HLDS

Od HLDS.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

Opis

HLDS to skrót od Half-Life Dedicated Server i oznacza po polsku serwer dedykowany gry Half-Life.

HLDS jest to program, który w wersjach starszych (przed wprowadzaniem Steama) był do pobrania za darmo z sieci, dzięki czemu można było postawić serwer gry np.: Counter-Strike 1.5. Wtedy pobierało się jeden dość spory plik z internetu i mieszało się to z plikiem moda.

Aktualnie w erze Steama proces ten jest trochę inny.

Nadal za darmo musimy pobrać plik z internetu i potem w konsoli wykonujemy komendy, które w efekcie spowodują ściągnięcie odpowiedniego pliku, którego zaś uruchomienie z parametrami pozwoli na ściągnięcie plików serwera gry.

Brzmi to zawile, ale przede wszystkim musisz ściągnąć narzędzie hldsupdatetool.

Jak postawiś serwer

Składa sie to z kilku części, ponieważ to zalezy od tego jak bardzo chcesz miec rozbudowany serwer oraz zależy od moda gry jakieg chcesz uzywać. Oto lista artykułów które powieneś poznać przed stworzeniem serwera.

  • wprowadzenie dla zielonych
  • HLDS czyli ten artykuł
  • hldsupdatetool - i w zależności od platformy odpowiednie wersje pod windows i Linuxa
  • potem czytasz niżej ten artykuł (tak, specjalnie 2 razy) i konfigurujesz serwer w wersji podstawowej i bardziej zaawansowanej.
  • dodajesz MetaModa
  • dodajesz takie bajery jak AMX Mod X albo AM Mod
  • czytasz artykuł o Anticheat
  • jak masz jescze siły możesz zainstalowac statystyki jak PsychoStats albo HLStatsX

Artykuły

Komendy

Zobacz HLDS:Komendy.

Konfiguracja

Serwer HLDS posiada kilka plików konfiguracyjnych, spełniających odpowiednie funkcje. Każdy plik znajduje sie w katalogu moda, np jak mamy serwer cstrike to będzie to cstrike\liblist.gam, pod dod bedzie to dod\liblist.gam i tak dalej (cstrike\server.cfg)

Pliki są ładowane w podanej niżej kolejności:

  • liblist.gam - sprawdzany na samym początku , ładujący konfigurację związana zmodem - definicja moda, i biblotek do ładowania, tutaj na przykład trzeba zajrzeć jeśli instalujecie MetaModa albo Cheating-Death
  • autoexec.cfg - plik konfiguracyjny ładowany tuz po uruchomieniu serwera
  • server.cfg - ładowany przy pierwszym starcie mapy, pod serwerami listen jest to plik listenserver.cfg. To jest główny plik konfiguracyjny serwera. Zobacz HLDS server.cfg
  • plik konfiguracyjny przy zmianie mapy, definiowany w zmienną mapchangecfgfile w server.cfg, jednak często jest to właśnie server.cfg
  • mapcycle.txt - definuje listę map które będą w mapcyklu - jak skończy się czas mapy, to serwer załaduje następną mape z listy
  • potem są ładowane inne pliki, specyficzne dla MetaModa i innych pluginów, np jak AMX Mod X czyli addons\amxmodx\config\amxx.cfg
  • motd.cfg - ładowany przy każdym wywołaniu przez podłączającego sie gracza, zawiera informacje o mapie, serwerze itp. Zobacz MOTD
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia