Szablon:Newsy

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(2009.02.10)
(2009.02.17)
Linia 1: Linia 1:
 +
=2009.03.06=
 +
{{news|Nadrabiamy "drobne" zaległości :)|
 +
* UnrealTournament 3 [[FreeWeekend]]
 +
** Wprawdzie może nie do końca darmowy weekend ale zawsze można sobie za darmochę pograć. W UT3 grać można od wczoraj do jutra :)
 +
 +
* [[SourceMod]] 1.2 wydany
 +
** Dodano pełną obsługę [[Left4Dead]] i Dark Messiah'a, do tego zaktualizowali tłumaczenia ('''w tym oczywiście polskie'''), naprawili kilka błędów i jak zwykle kilka stworzyli.
 +
 +
* Ukazał się nowy [[LogMod]]
 +
** Pamięta to ktoś w ogóle? Nowa wersja (0.8.0.4) naprawia błędy silnika HL1 w odpowiadaniu na zapytania o status serwera. naprawdę bardzo przydatne.
 +
 +
* [[SourceMM]] czy jak kto woli MetaMod:Source w wersji 1.7.1
 +
** Został wydany przy okazji [[SourceMod]]a 1.1.1
 +
 +
* [[SourceMod]] 1.1.1 oraz 1.1.2 wydane
 +
** W związku z aktualizacjami TF2 te wersje pojawiły się jedna po drugiej, w sumie żadnych nowości.
 +
 +
* [[Team Fortress 2]] aktualizacja
 +
** Pojawiło się kilka aktualizacji do TF2. Jedna z nich dodała nowe bronie dla Scouta oraz kilka map.
 +
 +
}}
 +
 
=2009.02.17=
 
=2009.02.17=
 
{{news|Aktualizacja [[Team Fortress 2]] oraz [[Day of Defeat: Source]]|
 
{{news|Aktualizacja [[Team Fortress 2]] oraz [[Day of Defeat: Source]]|
Linia 15: Linia 37:
 
** Uniemożliwiono wykorzystywanie większej ilości komend przez graczy.
 
** Uniemożliwiono wykorzystywanie większej ilości komend przez graczy.
 
}}
 
}}
 
  
 
=2009.02.10=
 
=2009.02.10=

Wersja z 19:33, 6 mar 2009

Spis treści

2009.03.06

Nadrabiamy "drobne" zaległości :)
  • UnrealTournament 3 FreeWeekend
    • Wprawdzie może nie do końca darmowy weekend ale zawsze można sobie za darmochę pograć. W UT3 grać można od wczoraj do jutra :)
  • SourceMod 1.2 wydany
    • Dodano pełną obsługę Left4Dead i Dark Messiah'a, do tego zaktualizowali tłumaczenia (w tym oczywiście polskie), naprawili kilka błędów i jak zwykle kilka stworzyli.
  • Ukazał się nowy LogMod
    • Pamięta to ktoś w ogóle? Nowa wersja (0.8.0.4) naprawia błędy silnika HL1 w odpowiadaniu na zapytania o status serwera. naprawdę bardzo przydatne.
  • SourceMM czy jak kto woli MetaMod:Source w wersji 1.7.1
  • SourceMod 1.1.1 oraz 1.1.2 wydane
    • W związku z aktualizacjami TF2 te wersje pojawiły się jedna po drugiej, w sumie żadnych nowości.
  • Team Fortress 2 aktualizacja
    • Pojawiło się kilka aktualizacji do TF2. Jedna z nich dodała nowe bronie dla Scouta oraz kilka map.


2009.02.17

Aktualizacja Team Fortress 2 oraz Day of Defeat: Source
Tf2 logo.png
  • Team Fortress 2
    • Zostały obniżone obrażenia zadawane przez bomby przylepne z bliska (tak jak Rakietnica i Karabin na strzykawki).
      • Ostatecznie obniża zadawane obrażenia dla wrogów znajdujących się mniej niż 512 jednostek od Demomana. (tu pewnie chodzi o odległość od bomb a nie Demomana - przyp. trawa)
    • Przesunięto system odblokowania przedmiotów:
      • Dodano okienko informacyjne mówiące graczowi o niemożliwości pobrania przez serwer jego odblokowanego ekwipunku.
    • Zmienna "tf_damage_disablespread" może być wpisana przez gracza w konsoli i zwróci ona wartość tej zmiennej ustawionej na serwerze.
    • Zmieniono nazwę zmiennej "mp_stalemate_at_timelimit" na "mp_match_end_at_timelimit", aby lepiej wyjaśnić jej działanie.
    • Poprawiono pokazywanie się efektu wylatywania łusek oraz 'muzzle flashes' przy wyłączonym widoku broni.
    • W przeglądarce serwerów można filtrować serwery po ich tagach.
  • Team Fortress 2 oraz Day of Defeat: Source
    • Uniemożliwiono wykorzystywanie większej ilości komend przez graczy.

2009.02.10

VALVE zamyka swoje listy mailingowe


20 lutego 2009 VALVE zamyka swoje listy mailingowe, jednocześnie informując użytkowników aby używali for Steam.

Odpowiednie tematy na forum:


VALVE nie podało powodu swojej decyzji. Możemy się jedynie domyślać że robią to ponieważ nie mogą kontrolować treści pisanej przez użytkowników list mailingowych, a na forum mogą usuwać 'co im się podoba'.


Cały wątek możecie przeczytać tutaj.

2009.02.08

Nowa wersja SourceBans

Dwa dni temu pojawiła się nowa wersja SourceBans. Nie wnosi ona żadnych nowości jednakże poprawia kilka poważnych błędów z wersji poprzedniej. Głównie chodzi o błędne banowanie SteamID np. zbanujemy kogoś ze STEAM_0:0:123 to bana dostawał każdy kto miał SteamID zaczynające się od tych cyfr np. STEAM_0:0:123678, STEAM_0:0:1269222 itd.


2009.02.07

Kolejne mody dostępne w Steam
Steam-logo.png

Kolejnymi modami które zostały wydane na platformie Steam są:


2009.02.03

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png

Lista zmian:

  • Nowe opcje u gracza:
    • Dodano nowy suwaczek w zaawansowanych opcjach multiplayer aby zmienić FOV widoku broni.
    • Dodano możliwość schowania widoku broni w zaawansowanych opcjach multiplayer.
    • Dodano obsługę własnych celowników.
      • Dodano obrazek celownika, skale oraz ustawienia koloru w zakładce Options->Multiplayer.
      • Przeniesiono opcje 'HUD minimal mode' oraz 'Disable Spray' do zaawansowanych opcji multiplayer.
    • Dodano komendę "open_charinfo_direct" która okienko z ekwipunkiem klasy, którą aktualnie grasz.
      • Zmieniono wpis "Open Loadout" w okienku options->keys na nową komendę. Aby to zaczęło działać zmień binda lub zresetuj swój config.
  • Nowe opcje serwera:
    • Dodano komendę "tf_damage_disablespread" aby wyłączyć 25% rozrzut obrażeń.
    • Dodano wsparcie dla limitu klas w trybie tournament.
      • Ustawienie zmiennej "tf_tournament_classlimit_X" ustala maksymalna liczbę osób mogących grać daną klasą. X - oznacza nazwę klasy.
    • Dodano zmienną "tf_tournament_hide_domination_icons", która pozwala w trybie turniejowym wyłączyć powiadomienia o Dominacjach i Zemstach.
  • Zmiany w rozgrywce:
    • Zmodyfikowano kalkulację strzałów krytycznych. Teraz krytyki są bardziej zależne umiejętności.
      • Bazowa szansa wynosi teraz 2% (było 5%).
      • Bonus zasięgu krytyka zmieniono z 0%-15% na 0%-10.
      • Zasięg obrażeń zmieniono z 0-1600 na 0-800.
    • Zredukowano losowy rozrzut obrażeń dal wszystkich graczy z +-25% na +-10%.
    • Niewielka redukcja rozrzutu miniguna.
    • Zwiększono obrażenia po bezpośrednim trafieniu flary z 20 na 30.
    • Przepisano kod odpowiadający za spowalnianie przez Natasche.
    • Snajperka dostaje teraz normalnego Crit Boost'a (np. Kritzkrieg powoduje ciągłe strzelanie krytami).
    • Niewidzialni szpiedzy nie mogą brać teczki.
    • Zwiększono ilość rakiet Soldiera z 16 do 20.
  • Poprawki błędów:
    • Naprawiono wywalanie się gry przy przy użyciu trybu narzędzi.
    • Dodano sprawdzanie UTIL_IsCommandIssuedByServerAdmin() dla niektórych skryptów "physics_" CON_COMMAND aby zapobiec naduzywania ich przez graczy.
    • Poprawiono błąd z teleportem pozwalający Inżynierom wybudować go z ogromną ilością życia.
    • Naprawiono pokazywanie ilości UberCharge przy minimalnym HUDzie.

2009.01.18

Aktualizacja HLSW
Hlsw 468.jpg

Kilka dni temu pojawiła się nowa wersja popularnego programu do zarządzania i/lub podglądania serwerów HLSW. Nowa wersja oznaczona jest numerkiem 1.3.1. Lista największych zmian:

  • Nowe gry:
    • Crysis Wars + Wsparcie Rcon
    • Call of Duty: World at War (CoDWW) + Wsparcie Rcon
    • Left 4 Dead (L4D) + Wsparcie Rcon
  • Inne:
    • Wsparcie dla UPnP, dzieki któremu mozliw bedzie automatycznie przekierowanie portów.
    • Plugin do komunikatorów internetowych dla Windows Vista.

2009.01.12

Aktualizacja Team Fortress 2 oraz Day of Defeat: Source
Tf2 logo.png

Lista zmian:

  • Dodano opcję "Szybkiego widoku" do listy serwerów.
  • Naprawiono bład w linuxowych serwerach DOD:S, który nie pozwalał graczom na dołączenie do serwera.


2008.12.29

SourceMod oficjalnie w wersji 1.1

Lista największych zmian jakich dokonano:

  • Nowe pluginy do zarządzania mapami.
  • Nowe usprawnienia przy rezerwacji slotów.
  • Automatyczne aktualizacje dla plików GameData.
  • Tłumaczenia na różne języki (w tym polski).
  • Rozszerzenie dla ustawień graczy.
  • Przezroczysty debugger.


2008.12.25

Ceny w Steam Store

Ciebie też denerwuje zmiana waluty z $ na €? Drażni cię cenzura oraz banowanie użytkowników piszących w sprawie sklepu na forum Steam? Dowiedz się więcej oraz wyraź swoją opinie na steamunpowered.eu!


2008.12.12

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png
  • Inżynier może ulepszyć teleportery do poziomu trzeciego. Im wyższy poziom tym teleporter szybciej się ładuje.
  • Inżynier może ulepszyć Zasobniki do poziomu trzeciego. Im wyższy poziom Zasobnika tym szybciej daje życie i metal.
  • Szpiedzy mogą teraz odradzać zdolność do bycia niewidzialnym poprzez podnoszenie skrzynek z amunicją lub apteczek.
  • Zmiany w drugiej części pierwszego stage'a na Goldrush aby dać atakującym większą przewagę.
  • Wszystkie bronie które strzelają kulami mogą przesuwać bomby samoprzylepne Demomana.
  • Ikona na HUDzie informująca Medyka, że ktoś go woła zawiera teraz więcej informacji (ilość życia osoby wzywającej, czy się pali itp.)
  • Dodano możliwość śledzenia stanu osiągnięcia, które chce się wykonać.
  • Dodano nowe ikonki śmierci informujące o tym czy gracz został zabity za pomocą krytycznego strzału.
  • Dodano nowy efekt gdy gracz znajduje się pod wodą.
  • Dodano dym wydobywający się ze stóp Żołnierza, gdy ten wykonuje rocket jumpa.
  • Gdy gracz ma życie doładowane przez Medyka wokół jego modelu będą latały małe cząsteczki.


2008.12.11

Doom - 15 lat minęło...

15 lat temu, 10 grudnia 1993 roku pojawił się Doom, tutaj możecie w niego zagrać.

256px-Doom-boxart.jpg

2008.12.01

Black Mesa Official Trailer


Co tu dożo pisać to trzeba zobaczyć!

Download:

Black Mesa to projekt przeniesienia fabuły Half-Life 1 na silnik Source. Jak widać zapowiada się nieźle!

2008.11.26

Aktualizacja MetaMod:Source oraz SourceMod
  • MetaMod:Source w nowej wersji, oznaczonej numerem 1.7 obsługuje wszystkie trzy wersje silnika Source (zwykłą, orangebox oraz left4dead). Dodatek sam wykrywa, która wersja silnika gry jest używana.
  • SourceMod w wersji oznaczonej numerkiem 1.2 nie zmieniło się właściwie nic w porównaniu z wersją poprzednią. Dodano tylko wsparcie dla Left 4 Dead. Uwaga! tą wersje należy traktować jako niestabilna i testową!


2008.11.25

Aktualizacja D.I.P.R.I.P
Diprip 01.jpg

Wersja 1.0.0.5

  • Dodano:
    • Statystyki rozgrywki.
    • Osiągnięcie Destroyer of Worlds.
    • Mapę dm_dam
  • Zmieniono:
    • Skrypty fizyki pojazdów.
      • Nieznaczne zwiększenie siły hamulca ręcznego.
    • Uaktualnienie mapy de_dam.
      • Dodano nowe tekstury.
      • Dodano więcej amunicji.
      • Małe poprawki graficzne
    • Uaktualnienie mapy dm_refinery.
      • Małe poprawki terenu.
    • Uaktualnienie mapy ur_refinery.
      • Zwiększono startową ilość amunicji.
      • Małe poprawki terenu.
    • Uaktualniono diprip.fgd.
      • Team ammo pickup może mieć ustawioną drużynę neutralną (działa w trybie deathmatch).


Aktualizacja Left 4 Dead
  • Naprawiono wywalanie się gry przy alt-tab w niektórych sytuacjach.


2008.11.21

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Naprawiono ponowne pobieranie pewnych plików podczas uruchomiania Left 4 Dead.


2008.11.20

10 lat Half-Life

Jezu, to juz dekada jak ta gra wyszla, a kto wie ile ma tetris... Dla fanow HL czekoladka: http://pown.it/2478

2008.11.17

Aktualizacja Left 4 Dead Demo
  • Naprawiono problem z przeglądarką serwerów, która wyświetlała serwery grup których gracz nie był członkiem.
  • Naprawiono problem z dzieleniem pakietów podczas zmiany mapy. Problem powodował wrażenie lagowania po zmianie mapy.
  • Naprawiono wywalenie się gry przy połączeniu do serwera dedykowanego.


2008.11.15

Aktualizacja Left 4 Dead Demo
  • Naprawiono problem, który nie pozwalał graczom łączyć się do serwerów dedykowanych.
  • Naprawiono błąd z przeglądarką grup nie pokazującą listy grup serwerów.
  • Naprawiono błąd z komendami rcon.


Aktualizacja #2:

  • Naprawiono błąd gdzie podczas łączenia się do serwera pojawia się plansza ładowania w nieskończoność.
  • Zmienna sv_steamgroup_exclusive nie jest brana pod uwagę przy tworzeniu meczu. Usunięto zmienną sv_unreserve, prywatne serwery powinny używać sv_steamgroup_exclusive.
  • Usprawniono prędkość wyszukiwania poczekalni gry.
  • Naprawiono błąd powodujący wyszukiwanie poczekalni gier w nieskończoność.


2008.11.14

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Skrócono czas uruchamiania się.
  • Dodano wsparcie dla grup serwerów w Left 4 Dead.
  • Ulepszono zachowanie się Steama gdy gra wywali się.
  • Zaktualizowana tłumaczenia na różne języki.
  • Dodano komunikaty o błędach dla niektórych rzadkich i dziwnych wywaleniach się kreatora instalacji.
  • Naprawiono konta 'cybercafe', miały problem z wyszukiwaniem serwerów Left 4 Dead.
  • Naprawiono błąd w interfejsie użytkownika powodujący niepokazywanie się informacji o i zdobyciu odznaczenia.
  • Naprawiono wycieki pamięci w kontrolce HTML.
  • Naprawiono nakładkę wideo aby działała na Viscie z Fallout 3.
  • Naprawiono błąd 'tracenia myszki' w menu Sacred 2 po użyciu nakładki wideo.
  • Naprawiono przypadek gdzie nakładka wideo mogła zostać w grze.
  • Naprawiono przypadek gdzie nakładka wideo mogła spowodować wywalenie się gry po przywróceniu gry po alt-tabie.
  • Ulepszono integrację z GFW dla gier które z tego korzystają.



Aktualizacja Left 4 Dead Demo
  • Dodano możliwość 'podczepienia' grupy SteamCommunity do serwera gry. Osoby będące w grupie powiązanej z serwerm zobaczą serwer bezpośrednio w menu gry.
  • Naprawiono eksploit z 'setinfo'.
  • Naprawiono wywalanie się gry przy wyjściu.
  • Naprawiono kilka rzeczy powodujących wywalanie się gry przy użyciu alt-tab.
  • Naprawiono problem powodujący uszkodzenia tekstur na niektórych kartach ATI.
  • Naprawiono błąd powodujący znikanie hordy zainfekowanych w niektórych momentach.


Aktualizacja silnika Half-Life
  • Naprawiono wywalanie się serwera spowodowane specjalnie stworzonym ciągiem znaków przy połączeniu.


2008.11.10

Aktualizacja Left4Dead Demo
  • Ulepszono tworzenie gier aby wyszukiwać lepszye serwery.
  • Dodano opcję tworzenia nowej gry na własnym serwerze.
  • Ulepszono i zoptymalizowano kod sieciowy.
  • Ulepszono wykrywanie niewspieranych kart graficznych.
  • Naprawiono rzadkie wywalanie się gry gdy ktoś zostanie wykopany z serwera.
  • Naprawiono pewne eksploity.
  • Poprawiono tłumaczenia.
  • Zwiększono automatyczny zakres portów na serwerze dedykowanym dla Linuksa.


2008.11.07

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Poprawiono nadmierne zużywanie procesora przez bibliotekę 'omijająca' NAT podczas tworzenia gry w Left4Dead.
  • Poprawiono kilka błędów w tłumaczeniach.
  • Poprawiono błąd kreatora instalacji który podczas instalacji dema jeszcze nieopublikowanej gry wymuszał instalację pełnej gry.
  • Dodano l4d.com do białej listy stron na chacie.


2008.11.07

Aktualizacja Left4Dead Demo

Kilka godzin po wydaniu dema doczekaliśmy się pierwszej aktualizacji. Poniżej lista zmian:

  • Naprawiono kilka problemów z tworzeniem gier oraz serwerami z hasłem.
  • Usprawniono tworzenie gier aby zapewnić lepsze rezultaty wyszukiwania.
  • Poprawiono błąd gdzie serwery mogły zostać w trybie tworzenia gry w nieskończoność.
  • Zoptymalizowano wydajność i kod sieciowy.
  • Poprawiono błąd gdzie gra mogła powodować nadmierne zużycie procesora przez proces Steama.
  • Naprawiono resetowanie się muzyki przy zmianie ustawień graficznych.
  • Naprawiono pewne nieprawidłowości z niemożliwością chatowania i/lub połączenia z innym użytkownikiem.


2008.11.04

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Dodano możliwość robienia zakupów bezpośrednio na stronie Steam.
  • Dodano wsparcie dla Left 4 Dead.
  • Dodano wsparcie dla Steam Cloud.
  • Zaktualizowano tłumaczenia dla różnych języków.
  • Naprawiono ponowne wykonywanie się komend linii poleceń (np -install) przy zmianie użytkownika lub zmianie języka.
  • Naprawiono odświeżanie listy gier oraz przeglądarki serwerów.
  • Poprawiono listę przyjaciół dla bardziej licznych klanów która znikała kiedy włączone było pokazywanie przyjaciół tylko online.
  • Poprawiono listę gier, która się nie odświeżała po otrzymaniu aktualizacji licencji.
  • Naprawiono wewnętrzną kontrolę dla IE, był problem z przewijaniem strony lub odpowiedzią na przyciśnięte przyciski.
  • Poprawiono wydajność kontroli IE.


Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia