MetaMod

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Przeładowanie konfiguracji)
(Windows)
Linia 91: Linia 91:
  
 
*Przechodzimy do katalogu "cstrike", odnajdujemy plik "liblist.gam", a w nim linie zaczynajaca sie od:
 
*Przechodzimy do katalogu "cstrike", odnajdujemy plik "liblist.gam", a w nim linie zaczynajaca sie od:
  gamedll  
+
  gamedll "dlls\mp.dll"
i podmieniamy ja na ta:
+
Dajemy w tej linii znak # na początku, a niżej wstawiamy nową linię, zmodyfikowaną tak aby ładować MetaModa:
 +
#gamedll "dlls\mp.dll"
 
  gamedll "addons\metamod\dlls\metamod.dll"  
 
  gamedll "addons\metamod\dlls\metamod.dll"  
  
 
i odpalamy nasz serverek.
 
i odpalamy nasz serverek.
 +
 
=Komendy=
 
=Komendy=
 
Ponizsze komendy wykonujemy bezpośrednio w [[konsoli]] serwera, alo korzystając z [[rcon]]a. Poniżej każdej jest podany przykładowany komunikat. Komendy w zależności od wersji działają także po stronie klienta (nie wszstkie, przeważnie tylko meta version oraz meta list).
 
Ponizsze komendy wykonujemy bezpośrednio w [[konsoli]] serwera, alo korzystając z [[rcon]]a. Poniżej każdej jest podany przykładowany komunikat. Komendy w zależności od wersji działają także po stronie klienta (nie wszstkie, przeważnie tylko meta version oraz meta list).

Wersja z 14:02, 17 cze 2006

Spis treści

Wstęp

Ten artykuł jest niepełny i wymaga uzupełnienia. Jeżeli jesteś w stanie - postaraj się go uzupełnić.. Pamiętaj, że nawet najmniejsza zmiana jest cenna i pomocna :)


MetaMod jest dodatkiem do serwerów HLDS, dzieki któremu mozemy doistalować jescze inne dodatki, unikajć podmiany plików głównych moda w grze (chodzi o np mp.dll).

Dzięki niemu możmey dodać takie dodatki do serwera jak:

ora jeszcze parę innych

Aktualnie istnieją dwa projeky - MetaMod oraz MetaMod-p. Ten drugi napisany został w czasie keidy Valve wprwadziło ważne zmiany do gier, i wymagana była aktualzacja metamoda, a oficjalna strona nie dawała zycia. Aktualnie w wersji 1.19 oba projekty wykonują to samo. MetaMod-p jest torchę lepiej zoptymalizowany.


Linki

Instalacja

Przykład dla serwera z modem Counter-Strike, czyli mamy nazwę moda cstrike. Jak uzywacie innego moda, odpowiednio zmieńcie cstrike na nazwę, np dod, czero, tfc

Linux

Wszekie komendy wykonujemy w konsoli

  • Ściągamy metamoda (Linux binary):
wget http://voxel.dl.sourceforge.net/sourceforge/metamod-p/metamod-1.19p28-linux-i586.tar.gz 
  • W katalogu "cstrike":
    • tworzymy podkatalog addons
    • wchodzimy do addons i tworzymy metamod
    • wchodzimy do metamod, tworzymy dlls

Czyli powinno to wyglądać następująco: cstrike/addons/metamod/dlls

addons
`-- metamod
   `-- dlls


  • Przechodzimy do katalogu ze ściągniętym metamodem i rozpakowujemy go:
tar -zxvf metamod-1.19p28-linux-i586.tar.gz

Otrzymujemy plik: metamod_i386.so Przenosimy go do cstrike/addons/metamod/dlls

mv metamod_i386.so /home/homedir/hlds_l/cstrike/addons/metamod/dlls/ 

ścieżka domyślna, trzeba zmienić na własną lokacje

  • Przechodzimy do cstrike/addons/metamod i tworzymy plik plugins.ini:
touch plugins.ini 

Wpisujemy do niego ścieżki do modów, takich jak amx, amxx, hlguard...itd (opisy w artach dotyczących poszczególnych modow)

  • Przechodzimy do katalogu cstrike, odnajdujemy plik liblist.gam, a w nim linie zaczynające sie od:
gamedll_linux 

i podmieniamy ja na tą:

gamedll_linux "addons/metamod/dlls/metamod_i386.so"  

I startujemy nasz server, jeśli otrzymamy:

Metamod version 1.19p28 Copyright (c) 2001-2005 Will Day

Patch: Metamod-P (mm-p) v26 Copyright (c) 2004-2005 Jussi Kivilinna Metamod comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY; for details type `meta gpl'. This is free software, and you are welcome to redistribute it under certain conditions; type `meta gpl' for details.

/lub podobnie, zaleznie od wersji/

i dalej sie ladują (bedz nie :P ) mody, znaczy to ze metamod działa.

Windows

Metamod windows.gif
  • W katalogu cstrike:
    • tworzymy podkatalog addons
    • wchodzimy do addons, tworzymy metamod
    • wchodzimy do metamod, tworzymy dlls
  • Czyli powinno to wygladac nastepująco (jak na obrazku na prawo):

cstrike\addons\metamod\dlls

Przechodzimy do katalogu ze sciągnietym metamodem i rozpakowujemy go.

Otrzymujemy plik: metamod.dll Przenosimy go do cstrike\addons\metamod\dlls

  • Przechodzimy do cstrike\addons\metamod i tworzymy plik plugins.ini:

\mozemy stworzyc plik "plugins.txt" i zmienic mu rozszerzenie na "ini", ale uwaga na ukryte rozszerzenia w windowsie, czyli ma być plugins.ini, a nie plugins.ini.txt\

Wpisujemy do niego scieżki do modow, takich jak amx, amxx, hlguard...itd (opisy w artach dotyczacych poszczegolnych modow)

  • Przechodzimy do katalogu "cstrike", odnajdujemy plik "liblist.gam", a w nim linie zaczynajaca sie od:
gamedll "dlls\mp.dll"

Dajemy w tej linii znak # na początku, a niżej wstawiamy nową linię, zmodyfikowaną tak aby ładować MetaModa:

#gamedll "dlls\mp.dll"
gamedll "addons\metamod\dlls\metamod.dll" 

i odpalamy nasz serverek.

Komendy

Ponizsze komendy wykonujemy bezpośrednio w konsoli serwera, alo korzystając z rcona. Poniżej każdej jest podany przykładowany komunikat. Komendy w zależności od wersji działają także po stronie klienta (nie wszstkie, przeważnie tylko meta version oraz meta list).

Wersja

Wersja MetaModa - stosuj aby sprawdzić czy działa i jaka ma wersje.

meta version
Metamod v1.19  2006-04-17 (5:13)
by Will Day <willday@metamod.org>
   http://www.metamod.org/
compiled: Apr 17 2006, 19:08:34 +0200 (optimized)

Lista pluginów

Listowanie pluginów, podaje numer ładowania pluginu, opis (description), status (RUN czyli uruchomiony, badload to znaczy że nie działa), status oczekiwania (pend), nazwa pliku (file), versja pluginu (vers), źródło ładowania (src, ini oznacza ze z pliku konfiguracyjnego, plX oznacza, że załadował go automatycznie plugin o numerze X), metode ładowania (load, ANY czyli kiedykowliek mozńa załadować, Chlvl tylko podczas zmainy mapy), metode odłączenia (unlod, czyli iedy mozna wyładwac plugin). Ostatnie dwa nie zawsze mówią prawdę :D

meta list
Currently loaded plugins:
      description      stat pend  file              vers      src  load  unlod
 [ 1] AMX Mod X        RUN   -    amxmodx_mm_i386.  v1.71     ini  ANY   ANY
 [ 2] POD-Bot mm       RUN   -    podbot_mm_i386.s  v3.0b12   ini  Chlvl ANY
 [ 3] Fun              RUN   -    fun_amxx_i386.so  v1.71     pl1  ANY   ANY
 [ 4] Engine           RUN   -    engine_amxx_i386  v1.71     pl1  ANY   ANY
 [ 5] FakeMeta         RUN   -    fakemeta_amxx_i3  v1.71     pl1  ANY   ANY
 [ 6] CStrike          RUN   -    cstrike_amxx_i38  v1.71     pl1  ANY   ANY
 [ 7] CSX              RUN   -    csx_amxx_i386.so  v1.71     pl1  ANY   ANY
7 plugins, 7 running

Przeładowanie konfiguracji

Przeładowanie konfiguracji - odczytuje plugins.ini i ładuje/wyładowywuje dane pluginy (np nie istneijące są wyładowywane, a nowe są ładowane).

meta refresh
L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] Refreshing the plugins on demand...
L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] ini: Begin re-reading plugins list: .../cstrike/addons/metamod/plugins.ini
L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] ini: Read plugin config for: AMX Mod X
L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] ini: Read plugin config for: POD-Bot mm
L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] ini: Finished reading plugins list: .../cstrike/addons/metamod/plugins.ini; Found 2 plugins
L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] dll: Updating plugins...
L 06/17/2006 - 13:51:47: [META] dll: Finished updating 7 plugins; kept 2, loaded 0, unloaded 0, reloaded 0, delayed 0

Konfiguracja

plugins.ini

plugins.ini przetrzymuje podstawowe informacje o ładowanych pluginach podczas staru (albo zmiany) mapy. Wszelkie linie zaczynające się od średnika są traktowane jako komentarze i nie są przetwarzane przez MetaModa.

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia