - 2
Mani-admin-plugin-logo.png

Zmiany dotyczące hotfix 2:

  • Skompilowano ponownie starszą wersję glibc, Mani powinien teraz działać na serwerach Linux ze starszą wersją glibc.
  • Naprawiono błąd powodujący crash serwera Dod:S / TF2 podczas zmiany mapy, jeżeli w tym czasie było otwarte menu.
  • Naprawiono błędnie wyświetlane reklamy z pliku adverts.txt (// nie było ignorowane).
Aktualizacja Steam, a w niej:
Steam-logo.png
  • Dodano weryfikację adresu e-mail podczas tworzenia konta
  • Ulepszono bezpieczeństwo konta dodając weryfikację adresu e-mailowego, w celu zapobieżenia phishingowi.
  • Dodano wsparcie mod'ów dla Killing Floor.
  • Poprawiono błąd objawiający się wyciekiem pamięci procesu.
  • Dodano tryb 'tylko dla operatorów' do czatów grupowych.

2009.08.26

Aktualizacja Garry's Mod'a
Gmodbox.png

Aktualizacja zawiera:

  • Dodano pierwsze 15 osiągnięć.
  • Naprawiono modele oraz czapki z Team Fortress 2, które były czarne.
  • Naprawiono kilka błędów serwera powodujących lagi.


Lista osiągnięć:

  • Play Singleplayer - Zagraj SinglePlayer przynajmniej raz.
  • Play Multiplayer - Zagraj MultiPlayer przynajmniej raz.
  • Startup Millennium - Włącz Garry's Mod'a 1000 razy.
  • Secret Phrase - Wypowiedz sekretną frazę.
  • Addict - Straciłeś rok życia grając w Garry's Mod!
  • Map Loader - Zagraj 20 różnych map.
  • Play Around - Zagraj w tryb gry nie będący sandbox'em.
  • Friendly - Zagraj z 10 znajomymi.
  • are you the real garry? - Zagraj na tym samym serwerze co Garry.
  • Marathon - Graj tę samą mapę na jednym serwerze przez 8 godzin.
  • One Day - Zmarnowałeś z życia 24 godziny.
  • One Week - Zmarnowałeś z życia cały tydzień.
  • One Year - Zmarnowałeś z życia cały rok!
Aktualizacja Counter-Strike: Source
Counter-strike-source.png

Silnik:

  • Naprawiono exploit pozwalający wrzucenie na serwer plików w różne miejsca systemu plików.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera pakietem podającym się za SourceTV gdy opcja SourceTV została wyłączona.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera za pomocą podszywania się pod wiadomość rozłączenia z serwera.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera przez wysłanie do niego zdeformowanego pakietu.

Counter-Strike: Source:

  • Obsługa kontrolera Novint Falcon jest standardowo włączona.

2009.08.24

Detox idzie w odstawkę
Detox.jpg

Dzisiaj oficjalnie kończy żywot program anti-cheat o nazwie Detox. Główni deweloperzy - Viper oraz sslice - doszli do wniosku, że nie mają dość czasu oraz energii aby kontynuować projekt, szczególnie gdy wokół jest jeszcze parę innych anti-cheatów oraz mają przecież jeszcze własne inne projekty. Twórcy nie zamierzają wypuścić kodu źródłowego rozwijanego od dwóch lat anti-cheata.


Zblock.jpg

W związku z zaistniałym faktem sugerują aby się zainteresować projektem zBlock ( http://zblock.mgamez.eu/ ), który wkrótce będzie wypuszczony publicznie w wersji 4.5 z kilkoma bardzo ciekawymi funkcjami.

2009.08.23

Mani Admin Plugin V.1.2 Beta S hotfix
Mani-admin-plugin-logo.png

W końcu po dłuższej przerwie ekipa Maniego zaczęła działać i wydali poprawkę do swojej najnowszej bety oraz wprowadzili parę zmian:

Główne poprawki:

  • Naprawiono działanie Mani Admin Plugina z najnowszymi aktualizacjami (valve) dla TF2/DOD:S.
  • Naprawiono crash na silniku Orange Box VSP.
  • Naprawiono bug powodujący crash na platformie Windows (Cs:S Listenserver & Dedicated Server Tool).
  • Naprawiono błąd Valve powodujący zamknięcie menu co 4 sekundy na silniku Orange Box.
  • Aktualizacja poprawności działania z najnowszym SourceMM 1.7.
  • Naprawiono exploit powodujący crash serwera poprzez używanie komendy ma_showrestrict.
  • Naprawiono exploit buy_weapon awp etc. umożliwiający obejście restrykcji broni.
  • Naprawiono exploit "unconnected" setinfo name "".
  • Naprawiono błąd powodujący, zapętlenie się dźwięku strzelania.

Nowości:

  • Dodano ToC do mani_server.cfg
  • Dodano ToC do mani_quake_sounds.cfg
  • Zmieniono strukturę plików .txt oraz wprowadzono nowy wygląd dla wszystkich plików konfiguracyjnych (mani_server.cfg itp.).

2009.08.22

Aktualizacja Team Fortress 2 i Day of Defeat: Source
Tf2 logo.png

Silnik Orange Box:

  • Naprawiono exploit pozwalający wrzucenie na serwer plików w różne miejsca systemu plików.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera pakietem podającym się za SourceTV gdy opcja SourceTV została wyłączona.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera za pomocą podszywania się pod wiadomość rozłączenia z serwera.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera przez wysłanie do niego zdeformowanego pakietu.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera związane z brakiem limitu ustawień niektórych zmiennych.

Team Fortress 2:

  • Zmieniono algorytm rozrzutu kul.
  • Dodano opcję "Disable HTML MOTDs" do zakładki multiplayer->advanced dialog.
    • Dodano plik "motdfile_text" na serwerze, który będzie używany do pokazania czysto tekstowego MOTD dal użytkowników którzy włączyli tą opcję.
  • Naprawiono niezliczanie obrażeń dookólnych gdy wybuch następował w przeciwniku.
    • Naprawiono niezadawanie obrażeń dookólnych kiedy rakiety i granaty są wystrzelone bezpośrednio przy przeciwniku.
  • Dodano brakujące cząsteczki płatków śniegu dla DX8 (naprawdę).
  • Przywrócono LOD dla modelu Demomana.
  • Naprawiono możliwość użycia alternatywnego uderzenia z rękawic gdy Heavy był ogłuszony.
  • Naprawiono problem z niekończeniem się mapy CTF_Sawmill gdy mp_timelimit kończyło się w środku rundy.
  • Naprawiono problem z niezaliczaniem odznaczenia "The Big Hurt".
  • Naprawiono błąd z nieprzeładowaniem dodatkowych plików cząsteczek przy zmianie mapy przez sv_pure.
    • Własne pliki cząsteczek dostarczone z mapami muszą znajdować się w katalogu \particles.
  • Naprawiono inny przypadek gdzie przedmioty nie były poprawnie sprawdzane przed użyciem w slocie.


Prośby społeczności:

  • Usunięto tekst ze środka ekranu dla TF_FLAGTYPE_INVADE w trybie CTF.
  • Zmieniono nagrodę za TF_FLAGTYPE_INVADE w trybie CTF z 10 zabitych na 1 przejęcie.
  • Dodano wyjścia OnCapTeam1 i OnCapTeam2 do item_teamflag oraz func_capturezone.
  • Naprawiono zły kolor obrazka noszenia flagi dla TF_FLAGTYPE_ATTACK_DEFEND i TF_FLAGTYPE_INVADE w trybie CTF.
  • Naprawiono upuszczanie flagi ze złym skinem dla TF_FLAGTYPE_INVADE w trybie CTF.


Aktualizacja Left4Dead
Left4dead-logo.png

Silnik:

  • Naprawiono exploit pozwalający wrzucenie na serwer plików w różne miejsca systemu plików.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera pakietem podającym się za SourceTV gdy opcja SourceTV została wyłączona.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera za pomocą podszywania się pod wiadomość rozłączenia z serwera.
  • Naprawiono możliwość wywalenia serwera przez wysłanie do niego zdeformowanego pakietu.

Left 4 Dead:

  • Obsługa kontrolera Novint Falcon jest standardowo włączona.


2009.08.18

Aktualizacja Team Fortress 2 i Day of Defeat: Source
Tf2 logo.png

Team Fortress 2:

  • Zaktualizowano pl_hoodoo.
    • Zmodyfikowano balkon w etapie 2-1, balkon został obrócony i oczyszczony, nie będzie można już wybudować tam tylu wieżyczek ale mimo to będzie się dało tam bronić. W etapie 2-2 dodano pokój oraz usunięto przejście między spawnem BLU i RED, w zamian za to dodano schody na wyższe piętro od strony BLU.
  • Dodano zmienną "tf_ctf_bonus_time" aby móc włączać/wyłączać krytyczny bonus za przejęcie flagi w trybie CTF.
  • Dodano zmienną "tf_arena_first_blood" by móc włączać/wyłączać 'pierwszą krew' w trybie Arena.
  • Dodano brakujące płatki śniegu na DX8.
  • Naprawiono skakanie na rakietach.
  • Naprawiono przyklejanie się 'sticków'. Teraz będą ignorowały tylko tarczę piły na sawmillu.
  • Naprawiono pozę Scouta podczas podwójnego skoku.
  • Naprawiono problem z niewyświetlaniem koloru drużyny na Ubersawie.
  • Naprawiono przebranie Szpiega, gdy ten przebrany był za czerwonego Scouta nie znikał poprawnie.
  • Usunięto kolejne dwie wiadomości z TF_FLAGTYPE_ATTACK_DEFEND w trybie CTF.

Day of Defeat: Source:

  • Naprawiono wywalanie się silnika gry.


2009.08.14

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png

Team Fortress 2:

  • Poprawiono mapowanie zmiennej "r_rootlod" jako cheat. Uniemożliwiało to zmianę tej zmiennej i powodowało utratę płynności gry na niektórych kartach graficznych.
  • Zmieniono odznaczenie dla Scouta "The Big Hurt" aby trzeba było ogłuszyć z Sandmana dwóch Medyków gotowych do uzycie ubera.
  • Poprawiono błąd z zapowiadaniem Overtime na serwerach KotH ozywających mp_timelimit.
    • Ze względy na prośby dodano zmienną "tf_overtime_nag". Kiedy jest ustawiona na 1 błąd z zapowiedziami będzie nadal występował.
  • Naprawiono niewyświetlanie się czasu na HUD w trybie turniejowym.
  • Naprawiono błąd z szybkościami odradzania się upływania energii potrzebnej do bycia niewidzialnym.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający Szpiegowu przejść w tryb niewidzialności podczas przeładowywania.
  • Naprawiono przylepianie się sticków do ostrz piły.
  • Naprawiono błąd powodując nieukrywanie broni u przegranej drużyny po skończonej rundzie.
  • Naprawiono przypadek gdzie obrażenia nie były redukowane gdy były zadawane sobie.
    • Naprawiono błąd powodujący zadawanie za dużych obrażeń przez pipebomby Demomana.
  • Naprawiono przypadek gdzie przedmioty nie pokazywały się w plecaku, nawet gdy można je było wybrać w ekwipunku.
  • Naprawiono przypadek gdzie przedmioty nie były poprawnie sprawdzone w slotach wyposażenia.

Prośby społeczności:

  • Usunięto napisy ze środka ekranu dla trybu TF_FLAGTYPE_ATTACK_DEFEND CTF.
  • Zmieniono nagrodę za TF_FLAGTYPE_ATTACK_DEFEND z 30 zabitych na 1 przejęcie.


2009.08.13

Bezklasowa aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png
  • Nowa zawartość:
    • Dodano nowy tryb gry King Of The Hill.
    • Dodano dodatkowe animacje odgrywane dla drużyny, która przegrała. Przegrana drużyna będzie przełączona w tryb trzeciej osoby aby mogła oglądać nowe animacje.
    • Dodano mnóstwo nowych czapek (18).
  • Dodatki/Zmiany:
    • Dodano opcję automatycznego przeładowania broni w zaawansowanych opcjach multiplayer.
    • Bronie oparte na magazynkach przeładowywanych za jednym razem mają opcję przerwania przeładowania przez kliknięcie strzału.
    • Pistolety strzelają teraz zawsze z tą samą prędkością, nie strzelają teraz tak szybko jak się wciskało klawisz strzału.
    • Dodano opcję daltonizmu by dodać ikonę Jarate nad przeciwnikami, którzy są zajęci akceptowaniem przerażającej rzeczywistości, w której nie zaznają spokoju (nie, ja też nie wiem co to znaczy).
    • Znacząco zredukowano ilość ruchu na łączu.
    • Przejęcie flagi w trybie CTF daje całej drużynie 10 sekund nawalania krytykami.
    • Sapper podłożony na teleporter automatycznie unieszkodliwia drugi teleporter.
    • Inżynierowie mogą naprawiać drugi teleporter klepiąc ten pierwszy, tak samo można ściągać sappery.
    • Na przebranego Szpiega nie działają efekty specyficzne dla danych broni, np. leczenie Blutsaugera czy odrzut Fana.
    • Nie można już zadawać minikrytów samemu sobie (ukłon w stronę soldów i demo).
    • Dodano panel, pozwalający obserwatorowi sprawdzić, jakie bronie ma obserwowany.
    • Dodano klawisz "Inspect", który pozwala zobaczyć przedmioty noszone przez osoby z drużyny.
    • Usprawniono plecak:
      • Dodano możliwość przenoszenia przedmiotów za pomocą drag & drop.
      • Dodano możliwość zaznaczenia kilku przedmiotów, powala to usunąć kilka rzeczy na raz.
      • Dodano możliwość przypisania klawisza otwierającego bezpośrednio plecak.
    • Naprawiono niepoprawne podświetlanie się pozycji w plecaku.
    • Ukryci Szpiedzy stojący w poprawnej pozycji do backstaba nie unoszą już noża.
    • Dodano wyświetlanie się obecnej mapy i trybu gry w prawym dolnym rogu tablicy wyników.
    • Dodano ikony klas do wskazówek przy ładowaniu się map.
    • Ulepszono efekty przy noszeniu flagi przez gracza.
    • Ulepszono efekty krytyków czyniąc je bardziej przejrzystymi.
    • Zaktualizowano ekran ładowania mapy, aby pokazywany był typ gry pod nazwą mapy.
    • Czat wbudowany w grę wspiera pełne kodowanie Unicode.
    • Dodano nowe tło w menu z motywem BLU.
    • Dodano cachowanie odpowiedzi w niektórych zapytaniach aby obniżyć zużycie procesora przy atakach DOS.
    • Osoby z drużyny nie blokują już obrażeń wokół siebie. To powodowało, że nie można było zrobić rocket/stick jumpa.
  • Zmiany w Mapach:
    • Zaktualizowano PLR_Pipeline
      • Zwiększono przewagę wózka w 3 rundzie dla drużyny która wygrała poprzednie rundy.
      • Naprawiono problem z brakiem wózków w drugiej rundzie jeśli w pierwszej rundzie obie drużyny doprowadziły swoje wózki w tym samym czasie.
      • Naprawiono możliwość przerzucenia sticków i puszek nad wrotami w pierwszej rundzie.
      • Naprawiono możliwość otwarcia bramy w pierwszej rundzie przed ukończeniem instalacji.
      • Naprawiono zacinanie się graczy w niektórych drzwiach.
      • Naprawiono możliwość wskakiwania na dachy.
      • Naprawiono inne mniejsze błędy i exploity.
    • Dodano mapę społeczności Arena_Offblast.
    • Dodano mapę społeczności Cp_Yukon.
    • Zaktualizowano Arena_Sawmill.
      • Naprawiono błąd z DirectX8 gdzie niektóre przedmioty nie były widoczne.
      • Naprawiono exploit umożliwiający budowanie teleportów poza mapą.
    • Zaktualizowano CP_Granary.
      • Zmieniono kilka rzeczy aby ulepszyć balans gry bazując na opiniach społeczności.
  • Poprawki broni:
    • The Force of Nature:
      • Odrzut przeciwnika działa tylko na bliski dystans i działa bardziej jak sprężone powietrze Pyro.
      • Jeden odrzut FaNa nie może działać na kilku wrogów naraz.
      • Odrzut dla skauta także się zmienił – zależy od kąta widzenia. Patrzenie w górę podczas strzelania nie wyrzuca wroga w górę
      • Odrzut jest dostosowany do obrażeń.
    • The Sandman:
      • Scout dostaje 1 punkt za unieruchomienie przeciwnika, 2 za unieruchomienie na daleki dystans.
      • Unieruchomieni otrzymują teraz 75% obrażeń, nie 50%.
      • Zuberowani przeciwnicy nie mogą być unieruchomieni.
      • Minigun Heaviego będzie się nadal kręcił, mimo unieruchomienia.
      • Minimalna odległość, aby unieruchomić wroga, została zmniejszona.
      • Negatywna cecha Sandmana to już nie brak double jumpa, tylko –30 hp.
  • Poprawki:
    • Naprawiono wiele różnych problemów z wyglądem i prezentacją plecaka oraz okienkiem dialogowym z napisem "X is carrying".
    • Naprawiono exploit pozwalający graczom na obejście sv_pure.
    • Pliki cząsteczek są teraz chronione za pomocą sv_pure.
    • Poprawiono zostawanie efektu krytycznego po śmierci.
    • Naprawiono tła zegarka, będące niewłaściwe po zmianie drużyny podczas oczekiwania na graczy.
    • Naprawiono kilka problemów z efektem krytów na Huntsmanie i nożu szpiega
    • Naprawiono exploit z zbyt szybkim przeładowaniem Huntsmana.
    • Naprawiono exploit z cywilnym Heavim.
    • Naprawiono kilka exploitów z plikami DXSupport.
    • Naprawiono exploity z r_screenfademinsize i r_screenfademaxsize.
    • Naprawiono strzelanie działka do w pełni ukrytego szpiega jeśli był on najbliżej działka.
  • Prośby społeczności:
    • Dodano elementy HUDa dla map hybrydowych (CTF i CP).
    • Wsparcie dla 1 lub dwóch flag oraz dowolną ilość CP przy mapach hybrydowych.
      • Maperzy muszą dodać "tf_logic_hybrid_ctf_cp" na mapę aby to włączyć.
    • Dodano dodatkowe informacje w logach o śmierciach spowodowanych przez pociąg oraz piłę.
      • Format: "%s<%i><%s><%s>" committed suicide with "world" (customkill "%s") (attacker_position "%d %d %d")
    • Dodano zdarzenie "medic_death" w logach:
      • Format: "%s<%i><%s><%s>" triggered "medic_death" against "%s<%i><%s><%s>" (healing "%d") (ubercharge "%s")
      • healing - ilosć uleczeń przez medyka w danym życiu
      • ubercharge (1/0) - pokazuje czy medyk umarł z pełni naładowanym uberem.
    • Dodano przełącznik"func_respawnflag". Jeśli flaga upadnie zostanie usunięta i natychmiast odrodzona w punkcie startowym.

Tłumaczenie: Trawa & Chojny - www.teamfortress.pl


QuakeCon 2009

quakecon_logo_2009_on_white.gif

Dzisiaj rusza QuakeCon 2009 w USA, impreza zorganizowana przez id Software, na której odbędzie się jedno z największych corocznych lanparty. Cała impreza jest raczej dla fanów gier z serii Quake i ET, ale oprócz turniejów gier będzie także miejsce na różne prezentacje dotyczących między innymi gry RAGE na silniku id Tech 5. Osoby zainteresowane rozwojem silników gier pewnie już od czasu Siggraph'u 2009 oczekują na więcej szczegółów od John'a Carmack'a.

A przy okazji grania będzie także coś z pożytkiem dla nauki - Folding@Home sponsorowany prze Nvidia - http://forums.quakecon.org/showthread.php?t=12925

2009.08.05

Przerwa techniczna w działaniu serwerów Steam
Steam-logo.png

W nocy z czwartku na piątek od godziny 3:00 planowana jest trzygodzinna przerwa w działaniu większości usług platformy Steam. Według zapowiedzi ma nie działać Steam Community (znajomi oraz strona www), tworzenie gier i poczekalni w niektórych grach (np. Left4Dead), ściąganie gier z serwerów Steam oraz sklep Steam Store.


2009.08.04

Aktualizacja Left4Dead
Left4dead-logo.png
  • Dodano limit pakietów aby pomóc użytkownikom z routerami AT&T Speedstream, którzy czasami byli rozłączni.
  • Dodano zmienną mm_server_search_inet_ping_window, która będzie wykorzystana aby zmniejszyć ilość pakietów przesyłanych przy kontaktowaniu się z serwerami Left4Dead.

2009.08.01

Aktualizacja Left4Dead
Left4dead-logo.png
  • Naprawiono problem z instalatorem dodatków, który niepoprawnie instalował dodatki na niektórych wersjach Windows.
  • Teraz pokazuje się ekran z nazwą mapy dla dodatkowych kampanii.
  • Poprawiono i usprawniono obsługę kontrolera Novint Falcon.


Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia