Szablon:Newsy

(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(=2006.11.30=)
(2006.11.30: literowki :))
Linia 3: Linia 3:
 
** Poprawiono błąd że w Garry's Mod nie były widziane żadne serwery.
 
** Poprawiono błąd że w Garry's Mod nie były widziane żadne serwery.
 
** Dodano zmienne pozwalające serwerowi wymusić na graczach 'przyzwoite' ustawienia sieciowe (rate): sv_mincmdrate, sv_maxcmdrate, sv_client_predict, sv_client_interpolate, sv_client_interp, and sv_client_cmdrate_difference
 
** Dodano zmienne pozwalające serwerowi wymusić na graczach 'przyzwoite' ustawienia sieciowe (rate): sv_mincmdrate, sv_maxcmdrate, sv_client_predict, sv_client_interpolate, sv_client_interp, and sv_client_cmdrate_difference
** Dodano system ochrony zmiennej cl_restrict_server_commands aby serwer nie mógł wymusić jej zmiany (''pogięło ich - pzyp. [[trawiator]]'')
+
** Dodano system ochrony zmiennej cl_restrict_server_commands aby serwer nie mógł wymusić jej zmiany (''pogięło ich - przyp. [[trawiator]]'')
** Pozwolono serwerowi wykonywanie komendy "play" a graczach
+
** Pozwolono serwerowi na wykonywanie komendy "play" na graczach
 
** Dodano system sprawdzania przez serwer większej ilości zmiennych u klienta (bardzo przydatne gdy się używa np. [[Cvar-X]])
 
** Dodano system sprawdzania przez serwer większej ilości zmiennych u klienta (bardzo przydatne gdy się używa np. [[Cvar-X]])
 
** Dodano pokazywanie adresu [[IP]] skąd przychodzą komendy [[Rcon]] (''w końcu! - pzyp. [[trawiator]]'')
 
** Dodano pokazywanie adresu [[IP]] skąd przychodzą komendy [[Rcon]] (''w końcu! - pzyp. [[trawiator]]'')
 
** Poprawiono tryb obserwatora w SourceTV
 
** Poprawiono tryb obserwatora w SourceTV
** Usunięto cl_cmdbackup
+
** Usunięto cl_cmdbackup (''ciekawe czemu, zdecydowali się, że dzisiaj nikt nie gra na modemach? - przyp [[KaszpiR|_KaszpiR_]]'')
*Zaktualizowano także [[SourceMM]] aby działał z najnowszym updatem platformy [[Steam]]
+
*Zaktualizowano także [[SourceMM]] aby działał z najnowszym updatem platformy [[Steam]].
 
+
  
 
=2006.11.22=
 
=2006.11.22=

Wersja z 20:37, 30 lis 2006

Spis treści

2006.11.30

  • Znów aktualizacja platformy Source. Tym razem aktualizacja niesie ze sobą dobre jak i złe zmiany.
    • Poprawiono błąd że w Garry's Mod nie były widziane żadne serwery.
    • Dodano zmienne pozwalające serwerowi wymusić na graczach 'przyzwoite' ustawienia sieciowe (rate): sv_mincmdrate, sv_maxcmdrate, sv_client_predict, sv_client_interpolate, sv_client_interp, and sv_client_cmdrate_difference
    • Dodano system ochrony zmiennej cl_restrict_server_commands aby serwer nie mógł wymusić jej zmiany (pogięło ich - przyp. trawiator)
    • Pozwolono serwerowi na wykonywanie komendy "play" na graczach
    • Dodano system sprawdzania przez serwer większej ilości zmiennych u klienta (bardzo przydatne gdy się używa np. Cvar-X)
    • Dodano pokazywanie adresu IP skąd przychodzą komendy Rcon (w końcu! - pzyp. trawiator)
    • Poprawiono tryb obserwatora w SourceTV
    • Usunięto cl_cmdbackup (ciekawe czemu, zdecydowali się, że dzisiaj nikt nie gra na modemach? - przyp _KaszpiR_)
  • Zaktualizowano także SourceMM aby działał z najnowszym updatem platformy Steam.

2006.11.22

  • Kolejna aktualizacja platformy Steam. Lista zmian:
    • Dodano wsparcie dla systemu PayPal. Użytkownicy PayPal mogą teraz spokojnie dokonywać zakupów w sklepie Steam.
    • Poprawiono błąd w silniku Source że Mody nie uruchamiały się poprawnie na systemach 64-bitowych.
    • Poprawiono błąd że Steam odpalał się kilkukrotnie na raz.
    • Poprawiono błąd że w Steam nie był pokazywany status niektórych gier gdy na koncie było ich dużo zainstalowanych.

2006.11.21

  • Tak jak było zapowiadane pojawił się Mani Admin Plugin 1.2 N beta RC2-14. Oprócz poprawionych głosowań Mani dodał nową komendę "mani_dynamicpricing", ale służy ona tylko w celu informacyjnym, czyli możemy sprawdzić czy na serwerze są dynamiczne ceny broni poprzez np. Game-Monitor.
  • Kolejny sposób jak wymusić cl_restrict_server_commands 0 na grających w gry na silniku Source. Do ściągnięcia tutaj

2006.11.20

  • Mani pracuje nad aktualizacją aby znowu działały poprawnie głosowania.
  • Jest sposób na komendę cl_restrict_server_commands! Wybrałem skrypt, sprawdziłem i przetłumaczyłem. Do ściągnięcia jest stąd. Skrypt wymaga EventScriptsa 1.21 lub nowszego.

2006.11.19

  • Dwa dni temu Valve w swoim comiesięcznym (?) biuletynie podało dość ciekawą informację na temat VACa. Oto wolne tłumaczenie:
    • Nowa technologia Valve Anti-Cheat w Counter-Strike: Source oraz innych grach w minionym tygodniu wykryła ponad 10 000 osób używających Cheatów. VAC wykrywa każdego kto używa jakiegokolwiek Cheat'a oraz banuje permanentnie jego konto Steam. Spodziewamy się zobaczyć na forum falę postów/tematów z tłumaczeniem się "to mój młodszy brat".

2006.11.17

  • Następna aktualizacja Steam'a. Poprawiono m.in. błąd związany z dynamicznymi cenami broni oraz dodano nową komendę "cl_restrict_server_commands". Dokładny opis zmian znajduje się tutaj.
  • W związku z dzisiejszą aktualizacją pojawił się Mani-Admin-Plugin 1.2 N beta RC2-13. Mani na swojej stronie napisał również, że planuje aktualizacje, dzięki której gracze z "cl_restrict_server_commands 1 lub 2" będą wyrzucani z serwera. Zalecam zmienić tą wartość na 0 aby słyszeć odtwarzane dźwięki, widzieć wyskakujące okna (np. z głosowaniami) itd. Jak na razie wiadomo, że nie ma możliwości wymuszenia tej komendy u klienta.
  • EventScripts v1.2.1 już w wersji oficjalnej, natomiast pojawiła się nowa wersja beta, oznaczona jako v1.3.0. Niestety nie działa w niej es_cexec i nie wiadomo czy kiedykolwiek zacznie działać, czyli wymuszanie komend nadal niemożliwe.

2006.11.16

  • Kolejna aktualizacja platformy Steam. Lista zmian:
    • Steam uruchamia się szybciej,
    • Nowa ankieta zbierająca informację na temat posiadanego przez nas sprzętu komputerowego.


2006.11.13

2006.11.10

  • Jeśli komuś na Counter-Strike: Source nie działa stary system broni (nadal) to najlepiej odpalić serwer z parametrem +mp_dynamicpricing 0
  • Exite Mod pod SRCDS to wersja alfa systemu Portal. Warto obejrzeć filmik :P, mimo, że już o tym wspominaliśmy

2006.11.09

  • Doczekaliśmy się kolejnej aktualizacji SourceSDK, tym razem lista zmian nie jest długa:
    • Dodano wsparcie dla Visual Studio 2005
    • Dodano tryb obserwatora w Half-Life 2: Deathmatch
    • Przywrócono z powrotem kompensacje lagów w Half-Life 2: Deathmatch
    • Naprawiono błąd związany z wywalaniem się 'FacePosera' przy próbie importu lub eksportu do plików tekstowych.

2006.11.02

  • Dwa dni temu została wydana nowa wersja AMXX oznaczona numerkiem 1.76b. Link do listy zmian.
    W sumie warto wspomnieć że została porzucona obsługa serwerów odpalonych na binarkach 64bit. Jednakże jeśli ktoś bardzo chce używać 64bitówek to będzie mógł samemu sobie je skompilować. Więcej i dokładniej o tym można sobie poczytać tutaj
  • No i w końcu się doczekaliśmy dynamicznych cen broni i ekwipunku w Counter-Strike: Source.
    Dziwne natomiast jest to że skoro dynamiczne ceny są już jako standard to w Steam nadal widać Counter-Strike: Source Beta. Czyżby Valve coś jeszcze zamierzało zmienić?

2006.11.01

  • Od jutra (02.11) od godziny 22 przez następne 72 godziny będzie można sobie pograć w niezwykłą grę jaką jest The Ship całkowicie za darmo. To wszystko w ramach znanej już użytkownikom platformy Steam akcji FreeWeekend.
    Dla przypomnienia celem akcji jest promowanie jakiejś gry przez udostępnienie jej pełnej wersji wszystkim użytkownikom platformy Steam na kilka dni.

2006.10.31

  • No dobra, gdyby ktoś nie wiedział - nie ma sensu uruchamiania binarek hlds_amd64, więcej tutaj.

2006.10.29

  • Ni cholery nie da się zaktualizować serwera HLDS, mirror z Europy chyba jest walnięty. Trzeba czekać.
    • VACa też nie da się ściągnąć, tak więc nie warto teraz restartować serwera, jeśli się go używa.
  • Została wydana wersja AMXBans oznaczona numerkiem 5.0. Lista zmian jest całkiem pokaźna, w praktyce całość została napisana od początku. Nową wersje można pobrać stąd

2006.10.28

  • Niedługo pojawi się wersja AMX Mod X 1.76b, w której będą wyłącznie poprawni istniejących błędów. Lista poprawek tutaj po angielsku.

2006.10.26

  • Dzisiaj wyszła kolejna poprawka do Steama. Można nazwać ją "kosmetyką" lista zmian:
    • Steam teraz uruchamia się szybciej
    • Poprawiono błąd, który podczas zmiany języka w Steamie powodował, że nie zainstalowane gry były oznaczane Download Paused

2006.10.26

  • Udało mi się nawiązać kontakt z jedna z osób z Rosji, która ma wstęp do ograniczonej sekcji na http://dedicated-server.ru/ gdzie trwaja prace nad zmodyfikowana wersją ssClienta i ssServera - wiem, że mają tam na pewno zmodyfikowane oraz nowe skrypty do tej aplikacji, nie wiem natomiast czy mają nową wersję programów. Zapowiada się ciekawie.
  • Dzisiaj stała się rzecz naprawdę niesłychana! Valve wydało poprawkę do gier na silniku Half-Life 1. Zmiany są następujące:
    • Naprawiono wyłączanie się gry w momencie ściągania czegoś przy wchodzeniu na serwer jeśli mamy zainstalowany Internet Explorer 7.
    • Naprawiono komendę viewdemo, nie działała poprawnie z niektórymi demami.
    • Naprawiono błąd w Friędsach że dochodziła dwa razy ta sama wiadomość gdy była włączona gra.
      • Standardowo łatka zainstaluje się podczas uruchomienia Steama.
      • Należy także zaktualizować serwery.

2006.10.23

  • Znudził ci się normalny dekstop? Widziałeś XGL i wygląda na bajerancki?
No to zobacz prawdziwy desktop o nazwie BumpTop.

2006.10.20

  • Prawdopodobnie w drugim tygodniu listopada serwis zostanie przeniesiony na inny serwer.

Acha i PawelS mwoi ze wlae lietrwkoi ale ja sie npraawde satram psaic tak aby mine zrouzianmo  :D

2006.10.18

  • Jak już pewnie wszyscy wiedzą wczoraj Valve wydało aktualizację Steama, która oficjalnie dodała język polski w całym Steamie. Dziś zostało wydane kolejne uaktualnienie, tym razem do gier na platformie Source. Teraz możemy się cieszyć, że gry takie jak Half-Life 2, Hal-Life 2: Episode One, Counter-Strike: Source, Day of Defeat: Source komunikują się z nami w naszym ojczystym języku.
    • Jakość tłumaczeń zapewne nie stoi na najwyższym poziomie, ale należy pamiętać, że to i tak duży krok Valve w stronę polskich graczy (czytaj klientów).
  • Przy okazji zapraszam do dyskusji na temat polonizacji Steama na forum SteamPowered.com

2006.10.15

2006.10.12

  • Aktywowałem znowu możliwość edycji bo parę spraw się przedłużyło.
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia