Voice

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Wikizacja.)
 
Linia 1: Linia 1:
 
== Opis ==
 
== Opis ==
Transmisja głoswan na serwerach [[HLDS]] i [[SRCDS].
+
Transmisja głoswan na serwerach [[HLDS]] i [[SRCDS]].
 
Aby na serwerze przepuszczany był dźwięk głosu z mikrofonu, należy wprowadzić pewne zmiany w ustawieniach zarówno serwera jak i gracza (gracze domyślnie mają ustawione na ''aktywne'').
 
Aby na serwerze przepuszczany był dźwięk głosu z mikrofonu, należy wprowadzić pewne zmiany w ustawieniach zarówno serwera jak i gracza (gracze domyślnie mają ustawione na ''aktywne'').
  
Uwaga: w wersji [[Steam]] najlepiej używać ''voice_speex'', a w wersji [[Counter-Strike 1.5]] ''voice_miles'' (bo w cs 1.5 chyba nie było voice_speex jeszcze)
+
Uwaga: w wersji [[Steam]] najlepiej używać ''voice_speex'', a w wersji [[Counter-Strike 1.5]] ''voice_miles'' (''bo w cs 1.5 chyba nie było voice_speex jeszcze'')
 
==Serwer==
 
==Serwer==
Po stronie serwera
+
Po stronie serwera, zmiany wprowadzamy w pliku '''server.cfg''':
Zmiany wprowadzamy w pliku server.cfg:
+
 
<pre>
 
<pre>
 
// server
 
// server
Linia 18: Linia 17:
  
 
// CVAR              Jakość (in KBPS)
 
// CVAR              Jakość (in KBPS)
// Użycie łącza w porównaniu z systemem MILES (miles może zabierać nawet 32k)
+
// Użycie łącza w porównaniu z systemem MILES (''miles może zabierać nawet 32k'')
 
// sv_voicequality 1        2.4        7.5 %
 
// sv_voicequality 1        2.4        7.5 %
 
// sv_voicequality 2        6.0        18.7 %
 
// sv_voicequality 2        6.0        18.7 %
Linia 29: Linia 28:
 
Po stronie gracza
 
Po stronie gracza
  
Gracz w swoim config'u, czyli gracza (config.cfg), albo w konsoli:
+
Gracz w swoim config'u, czyli gracza (''config.cfg''), albo w konsoli:
 
<pre>
 
<pre>
 
// client
 
// client
Linia 50: Linia 49:
 
</pre>
 
</pre>
  
Chyba nie muszę dodawać, że gorsza jakość to mniejszy ruch ale i gorsza jakość dźwięku...
+
Chyba nie muszę dodawać, że gorsza jakość to mniejszy ruch, ale i gorsza jakość dźwięku...
 
+
Dodatkowo voice_speex używa więcej mocy procesora niż MILES ale jeśli masz serwer powyżej 500 MHz, to wzrost może być około kilku procent (więc jak masz dobrą maszynę, to nie ma się co przejmować).
+
  
 +
Dodatkowo voice_speex używa więcej mocy procesora niż MILES, ale jeśli masz serwer powyżej 500 MHz, to wzrost może być około kilku procent (''więc jak masz dobrą maszynę, to nie ma się co przejmować'').
  
 
[[kategoria:HLDS]]
 
[[kategoria:HLDS]]
 
[[kategoria:SRCDS]]
 
[[kategoria:SRCDS]]

Aktualna wersja na dzień 21:30, 13 cze 2006

Spis treści

Opis

Transmisja głoswan na serwerach HLDS i SRCDS. Aby na serwerze przepuszczany był dźwięk głosu z mikrofonu, należy wprowadzić pewne zmiany w ustawieniach zarówno serwera jak i gracza (gracze domyślnie mają ustawione na aktywne).

Uwaga: w wersji Steam najlepiej używać voice_speex, a w wersji Counter-Strike 1.5 voice_miles (bo w cs 1.5 chyba nie było voice_speex jeszcze)

Serwer

Po stronie serwera, zmiany wprowadzamy w pliku server.cfg:

// server
sv_voiceenable "1" // aktywuje transmisję sgłosu na serwerze
sv_alltalk "0" // 0 - domyślne, wyłączone  I tylko głos własnej drużyny słychac,
               // 1 - wszyscy słysza głosy wszystkich, włączane na początku albo końcu meczu
sv_voicecodec "voice_speex" // jeśli pute będzie kodek voice_miles
                            // który jest strasznie zapychajacym łącze badziewiem
                             
sv_voicequality "3" // jakość

// CVAR              Jakość (in KBPS)
// Użycie łącza w porównaniu z systemem MILES (''miles może zabierać nawet 32k'')
// sv_voicequality 1         2.4         7.5 %
// sv_voicequality 2         6.0        18.7 %
// sv_voicequality 3         8.0        25.0 %
// sv_voicequality 4        11.2        35.0 %
// sv_voicequality 5        15.2        47.5 %

Klient

Po stronie gracza

Gracz w swoim config'u, czyli gracza (config.cfg), albo w konsoli:

// client
voice_loopback "0" // ustaw 1, jesli chcesz słyszeć swój głos
voice_enable "1"
voice_forcemicrecord "1"
voice_modenable "1"
voice_scale "1" // skala głosu, jak nie słyszysz, albo za cicho, zmień

Porównanie

Mała tabelka dla kodeka voice_speex:

CVAR              Jakość (in KBPS)
Użycie łącza w porównaniu z systemem MILES (miles może zabierać nawet 32k)
sv_voicequality 1         2.4         7.5 %
sv_voicequality 2         6.0        18.7 %
sv_voicequality 3         8.0        25.0 %
sv_voicequality 4        11.2        35.0 %
sv_voicequality 5        15.2        47.5 %

Chyba nie muszę dodawać, że gorsza jakość to mniejszy ruch, ale i gorsza jakość dźwięku...

Dodatkowo voice_speex używa więcej mocy procesora niż MILES, ale jeśli masz serwer powyżej 500 MHz, to wzrost może być około kilku procent (więc jak masz dobrą maszynę, to nie ma się co przejmować).

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia