Szablon:Newsy

Od HLDS.pl
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Spis treści

2008.06.05

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Ulepszono wsparcie nakładki wideo dla DirectX 8.
  • Naprawiono przypadek gdzie Steam używał 100% procesora jeśli twój Znajomy grał w jakąś grę a twój Steam nie wiedział w jaką.
  • Naprawiono rzadki błąd gdy Steam nie mógł nawiązać połączenia z serwerami.
  • Naprawiono błąd przechowywania linków z Javaskryptu w historii przeglądarki.
  • Naprawiono wywalanie się modułu znajomych.
  • Naprawiono informację "you are blocking" i "you have been blocked by" które były zamienione .


2008.06.04

Aktualizacja Day of Defeat: Source Beta

Lista zmian:

  • Dodano statystyki Steamworks.
  • Nowe ikonki nad członkami drużyny w zamian za wykonywanie odznaczeń - 1 za odznaczenie klasy i 1 za wszystkie osiągnięcia.
  • Dodano zmienną dod_friendlyfiresafezone - liczba jednostek w około gracza gdzie nie będzie on mógł być zraniony przez kolegę z drużyny gdy ogień przyjacielski jest włączony. (chodzi o to że z racji przenikania się postaci można było postrzelić swojego stojąc w nim, teraz stojąc w obrębie 100 jednostek od gracza nie będzie można go zranić.)
  • Wyrzucenie broni na spawnie i zmiana klasy spowoduje znikniecie wcześniej wyrzuconej broni.
  • Naprawiono skok z kucnięciem który potencjalnie mógł spowodować zawieszenie się postaci w suficie/dachu.
  • Naprawiono model gracza aby widok nie był wychylony bardziej w lewo.
  • Naprawiono kb_act standardowo przypisywane dla większych map.
  • Ustawiono r_screenfademinsize oraz r_screenfademaxsize jako niedozwolone komendy.
  • Gracz jest teraz odradzany nawet gdy ma wyświetlony jeszcze wybór klasy - zmiana klasy spowoduje odrodzenie w momencie gdy zmieni klase.
  • Naprawiono odznaczenie "Don't Tread On Me".
  • Naprawiono odznaczenie z zabiciem kogoś z daleka z rakietnicy.
  • Naprawiono podnoszenie MG42 z pustym magazynkiem gdzie była odtwarzana zła animacja.
  • Odznaczenia teraz są przechowywane w Steamie.
  • Dodano kilka nowych celowników.
  • Ulepszono tablicę wyników aby lokalni gracze byli ciut bardziej widoczni.


2008.06.01

SourceMod wersja 1.0.2

Nowa wersja zawiera poprawki na niektóre dosyć poważne błędy oraz kilka przydatnych nowych funkcji. Oficjalnie zostało dodane rozszerzenie do Team Fortress 2, dzięki któremu możliwe jest wykorzystywanie w pełni funkcji gry. Dodano także możliwość ustawienia menu admina według własnych upodobań oraz moduł odpowiedzialny za przetwarzanie wyrażeń regularnych. Z co ważniejszych rzeczy jest jeszcze podstawowa obsługa Day of Defeat: Source Beta.

Pełną listę zmian możecie przeczytać na Wiki AlliedMods.


2008.05.31

Beta wersja klienta Steam
Steam-logo.png

Dla chętnych dostępna jest już kolejna Beta wersja klienta Steam. Aby móc przetestować nową wersję należy wejść w Ustawienia i wybrać odpowiednią opcję w Udział w testach Beta. Lista zmian:

  • Naprawiono przypadek gdzie Steam używał 100% procesora jeśli twój Znajomy grał w jakąś grę a twój Steam nie wiedział w jaką.
  • Naprawiono błąd w pokazywaniu się 0% pobierania.
  • Naprawiono rzadki błąd gdy Steam nie mógł nawiązać połączenia z serwerami.
  • Ulepszono wsparcie dla instalacji gier.


2008.05.30

Chmura Pary na horyzoncie!
Steamcloud goatze in the sky.jpg

Jak donoszą niesprawdzone źródła Valve pracuje nad nowym programem o nazwie SteamCloud. Program będzie miał za zadanie zachowanie konfiguracji gier (np. ustawienia klawiszy) na serwerach Steam. Aplikacja w przypadku braku połączenia z internetem będzie zapisywać konfiguracja lokalnie na dysku, gdy połączenie zostanie nawiązane/przywrócone cała konfiguracja trafi na serwer. Pierwszymi obsługiwanymi grami mają być Half-Life wraz z Counter-Strike, w następnej kolejności będzie nowa gra Left 4 Dead. Generalnie jeśli grasz w HL'a i nagle znudzi Ci się gra zawsze będziesz mógł powrócić do niej np. za kilka lat i kontynuować walkę o Xen w miejscu gdzie poprzednio skończyłeś. Program ma być darmowy zarówno dla graczy jak i developerów.

Tak przy okazji, Meet the Sniper już niedługo.


2008.05.29

Aktualizacja Day of Defeat: Source Beta


  • Naprawiono wywalanie się gry gdy gracz jest w trybie obserwatora.
  • Naprawiono niepoprawne pokazywanie się pocisków przy widoku z trzeciej osoby.
  • Przywrócono pozycje widoku podczas przybliżenia z broni snajperskiej.
  • Dodano zmienne dod_playrivalrysounds i dod_playachievementsound
  • Samobójstwo nie będzie już zabierało fragów.
  • Naprawiono efekty dziur po kulach gdy strzał padał z widoku przez szczerbinkę.
  • Naprawiono możliwość zdominowania osoby z własnej drużyny gdy ogień przyjacielski był włączony.
  • sv_friction i sv_stopspeed nie będą już dłużej ukrytymi komendami.
  • Zmniejszono rozmiar efektu uderzenia (np. pocisku w ścianę).
  • Naprawiono czułość myszki przy rozłożonym MG i Rakietnicy, teraz będzie ona mniejsza.
  • Naprawiono szybkość włączania się widoku szczerbinki, czasami trwało to za długo (gdy fps było powyżej 100).
  • Przenikanie się graczy nie pozwala teraz na zajmowanie tego samego miejsca przez kilku graczy.
  • Zaktualizowano niektóre systemy odpowiedzialne za fizykę.
  • Naprawiono Odznaczenie z mapami niestandardowymi.


2008.05.28

Aktualizacja Day of Defeat: Source Beta
  • Naprawiono możliwość wywalenia się gry przy eksplozji rakiety.


Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png
  • Włączono czcionki typu ClearType gdy te są aktywne w ustawieniach Windowsa.
  • Ulepszono status w grze dla aplikacji które używają 'launchera'.
  • Ulepszono nakładkę wideo tak aby nie blokowała już klawiszy w niektórych grach.
  • Dodano wsparcie DX10 do nakładki wideo.
  • Gdy zablokujemy kogoś nie będą już wysyłane żądania o komunikacje głosową.
  • Poprawiono błąd ze statusem Half-Life który pokazywał że gra nie była ściągnięta w 100% mimo iz była.
  • Ulepszono wybór serwerów dla połączeń z Przyjaciółmi i VAC.
  • Ulepszono połączenie do sieci Steam aby nie gubiła pakietów UDP.
  • Naprawiono nierozpoznawanie poprawnie klawisza tab w niektórych grach przez nakładkę w grze.
  • Ulepszono rozpoznawanie identycznych nazw wśród Przyjaciół.


2008.05.26

Beta wersja nowego Day of Defeat: Source

W piątek wieczorem Valve ogłosiło iż zaczęły się beta testy Day of Defeat: Source na nowym silniku OrangeBox. Każda osoba mająca na swoim koncie Day of Defeat: Source może sobie ściągnąć nową wersję. W niezainstalowanych grach pojawia się pozycja Day of Defeat: Source Beta. Nowa wersja wraz ze zmianą silnika niesie jeszcze kilka innych zmian, o których poniżej.

  • Dodano Dod_Palermo, zaktualizowana mapa bazowana na Dod_Salerno stworzonej przez Insta.
  • Dodano cechy ze Steamworks, włączając odznaczenia i awatary graczy w grze.
  • Dodano Nemesis i Zemstę.
  • Dodano zatrzymanie się kamery na osobie która nas zabiła.
  • Gracze z tej samej drużyny przenikają przez siebie.
  • Wprowadzono wiele ulepszeń do systemu fizyki.
  • Zmieniono algorytm rozpraszania kul z broni na przypominający ten ze starego Day of Defeat.
  • Zredukowano odrzut Garanda.
  • Pozycja widoku przy patrzeniu przez szczerbinkę i lunetę została wypozycjonowana tak aby ułatwić patrzenie z za rogów.


2008.05.22

SourceMod wersja 1.0.1

Dzisiaj rano została wydana nowa wersja SourceModa oznaczona numerkiem 1.0.1. Jest to wersja mająca załatać tylko kilka błędów z poprzedniej wersji, oznacza to że nie ma dodanych żadnych nowych możliwości. Krótki opis zmian poniżej:

  • Naprawiono kompatybilność z SDKTools po wielkiej aktualizacji Team Fortress 2.
  • Usunięto GivePlayerItem z TF2 (aktualizacja TF2 uszkodziła funkcjonalność tego).
  • Naprawiono błędy amb-1688, amb-1657, amb-1648, amb-1646, amb-1601, amb-1591 oraz amb-1586.
  • Naprawiono niepoprawne liczenie rund w TF2 przez plugin mapchooser.
  • Mniejsze usprawnienia w SourceMod SDK.


Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png
  • Naprawiono wywalanie się gry podczas zmiany mapy przy zmienionej wartości mat_queue_mode.
  • Naprawiono szybką zmianę broni pozwalającą Medykowi zapobiegać upływowi UberCharge.
  • Poprawiono szybkość Szpiega kiedy ten się przebiera.
  • Naprawiono panel Stopwatch który nie był aktualizowany jeśli twórca mapy kończył ją ręcznie zamiast zaczekać aż skończą ją zasady gry.
  • Zoptymalizowano działanie na maszynach wielordzeniowych.
  • Naprawiono strzelanie krytykami koloru przeciwnej drużyny.
  • Naprawiono szybkie strzelanie z ktytyków które nie było zsynchronizowane pomiędzy graczem a serwerem.
  • Naprawiono exploity na Gold Rush.


2008.05.19

PsychoStats 3.1

News spóźniony prawie o trzy tygodnie ale najważniejsze że jest. W dniu 1 maja została wydana nowa wersja znanych statystyk PsychoStats. W nowej wersji jak zwykle naprawiono (stworzono pewnie też) kupę błędów oraz dodano jeszcze większą ilość przydatnych funkcji. Poniżej lista najważniejszych zmian:

  • Nowa architektura CMS oraz pluginów dająca możliwość rozszerzania funkcji dla użytkowników..
  • Przeprojektowano standardową skórkę, teraz jest w formacie XHTML.
  • Lepsze wsparcie profili graczy, dodano link do Społeczności Steam.
  • Ulepszono stronę "Overview", są teraz wykresy ilości połączeń we flashu, graf z jakich państw pochodzą gracze oraz mapa google.
  • Automatyczny kreator instalacji skórek pozwalający automatycznie ściągnąć i zainstalować je z panelu administratora.
  • Ulepszono wsparcie pobierania logów.
  • Zdarzenia gier są teraz konfigurowane z panelu administratora co pozwala na łatwiejszą integrację nowych gier.
  • Codzienne nagrody są teraz generowane (ta samo jak tygodniowe oraz miesięczne).
  • Zredukowano kody potrzebny do wsparcia nowych modów. Teraz będzie znacznie prościej dodać wsparcie dla nowego moda.
  • Dodano wsparcie dla Team Fortress 2
  • Zaimplementowano MayCiepła (Heatmaps)! Pozwalają zobaczyć w jakich miejscach na mapach gracze zabijają oraz giną najczęściej.
  • Wiele innych poprawek oraz mniejszych ulepszeń w kodzie. Za dużo aby je wymieniać pojedynczo.


2008.05.15

Aktualizacja Serwera Dedykowanego Source
  • Naprawiono potencjalną możliwość wywalenia serwera za pomocą podsystemu RCON.


2008.05.09

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png
  • Naprawiono kilka błędów z odznaczeniem "Praktyka Rodzinna". Gracze mający 10/10 a nie mający zaliczonego odznaczenia przy następnym Ubercharge na znajomym z listy dostaną to odznaczenie.
  • Naprawiono opcję automatycznego leczenia tak aby nie przeszkadzała w osiągnięciu odznaczenia "Druga Opinia".
  • Naprawiono ładowanie się Kritzkriega tak aby robił to szybciej niż Medigun
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający używanie nowych broni Medyka na niektórych serwerach.
  • Naprawiono broń białą aby działał na nią efekt Kritzkriega.
  • Naprawiono przeglądarkę serwerów aby nie odświeżała się jak nie jest jeszcze widoczna przy starcie gry.


2008.05.07

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png

Lista zmian:

  • Naprawiono Portal: First Slice który nie mógł zostać uruchomiony przez niektórych użytkowników.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający uruchomienie MODów na silniku Half-Life z przeglądarki serwerów.
  • Naprawiono problem z siecią na starcie.


Doom 4 w planach

id Software ogłosiło rozpoczęcie produkcji gry Doom 4, jak ktoś chętny na załapanie się u nich na robotę - to teraz jest idealna pora :).


Source Engine 2007 na Linuksa?

Ciekawy artykuł na temat przyszłości silnika Source. Jak wiadomo moduł graficzny Source Engine jest na Direct X, czyli działa na systemach Microsoft takich jak komputery z Windows, Xbox 360 a dodatkowo działa na konsolach Sony Playstation 3. Tu jest mały myk, bo nie ma jak tego odpalić na Mac OS X z Apple oraz na platformach linuksowych, ponieważ nie ma takiej opcji. Ale Source Engine jest modularny, a Valve szuka osób na wysokie stanowisko jako coder/developer - możliwe jest, iż ujrzymy dodatkowy moduł Source, który będzie generował grafikę w OpenGL tak jak to miało miejsce we wcześniejszych grach Valve - silniku Half-Life (prawda jest taka, że silnik HL1 był bazowany na Quake a Valve go rozszerzyło i dopisało moduł do renderowania pod DirectX). Czyżby coś się ruszyło z powodu zapowiedzi id Tech 5, a może Valve brakuje kasiory jaką szastają fani produktów Apple oraz konsol? Zobaczymy, raczej gracze nie stracą :)

Warto zobaczyć artykuł na Phoronix aby poznać szczegóły.


2008.05.05

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png

Przed chwilą została wydana kolejna aktualizacja Team Fortress 2. Lista zmian nie jest długa :)

  • Naprawiono exploit pozwalający na niekończący się UberCharge.
  • Naprawiono zacinanie się efektu naładowania Kritzkrieg'a przy zmianie broni/klasy.


2008.05.03

Aktualizacja Team Fortress 2
Tf2 logo.png

Wczoraj późnym wieczorem wyszła kolejna aktualizacja TeamFortress 2. Lista zmian przedstawia się następująco:

  • Naprawiono wywalanie się gry na niektórych systemach przy użyciu Kritzkriega.
  • Naprawiono dawanie odznaczeń Kamień Milowy 2 oraz Kamień Milowy 3 w niepoprawnym czasie.
  • Naprawiono exploit powodujący możliwość wyrzucenia broni na podłogę i podniesienia jej przez innego gracza.


2008.05.01

Aktualizacja klienta Steam
Steam-logo.png

Klient Steam

  • Dodano możliwość blokowania całej komunikacji od innych użytkowników.
  • Dodano opcję wyświetlania sygnatury czasowej w oknie chatu.
  • Dodano możliwość ustawienia opcji w jakiej sytuacji ma migać okienko chatu na pasku zadań.
  • Dodano opcję sprawdzania czy pojawiła się aktualizacja do jakiejś gry podczas działania Steama.
  • Naprawiono nie działanie Kopii Zapasowych niektórych gier oraz wprowadzono inne ulepszenia do nich.


Aktualizacja Source SDK

Source SDK

  • Obiekty z nowego trybu gry w Team Fortress 2 są już dostępne dla twórców map.
  • Własne ustawienia w edytorze Hammer nie są już nadpisywane gdy SDK jest restartowany.


Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia