Listopad 2006
Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | [[kategoria:Archiwum]] | ||
=2006.11.30= | =2006.11.30= | ||
*Znów aktualizacja platformy [[Source]]. Tym razem aktualizacja niesie ze sobą dobre jak i złe zmiany. | *Znów aktualizacja platformy [[Source]]. Tym razem aktualizacja niesie ze sobą dobre jak i złe zmiany. |
Aktualna wersja na dzień 13:58, 3 sty 2007
Spis treści |
2006.11.30
- Znów aktualizacja platformy Source. Tym razem aktualizacja niesie ze sobą dobre jak i złe zmiany.
- Poprawiono błąd że w Garry's Mod nie były widziane żadne serwery.
- Dodano zmienne pozwalające serwerowi wymusić na graczach 'przyzwoite' ustawienia sieciowe (rate): sv_mincmdrate, sv_maxcmdrate, sv_client_predict, sv_client_interpolate, sv_client_interp, and sv_client_cmdrate_difference
- Dodano system ochrony zmiennej cl_restrict_server_commands aby serwer nie mógł wymusić jej zmiany (pogięło ich - przyp. trawiator)
- Pozwolono serwerowi na wykonywanie komendy "play" na graczach
- Dodano system sprawdzania przez serwer większej ilości zmiennych u klienta (bardzo przydatne gdy się używa np. Cvar-X)
- Dodano pokazywanie adresu IP skąd przychodzą komendy Rcon (w końcu! - pzyp. trawiator)
- Poprawiono tryb obserwatora w SourceTV
- Usunięto cl_cmdbackup (ciekawe czemu, zdecydowali się, że dzisiaj nikt nie gra na modemach? - przyp _KaszpiR_)
- Zaktualizowano także SourceMM aby działał z najnowszym updatem platformy Steam.
2006.11.22
- Kolejna aktualizacja platformy Steam. Lista zmian:
- Dodano wsparcie dla systemu PayPal. Użytkownicy PayPal mogą teraz spokojnie dokonywać zakupów w sklepie Steam.
- Poprawiono błąd w silniku Source że Mody nie uruchamiały się poprawnie na systemach 64-bitowych.
- Poprawiono błąd że Steam odpalał się kilkukrotnie na raz.
- Poprawiono błąd że w Steam nie był pokazywany status niektórych gier gdy na koncie było ich dużo zainstalowanych.
2006.11.21
- Tak jak było zapowiadane pojawił się Mani Admin Plugin 1.2 N beta RC2-14. Oprócz poprawionych głosowań Mani dodał nową komendę "mani_dynamicpricing", ale służy ona tylko w celu informacyjnym, czyli możemy sprawdzić czy na serwerze są dynamiczne ceny broni poprzez np. Game-Monitor.
- Kolejny sposób jak wymusić cl_restrict_server_commands 0 na grających w gry na silniku Source. Do ściągnięcia tutaj
2006.11.20
- Mani pracuje nad aktualizacją aby znowu działały poprawnie głosowania.
- Jest sposób na komendę cl_restrict_server_commands! Wybrałem skrypt, sprawdziłem i przetłumaczyłem. Do ściągnięcia jest stąd. Skrypt wymaga EventScriptsa 1.21 lub nowszego.
2006.11.19
- Dwa dni temu Valve w swoim comiesięcznym (?) biuletynie podało dość ciekawą informację na temat VACa. Oto wolne tłumaczenie:
- Nowa technologia Valve Anti-Cheat w Counter-Strike: Source oraz innych grach w minionym tygodniu wykryła ponad 10 000 osób używających Cheatów. VAC wykrywa każdego kto używa jakiegokolwiek Cheat'a oraz banuje permanentnie jego konto Steam. Spodziewamy się zobaczyć na forum falę postów/tematów z tłumaczeniem się "to mój młodszy brat".
2006.11.17
- Następna aktualizacja Steam'a. Poprawiono m.in. błąd związany z dynamicznymi cenami broni oraz dodano nową komendę "cl_restrict_server_commands". Dokładny opis zmian znajduje się tutaj.
- W związku z dzisiejszą aktualizacją pojawił się Mani-Admin-Plugin 1.2 N beta RC2-13. Mani na swojej stronie napisał również, że planuje aktualizacje, dzięki której gracze z "cl_restrict_server_commands 1 lub 2" będą wyrzucani z serwera. Zalecam zmienić tą wartość na 0 aby słyszeć odtwarzane dźwięki, widzieć wyskakujące okna (np. z głosowaniami) itd. Jak na razie wiadomo, że nie ma możliwości wymuszenia tej komendy u klienta.
- EventScripts v1.2.1 już w wersji oficjalnej, natomiast pojawiła się nowa wersja beta, oznaczona jako v1.3.0. Niestety nie działa w niej es_cexec i nie wiadomo czy kiedykolwiek zacznie działać, czyli wymuszanie komend nadal niemożliwe.
2006.11.16
- Kolejna aktualizacja platformy Steam. Lista zmian:
- Steam uruchamia się szybciej,
- Nowa ankieta zbierająca informację na temat posiadanego przez nas sprzętu komputerowego.
2006.11.13
- Nowy art na temat bota ShrikeBot_v.2.3.1 do Day of Defeat
2006.11.10
- Jeśli komuś na Counter-Strike: Source nie działa stary system broni (nadal) to najlepiej odpalić serwer z parametrem +mp_dynamicpricing 0
- Exite Mod pod SRCDS to wersja alfa systemu Portal. Warto obejrzeć filmik :P, mimo, że już o tym wspominaliśmy
2006.11.09
- Doczekaliśmy się kolejnej aktualizacji SourceSDK, tym razem lista zmian nie jest długa:
- Dodano wsparcie dla Visual Studio 2005
- Dodano tryb obserwatora w Half-Life 2: Deathmatch
- Przywrócono z powrotem kompensacje lagów w Half-Life 2: Deathmatch
- Naprawiono błąd związany z wywalaniem się 'FacePosera' przy próbie importu lub eksportu do plików tekstowych.
2006.11.02
- Dwa dni temu została wydana nowa wersja AMXX oznaczona numerkiem 1.76b. Link do listy zmian.
W sumie warto wspomnieć że została porzucona obsługa serwerów odpalonych na binarkach 64bit. Jednakże jeśli ktoś bardzo chce używać 64bitówek to będzie mógł samemu sobie je skompilować. Więcej i dokładniej o tym można sobie poczytać tutaj - No i w końcu się doczekaliśmy dynamicznych cen broni i ekwipunku w Counter-Strike: Source.
Dziwne natomiast jest to że skoro dynamiczne ceny są już jako standard to w Steam nadal widać Counter-Strike: Source Beta. Czyżby Valve coś jeszcze zamierzało zmienić?
2006.11.01
- Od jutra (02.11) od godziny 22 przez następne 72 godziny będzie można sobie pograć w niezwykłą grę jaką jest The Ship całkowicie za darmo. To wszystko w ramach znanej już użytkownikom platformy Steam akcji FreeWeekend.
Dla przypomnienia celem akcji jest promowanie jakiejś gry przez udostępnienie jej pełnej wersji wszystkim użytkownikom platformy Steam na kilka dni.