HLDS Parametry Startowe

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Różnice między - a +)
(Oficjalne)
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
=Opis=
 
=Opis=
Parametry startowe z jakimi mozna odpalić [[hlds_run]] oraz [[hlds.exe]].  
+
*Parametry startowe z jakimi można odpalić [[hlds_run]] oraz [[hlds.exe]].  
 
+
*Zobacz [[Parametry Startowe]] aby dowiedzieć się więcej jak ich używać.
Wszstko co następuje po '''hlds.exe''' albo '''hlds_run''' nazywamy parematrem z jakim został uruchomiony program.
+
Parametry są czasem nazywane opcjami z jakimi został uruchomiony program.
+
 
+
==Przykład==
+
hlds_run -game cstrike +ip 192.168.1.1 +map de_dust
+
Parametry
+
*-game cstrike
+
*+ip 192.168.1.1
+
*+map de_dust
+
 
+
=Różnice między - a + =
+
==Minus==
+
Znak minus oznacza przełącznik, czyli taki parametr, który może być ustawiony jedynie przy starcie programu, jego wartość nie może ulec zmianie podczas pracy programu. Ocznacza więc, że program jest uruchomiony w specjalnym trybie, którego nie da się zmienić.
+
====Przykład====
+
Jak damy '''-game cstrike''' to serwer będzie dizałała z modem [[Counter-Strike]] i nie będziemy w stanie zmienic tej wartość póki nie wyłączymy serwera i uruchomimy serwer z zinna wartościa, np czero.
+
Jak damy '''-insecure''', to serwer nie będzie używał [[VAC]] (systemu antycheat), a podczas jego pracy nie można włączyc VAC. Jedynie przy ponownym uruchomieniu porgramu można zmienic ustawienie.
+
 
+
==Plus==
+
Oznacza, że tuż po starcie programu serwer wykona dane komendy jakie są tuz po znaku plus (''i spacji po ciągu znaków'').
+
 
+
====Przykład====
+
Jeśli uruchomimy serwer z parametrem +ip 192.168.1.1  to serwer tuż po starcie ustawi taki numer ip do gry.
+
Jak damy +map de_dust to załaduje mapę, a jak damy +exec server.cfg to wykona plik server.cfg
+
Czyli jeśli połączymy te komendy to tak jabysmy je wpisali bezpośrednio tuz po starcie serwera.
+
 
+
hlds_run +ip 192.168.1.1 +map de_dust +exec server.cfg
+
 
+
ip 192.168.1.1
+
map_de_dust
+
exec server.cfg
+
 
+
==Limit znaków==
+
Uwaga, linia poleceń startowych ma ograniczoną długość, dlatego tam sie pcha wszelkie parametry z minusem, a resztę można wsadzić do pliku '''autoexec.cfg''', albo w innym pliku i wykonac ten plik.
+
====Przykład====
+
W pliku server1.cfg mamy
+
servercfgfile server1.cfg
+
mapcyclefile mapcycle1.txt
+
motdfile motd1.txt
+
map de_dust
+
 
+
Uruchamiamy serwer z parametrem
+
hlds_run -game cstrike +exec server1.cfg
+
 
+
Serwer sie uruchomi w Counter-Strike, wykona plik server1.cfg i załaduje mape de_dust.
+
  
 
=Parametry=
 
=Parametry=
Linia 51: Linia 7:
 
==Oficjalne==
 
==Oficjalne==
 
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.
 
Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.
*'''- game <nazwa modu>''' - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
+
*'''-game <nazwa modu>''' - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
 
*'''-debug''' wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
 
*'''-debug''' wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
*'''-debuglog <plik>''' - definuje gdzie ma zapisywac informacje o błędach
+
*'''-debuglog <plik>''' - definiuje gdzie ma zapisywać informacje o błędach
 
*'''-norestart''' - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
 
*'''-norestart''' - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
*'''-pidfile <plik>''' - zapisuje numer procesu do pliku, do uzycia w programach do kontoli serwera
+
*'''-pidfile <plik>''' - zapisuje numer procesu do pliku, do użycia w programach do kontroli serwera
*'''-binary <plik_binarny>''' - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd  hlds_amd64  hlds_i486  hlds_i686. Domyślnie nastepuje autodetkecja procesora, a jesli się nie powiedzie jest uzywana wersja hlds_i486.
+
*'''-binary <plik_binarny>''' - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd  hlds_amd64  hlds_i486  hlds_i686. Domyślnie następuje auto detekcja procesora, a jeśli się nie powiedzie jest używana wersja hlds_i486. Zobacz [[Uruchamianie HLDS z wybranym plikiem binarnym]]
*'''-timeout <sekundy>''' - odczekuje numer sekund pomiędzy wsnowieniem pracy serwera po padzie.
+
*'''-timeout <sekundy>''' - odczekuje numer sekund pomiędzy wznowieniem pracy serwera po padzie.
*'''-gdb <plik>''' - uzywaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
+
*'''-gdb <plik>''' - używaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
*'''-steamerr''' - przerywa prace jesli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera
+
*'''-steamerr''' - przerywa prace jeśli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera
*'''-steamuser <user>''' - definuje nazwę uzytkownika steamdo aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
+
*'''-steamuser <user>''' - definuje nazwę użytkownika [[Steam]] do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
*'''-steampass <hasło>''' - definuje hasło do konta steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
+
*'''-steampass <hasło>''' - definuje hasło do konta [[Steam]] do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
*'''-ignoresigint''' - ignoruje sygnał przerwania rpocesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle
+
*'''-ignoresigint''' - ignoruje sygnał przerwania procesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle
*'''-notrap''' - nie uzywa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików
+
*'''-notrap''' - nie używa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików
 +
 
 +
Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszystkie parametry są kierowane bezpośrednio do pliku serwera.
  
Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszstkie parametry są kierodawe bezpośrednio do pliku serwera.
 
 
== Inne==
 
== Inne==
*'''-console''' - na [[Windows]] powoduje, że serwer wygląda jak satay poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
+
*'''-console''' - na [[Windows]] powoduje, że serwer wygląda jak stary poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
*'''-pingboost <numer>''' - tylko na [[Linux]]ie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor). Zobacz [[Ping booster]].
+
*'''-pingboost <numer>''' - tylko na [[Linux]]ie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśpieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor). Zobacz [[Ping booster]].
*'''-zone <numer>''' - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana wartośc 8096
+
*'''-zone <numer>''' - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana wartość 8096
*'''-autoupdate''' - powoduje automatyczne aktualizajce serwera, nie zalecane, bo Vave częco chrzani aktualizacje, Na szczęscie w ciągu 3 dni są juz poprawne wersje i mozna aktualizować.
+
*'''-autoupdate''' - powoduje automatyczne aktualizacje serwera, nie zalecane, bo Vave często chrzani aktualizacje, Na szczęście w ciągu 3 dni są już poprawne wersje i można aktualizować.
 
*'''-insecure''' - wyłącza na serwerze [[VAC]]
 
*'''-insecure''' - wyłącza na serwerze [[VAC]]
*'''-tos''' - tylko na [[Linux]]ie, znakuje pakiety o wysokim priorytecie - zwiększa pierwszeństwo pakietu w sieci, raczej bezuzyteczne w internecie, bo większość routerów dfitrowuje ten znacznik, czyli nic nie daje.
+
*'''-tos''' - tylko na [[Linux|Linuksie]], znakuje pakiety o wysokim priorytecie - zwiększa pierwszeństwo pakietu w sieci, raczej bezużyteczne w internecie, bo większość routerów odfiltrowuje ten znacznik, czyli nic nie daje.
*'''-nomaster''' - nie rejestruje serwera w serwerach mastr - jak chcemy np miec serwer na lanie albo prywatny, to przyspiesza start serwera.
+
*'''-nomaster''' - nie rejestruje serwera w serwerach master - jak chcemy np mieć serwer na lanie albo prywatny, to przyspiesza start serwera.
 
*'''-noip''' - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa
 
*'''-noip''' - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa
*'''-heapsize <numer>''' - numer ozancza ile pamięci ma pożrec serwer w kilobajtach, domyslnie 64000 (64MB)
+
*'''-heapsize <numer>''' - numer oznacza ile pamięci ma pożreć serwer w kilobajtach, domyślnie 64000 (64MB)
*'''-sport <numer>''' - definuje numer portu do komunikacji z serwerami steam
+
*'''-sport <numer>''' - definuje numer portu do komunikacji z serwerami [[Steam]]
 +
 
 +
==hlds -dev -condebug ==
 +
Poniższe parametry '''NIE''' powinny być uzywane podczas normalnej pracy serwera, jedynie jak coś się wysypuje np podczas startu i chcemy dokładnie zobaczyć o co chodzi.
 +
*'''-dev''' - ekstra komunikaty deweloperskie w konsoli
 +
*'''-condebug''' - w katalogu modu zostanie stworzony plik '''qconsole.log''' zawierający wszelkie komunikaty jakie pojawiają się w konsoli serwera, począwszy od samego startu. Świetne przy znajdowaniu problemów czemu jakiś dodatek nie startuje.
  
 
==Nie zbadane==
 
==Nie zbadane==
 
nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player
 
nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player
 
*-netwindow
 
*-netwindow
*-nolan - pewnie aktyuje lan :)
+
*-nolan - pewnie aktywuje lan :)
 
*-safe
 
*-safe
 
*-basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami
 
*-basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami
 
*-steam
 
*-steam
*-dev - ekstra komuniakty deweloperskie
 
 
*-ad
 
*-ad
*-condebug - komuniakty debugujące
 
 
*-dll
 
*-dll
 
*-gamedll
 
*-gamedll
 
*-gamedll_linux
 
*-gamedll_linux
*-minmemory - minimalna ilosc pamieci dla procesu?
+
*-minmemory - minimalna ilość pamięci dla procesu?
 
*-maxplayers - pozostałości po innym engine ;D
 
*-maxplayers - pozostałości po innym engine ;D
 
*-loopback - wyłącza loopback
 
*-loopback - wyłącza loopback
  
 
[[kategoria:HLDS]]
 
[[kategoria:HLDS]]

Aktualna wersja na dzień 00:19, 1 gru 2006

Spis treści

Opis

Parametry

Oficjalne

Jak widać, serwer potrafi przyjąć serię parametrów startowych.

  • -game <nazwa modu> - ładuje dany mod, np cstrike, czero, wartość domyślna to valve (half-life deathmath)
  • -debug wyświetla komunikaty o błędach w wypadku padu serwera
  • -debuglog <plik> - definiuje gdzie ma zapisywać informacje o błędach
  • -norestart - jak serwer padnie, to nie startuje go automatycznie
  • -pidfile <plik> - zapisuje numer procesu do pliku, do użycia w programach do kontroli serwera
  • -binary <plik_binarny> - wymusza aby serwer załadował daną binarkę zamiast domyślnej, wartości: hlds_amd hlds_amd64 hlds_i486 hlds_i686. Domyślnie następuje auto detekcja procesora, a jeśli się nie powiedzie jest używana wersja hlds_i486. Zobacz Uruchamianie HLDS z wybranym plikiem binarnym
  • -timeout <sekundy> - odczekuje numer sekund pomiędzy wznowieniem pracy serwera po padzie.
  • -gdb <plik> - używaj danego pliku do debugowania jeśli serwer padnie
  • -steamerr - przerywa prace jeśli nastąpił błąd podczas aktualizacji serwera
  • -steamuser <user> - definuje nazwę użytkownika Steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
  • -steampass <hasło> - definuje hasło do konta Steam do aktualizacji serwera, wymagany tylko jeśli hostujemy specyficzny serwer
  • -ignoresigint - ignoruje sygnał przerwania procesu, jeśli wciśniemy ctrl+c albo zamkniemy sesję - dobre do odpalania w tle
  • -notrap - nie używa systemu pułapek, zapobiega przed automatycznym usuwaniem starych zablokowanych plików

Dodatkowo, inne parametry istnieją, wszystkie parametry są kierowane bezpośrednio do pliku serwera.

Inne

  • -console - na Windows powoduje, że serwer wygląda jak stary poczciwy serwer , bez tego graficznego gówna.
  • -pingboost <numer> - tylko na Linuxie, definiuje pracę serwera - szczególnie jego reakcję na pakiety z sieci, oraz pożeranie mocy procesora. Dostępne wartości od 1 (najlżejsze przyśpieszenie) az do 3 (wyciska max ile się da, zbędnie grzeje procesor). Zobacz Ping booster.
  • -zone <numer> - definuje rozmiar bufora do ładowania plików z konfiguracjami, przyśpiesza pracę serwera, rekomendowana wartość 8096
  • -autoupdate - powoduje automatyczne aktualizacje serwera, nie zalecane, bo Vave często chrzani aktualizacje, Na szczęście w ciągu 3 dni są już poprawne wersje i można aktualizować.
  • -insecure - wyłącza na serwerze VAC
  • -tos - tylko na Linuksie, znakuje pakiety o wysokim priorytecie - zwiększa pierwszeństwo pakietu w sieci, raczej bezużyteczne w internecie, bo większość routerów odfiltrowuje ten znacznik, czyli nic nie daje.
  • -nomaster - nie rejestruje serwera w serwerach master - jak chcemy np mieć serwer na lanie albo prywatny, to przyspiesza start serwera.
  • -noip - wyłącza TCP/IP na serwerze, wtedy mamy serwer tylko po IPX (na starych sieciach NetWare), praktycznie nikt tego nie używa
  • -heapsize <numer> - numer oznacza ile pamięci ma pożreć serwer w kilobajtach, domyślnie 64000 (64MB)
  • -sport <numer> - definuje numer portu do komunikacji z serwerami Steam

hlds -dev -condebug

Poniższe parametry NIE powinny być uzywane podczas normalnej pracy serwera, jedynie jak coś się wysypuje np podczas startu i chcemy dokładnie zobaczyć o co chodzi.

  • -dev - ekstra komunikaty deweloperskie w konsoli
  • -condebug - w katalogu modu zostanie stworzony plik qconsole.log zawierający wszelkie komunikaty jakie pojawiają się w konsoli serwera, począwszy od samego startu. Świetne przy znajdowaniu problemów czemu jakiś dodatek nie startuje.

Nie zbadane

nie mam pojęcia jak działają, albo pochodzą z signle player

  • -netwindow
  • -nolan - pewnie aktywuje lan :)
  • -safe
  • -basedir 'valve' - definuje katalog bazowy z plikami
  • -steam
  • -ad
  • -dll
  • -gamedll
  • -gamedll_linux
  • -minmemory - minimalna ilość pamięci dla procesu?
  • -maxplayers - pozostałości po innym engine ;D
  • -loopback - wyłącza loopback
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia