Marzec 2008
(Nowa strona: =2008.03.19= {{news|Aktualizacja strony| * _KaszpiR_ w przypływie ekstazy zaktualizował silnik strony (czytaj zrobił upgrade do nowszej wersji Mediawiki). Wszystko byłoby cacy gdyby...) |
(Aktualizacja, Drobne.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | =2008.03.27= | ||
+ | {{news|Aktualizacja Klienta [[Steam]]| | ||
+ | Zmiany jakie zostały wprowadzone w tej aktualizacji: | ||
+ | * Ulepszono kompatybilność Nakładki z Kaspersky Anti-Virus. | ||
+ | * Naprawiono potencjalną możliwość wywalenie się gry gdy była dość długa historia rozmowy na chacie. | ||
+ | * Naprawiono błąd w module automatycznych aktualizacji, który niepoprawnie wykrywał czy [[Steam]] działa i nie mógł dokonać aktualizacji. | ||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | =2008.03.25= | ||
+ | {{news|Aktualizacja Source SDK| | ||
+ | Wczoraj została wydana kolejna aktualizacja SourceSDK. Lista zmian wygląda następująco: | ||
+ | *Ulepszenia | ||
+ | ** Dodano listę przy starcie SourceSDK na której możemy wybrać z którego silnika chcemy korzystać, [[OrangeBox Engine]] czy stary silnik [[Source]]. | ||
+ | ** Dodano dwa nowe tryby podglądu oświetlenia w Hammerze. | ||
+ | ** Modele załadowane w FacePoserze są automatycznie wyśrodkowane. | ||
+ | *Poprawione błędy | ||
+ | ** Naprawiono wywalanie się SourceSDK i błędy w konfiguracji u osób nie posiadających żadnych gier na silniku OrangeBox. | ||
+ | ** Rozwiązano problemy z tworzeniem modeli dla gier na starym silniku [[Source]]. | ||
+ | ** Naprawiono wywalanie się SourceSDK się Hammera i FacePosera gdy [[Half-Life 2]] był ustawiony jako domyślna gra. | ||
+ | *Znane problemy | ||
+ | ** Nie można stworzyć skrótów do Hammera, Faceposera oraz Model Viewera. | ||
+ | ** Linuksowe pliki ''makefile'' kodu źródłowego [[OrangeBox Engine]] są niekompatybilne, zostanie to poprawione w następnej poprawce. | ||
+ | ** Particle Editor nie jest obecnie dołączony do SourceSDK. | ||
+ | |||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | =2008.03.23= | ||
+ | {{news|Red Orchestra| | ||
+ | Co na podwórku Red Orchestry? A jakoś leci, w sumie to wiele się dzieje. Ostatnimi czasy wyszedł patch do RO. A było to 20 marca. Nie zapowiadany patch, po tym jak były już słowa ze strony twórców jakoby pracowali oni nad nową grą. Niewątpliwie tak jest jeśli nagrodą do rozgrywanego obecnie WCIII jest nagroda w postaci nowej gry (w wersji beta bodajże) i zamknięte testy ich nowego dzieła. No zobaczymy co z tego będzie... A obecnie TWI znalazło chwilę aby stworzyć kolejną łatkę. Niestety... Ale komercyjną. Nie dość, że poszła bardzo w stronę [[Steam]]a to jeszcze są z tym problemy. Mianowicie wyszukiwarka serwerów nie działa poprawnie w grze, to jeszcze została dodana nowa do Steama, która nie przypadła do gustu rzeszy graczy. Dodatkowo lista znajomych została usunięta, od teraz należy szukać znajomych w nie tak dawno dodanej społeczności Steamowskiej - też niezbyt dobre posunięcie ze strony TWI. To znaczy dla nas nie dobre, dla nich na pewno ;) Oprócz tych działań w patchu znalazły się drobne poprawki błędów oraz, jak twierdzą twórcy w oficjalnym changelogu, poprawa bezpieczeństwa - czyżby dobrze się sprawował AntiBS? | ||
+ | |||
+ | Wczoraj miał premierę patch Open Bety dodatku Mare Nostrum. Łatka z numerem 1.2 jest kompatybilna z tym ostatnim patchem RO. Chodzi o to, że po tym patchu jest dodana wyszukiwarka serwerów Mare Nostrum, ale... nie można poprzez nią się łączyć do serwerów. Bez tego "dodatku" w łatce znajdują się małe korekty techniczne. Łatka do ściągnięcia [http://tinyurl.com/32etm9 stąd]. | ||
+ | |||
+ | Na koniec krótka wzmianka o mutatorze ArmoredBeasts. Na święta '''Amizaur''' postanowił zrobić nam prezent swą pracą w postaci kolejnej odsłony jego mutatora. ArmoredBeasts 2.08 do ściągnięcia [http://tinyurl.com/33b2za stąd]. | ||
+ | |||
+ | Smacznego jajka życzy Mati! | ||
+ | |||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | =2008.03.22= | ||
+ | {{news|Cip cip cip ;D| | ||
+ | Redakcja HLDS.pl składa <colorize>najserdeczniejsze</colorize> życzenia z okazji Świąt Wielkiej Nocy wszystkim odwiedzającym: spokojnych, pogodnych, smacznych ;). A w poniedziałek abyście mogli olać wszystko \o/ | ||
+ | |||
+ | [[Grafika:Bunny series 17.jpg|center]] | ||
+ | |||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | =2008.03.21= | ||
+ | {{news|Trzy kałasze na wynos proszę...| | ||
+ | <center>[http://news.filefront.com/ea-will-charge-extra-for-certain-weapons-in-bad-company-beta/ http://hlds.pl/images/Battlefield_bad_company.jpg]</center> | ||
+ | |||
+ | Ze wszystkiego można zrobić kasę, a najłatwiej na dzieciach i graczach gier online. Jak podaje [http://news.filefront.com/ea-will-charge-extra-for-certain-weapons-in-bad-company-beta/ FileFront] w najnowszej grze z Electronic Arts, zatytułowanej [http://ww1.www.ea.pl/games/9781/home/ Battlefield: Bad Company], będzie można kupić w grze broń za realne pieniądze poprzez [http://www.xbox.com/en-US/live/marketplace/ Xbox Live Marketplace]. Oczywiście nie będzie to prawdziwa broń na ostrą amunicję, ale zablokowanych 10 giwer do użycia w grze dopiero po zakupie mikropłatności. W związku z tym faktem od razu pojawia się problem - w jakim stopniu kupiona broń ułatwi życie graczom ją posiadającą. Przecież znajdzie się dużo ludzi co nie zechcą wydać kasę na ekstra zabawkę, albo na przykład ich nie stać. I czy kupiona broń w wersji gry beta będzie także już dostępna w pełnej wersji. | ||
+ | |||
+ | Przypadki gdzie płaci się za dodatki są właściwie we wszystkich spotykanych produktach - w grach często objawia się to jako ekstra mapka, koszulka, jakaś figurka i tak dalej. No ale to było coś ekstra, gdzie gra już stanowiła całość. A tu mamy taki wyskok, to tak jakbyś za patcha do gry musiał płacić.... A znamy tytuły gdzie pewne bronie są odblokowywane wraz ze zdobywaniem punktów doświadczenia gracza w rozgrywce online. | ||
+ | |||
+ | Wali komerchą bo gra na bazie filmu - do tego się już nawet przyzwyczailiśmy... Pół biedy, kiedy trzeba w niektórych grach płacić miesięcznie pewną sumę za to, że możemy grać online czy też by nam postać nie wyparowała. Ale kasa za ekstra giwerę, która pozostanie nieaktywna w menu bo nie zabuliłeś, pomimo faktu posiadania pełnej gry? Cóż, najwyraźniej handlowcy z EA starają się doić kasę maksymalnie jak się da. A może to panowie z Microsoft? | ||
+ | }} | ||
+ | {{news|Aktualizacja Team Fortress 2| | ||
+ | {{logo-tf2}} | ||
+ | Lista zmian: | ||
+ | |||
+ | * Naprawiono kilka dziur na Dustbowl, Badlands i Well (ctf) | ||
+ | * Naprawiono niedziałające komendy FCVAR_REPLICATED i FCVAR_NOTIFY na serwerze Linuxowym | ||
+ | * Załatano dziurę gdzie serwer nie mógł wysłać kodu do klienta | ||
+ | * Naprawiono wysypywanie się gry podczas zamykania, gdy wysyłane były statsy | ||
+ | * Uaktualniono podsumowanie statsów aby zapamiętywały twoją ostatnią klasę za każdym razem jak otworzysz menu i jak zmieni się mapa | ||
+ | * Dodano komendę mp_stalemate_at_timelimit dla adminów aby zezwolić na Nagłą Śmierć kiedy mp_timelimit dobiegał końca na mapach nieoficjalnych | ||
+ | * Uaktualniono tryb CTF aby zapamiętywał gracza, który ukradł dokumenty z bazy wroga i nagradzał go jeśli flaga została złapana przez kogoś innego z jego drużyny | ||
+ | * Zamieniono podkreślenie w nazwach map na spację gdzie mapy nieoficjalne takie jak np. cp_gravel_pit pokażą się jako "GRAVEL PIT" | ||
+ | * Naciśnięcie F4 kiedy odliczanie trybu „Ready” jest włączone nie ustawi drużyny automatycznie w tryb „Not Ready” | ||
+ | * Naprawiono auto-screenshoty które nie robił się same pod koniec gry podczas pojedynku | ||
+ | * Naprawiono bramy które same się zamykały podczas „pre-round time” z aktywnym trybem pojedynku | ||
+ | * Naprawiono błąd gry GetDynamicBaseline | ||
+ | * Naprawiono rzadki błąd związany z animacją i dźwiękiem triggera | ||
+ | }} | ||
+ | |||
=2008.03.19= | =2008.03.19= | ||
{{news|Aktualizacja strony| | {{news|Aktualizacja strony| | ||
− | * _KaszpiR_ w przypływie ekstazy zaktualizował silnik strony (czytaj zrobił upgrade do nowszej wersji | + | * _KaszpiR_ w przypływie ekstazy zaktualizował silnik strony (czytaj zrobił upgrade do nowszej wersji MediaWiki). Wszystko byłoby cacy gdybym nie zrobił zamiast upgrade niechcący downgrade do starszej wersji x). Na szczęście był backup. Po upgrade trzeba sprawdzić co nie działa - wiem, że Link do Darów pieniężnych na lewo w menu nie działa (a szkoda, taka fajna graficzka tam była), oraz wali się generacja losowego obrazka w kolumnie na prawo. |
− | *PawelS | + | ** PawelS poprawił to co _KaszpiR_ zepsuł i zgarnął za to niezłe ciasteczko, niestety długo się nim nie nacieszył, bo zjadł je [[Cookie Monster|Ciasteczkowy Potwór]] :(. |
− | * | + | *W następnej kolejności _KaszpiR_ dostał uszkodzenia mózgu i zaczął modyfikacje wyglądu. |
+ | ''- Z tymi kolorami czuje się jakoś tak swojsko... tworzyłem to jakbym był natchniony logo Windows majaczącym przed oczami X) --[[Użytkownik:KaszpiR|_KaszpiR_]] 02:02, 20 mar 2008 (CET)'' | ||
}} | }} | ||
{{news|Do poprawki| | {{news|Do poprawki| | ||
− | *Trzeba dorzucić parę template, oraz poprawić skin... czy też olać skin? | + | *Trzeba dorzucić parę szablonów (template), oraz poprawić skin... czy też olać skin? |
*Co nie działa | *Co nie działa | ||
**random image | **random image | ||
**rss/atom | **rss/atom | ||
− | ** | + | **'''Znak równości''' a więc i niektóre linki z parametrami nie są parsowane w szablonach - kompletnie umiera szablon :/ Jak na razie obejściem jest stosowanie http://tinyurl.com (ale tylko tego serwisu, inaczej będzie notka o probie spamu) |
}} | }} | ||
− | |||
=2008.03.18= | =2008.03.18= | ||
{{news|Tłumy botów| | {{news|Tłumy botów| | ||
Linia 77: | Linia 152: | ||
*Przez ostatnie dni trochę się działo. Chociażby na scenie Red Orchestry bo o niej dziś słów kilka. 1 marca premierę miał dotychczas największy mod do RO. Zwie się on [http://www.marenostrumgame.com/ Mare Nostrum] i przenosi gracza nad Morze Śródziemne. Początkowo była dostępna tylko jedna nowa nacja – Brytyjczycy, ale po aktualizacji sprzed kilku dni (patch 1.1) doszła następna (wojska Autralijskie), która zastąpiła na kilku mapach tę wcześniejszą. Oprócz nacji wprowadziła ona kilka istotnych zmian na 4 mapach (Akaba, Bardia, Tobruk Central, Fallen Empire), które są w dodatku. Dodam, że nie jest to finalna wersja dodatku, a zaledwie krztyna tego, czego się możemy po nim spodziewać. | *Przez ostatnie dni trochę się działo. Chociażby na scenie Red Orchestry bo o niej dziś słów kilka. 1 marca premierę miał dotychczas największy mod do RO. Zwie się on [http://www.marenostrumgame.com/ Mare Nostrum] i przenosi gracza nad Morze Śródziemne. Początkowo była dostępna tylko jedna nowa nacja – Brytyjczycy, ale po aktualizacji sprzed kilku dni (patch 1.1) doszła następna (wojska Autralijskie), która zastąpiła na kilku mapach tę wcześniejszą. Oprócz nacji wprowadziła ona kilka istotnych zmian na 4 mapach (Akaba, Bardia, Tobruk Central, Fallen Empire), które są w dodatku. Dodam, że nie jest to finalna wersja dodatku, a zaledwie krztyna tego, czego się możemy po nim spodziewać. | ||
**Podstawka (wymagane) dodatku do zassania [http://pliki.red.orchestra.pl/games/ro/MareNostrumOpenBeta1.msi stąd]. | **Podstawka (wymagane) dodatku do zassania [http://pliki.red.orchestra.pl/games/ro/MareNostrumOpenBeta1.msi stąd]. | ||
− | **Patch 1.1 [http:// | + | **Patch 1.1 [http://tinyurl.com/2y4t92 stąd], a hotfix 1.1a [http://tinyurl.com/ywf8pu stąd]. |
*Kontynuując temat modów do [[Red Orchestra]], to w weekend wyszedł kolejny trailer [http://www.carpathiancrosses.com/ Carpathian Crosses], którego premiera jest zapowiadana na miesiąc kwiecień. Do obejrzenia trailer: | *Kontynuując temat modów do [[Red Orchestra]], to w weekend wyszedł kolejny trailer [http://www.carpathiancrosses.com/ Carpathian Crosses], którego premiera jest zapowiadana na miesiąc kwiecień. Do obejrzenia trailer: | ||
Linia 91: | Linia 166: | ||
**Lista zawartości serwerów ładuje się szybciej oraz poprawiono przypadki gdy zatrzymano ściąganie starej listy. | **Lista zawartości serwerów ładuje się szybciej oraz poprawiono przypadki gdy zatrzymano ściąganie starej listy. | ||
**Naprawiono zdarzenie gdy Steam wyświetlał przedwcześnie status 100% załadowanej gry. Odnosi się to do błędnego komunikatu z grą Frontlines: Fuel of War. | **Naprawiono zdarzenie gdy Steam wyświetlał przedwcześnie status 100% załadowanej gry. Odnosi się to do błędnego komunikatu z grą Frontlines: Fuel of War. | ||
− | |||
---- | ---- | ||
− | |||
*Inną rzeczą związaną z platformą [[Steam]] jest umożliwienie graczom ukrywanie swojego profilu w SteamCommunity. Jak wynika z wypowiedzi MikeBlas jest on (wraz z ekipą) w trakcie tworzenia profilu prywatności oraz opcji ignorowania. Podobno ów opcje mają zostać zaimplementowane wkrótce, lecz jak to bywa z wieloma rzeczami u [[Valve]] zawsze następuje spore opóźnienie. Tak też należy przeliczyć "wkrótce" na [[Czas VALVE|Czas Valve]]. | *Inną rzeczą związaną z platformą [[Steam]] jest umożliwienie graczom ukrywanie swojego profilu w SteamCommunity. Jak wynika z wypowiedzi MikeBlas jest on (wraz z ekipą) w trakcie tworzenia profilu prywatności oraz opcji ignorowania. Podobno ów opcje mają zostać zaimplementowane wkrótce, lecz jak to bywa z wieloma rzeczami u [[Valve]] zawsze następuje spore opóźnienie. Tak też należy przeliczyć "wkrótce" na [[Czas VALVE|Czas Valve]]. | ||
}} | }} | ||
[[Kategoria:Archiwum]] | [[Kategoria:Archiwum]] |
Aktualna wersja na dzień 22:54, 4 maj 2008
Spis treści |
2008.03.27
Aktualizacja Klienta Steam |
Zmiany jakie zostały wprowadzone w tej aktualizacji:
|
2008.03.25
Aktualizacja Source SDK |
Wczoraj została wydana kolejna aktualizacja SourceSDK. Lista zmian wygląda następująco:
|
2008.03.23
Red Orchestra |
Co na podwórku Red Orchestry? A jakoś leci, w sumie to wiele się dzieje. Ostatnimi czasy wyszedł patch do RO. A było to 20 marca. Nie zapowiadany patch, po tym jak były już słowa ze strony twórców jakoby pracowali oni nad nową grą. Niewątpliwie tak jest jeśli nagrodą do rozgrywanego obecnie WCIII jest nagroda w postaci nowej gry (w wersji beta bodajże) i zamknięte testy ich nowego dzieła. No zobaczymy co z tego będzie... A obecnie TWI znalazło chwilę aby stworzyć kolejną łatkę. Niestety... Ale komercyjną. Nie dość, że poszła bardzo w stronę Steama to jeszcze są z tym problemy. Mianowicie wyszukiwarka serwerów nie działa poprawnie w grze, to jeszcze została dodana nowa do Steama, która nie przypadła do gustu rzeszy graczy. Dodatkowo lista znajomych została usunięta, od teraz należy szukać znajomych w nie tak dawno dodanej społeczności Steamowskiej - też niezbyt dobre posunięcie ze strony TWI. To znaczy dla nas nie dobre, dla nich na pewno ;) Oprócz tych działań w patchu znalazły się drobne poprawki błędów oraz, jak twierdzą twórcy w oficjalnym changelogu, poprawa bezpieczeństwa - czyżby dobrze się sprawował AntiBS? Wczoraj miał premierę patch Open Bety dodatku Mare Nostrum. Łatka z numerem 1.2 jest kompatybilna z tym ostatnim patchem RO. Chodzi o to, że po tym patchu jest dodana wyszukiwarka serwerów Mare Nostrum, ale... nie można poprzez nią się łączyć do serwerów. Bez tego "dodatku" w łatce znajdują się małe korekty techniczne. Łatka do ściągnięcia stąd. Na koniec krótka wzmianka o mutatorze ArmoredBeasts. Na święta Amizaur postanowił zrobić nam prezent swą pracą w postaci kolejnej odsłony jego mutatora. ArmoredBeasts 2.08 do ściągnięcia stąd. Smacznego jajka życzy Mati!
|
2008.03.22
Cip cip cip ;D |
Redakcja HLDS.pl składa <colorize>najserdeczniejsze</colorize> życzenia z okazji Świąt Wielkiej Nocy wszystkim odwiedzającym: spokojnych, pogodnych, smacznych ;). A w poniedziałek abyście mogli olać wszystko \o/
|
2008.03.21
Trzy kałasze na wynos proszę... |
Ze wszystkiego można zrobić kasę, a najłatwiej na dzieciach i graczach gier online. Jak podaje FileFront w najnowszej grze z Electronic Arts, zatytułowanej Battlefield: Bad Company, będzie można kupić w grze broń za realne pieniądze poprzez Xbox Live Marketplace. Oczywiście nie będzie to prawdziwa broń na ostrą amunicję, ale zablokowanych 10 giwer do użycia w grze dopiero po zakupie mikropłatności. W związku z tym faktem od razu pojawia się problem - w jakim stopniu kupiona broń ułatwi życie graczom ją posiadającą. Przecież znajdzie się dużo ludzi co nie zechcą wydać kasę na ekstra zabawkę, albo na przykład ich nie stać. I czy kupiona broń w wersji gry beta będzie także już dostępna w pełnej wersji. Przypadki gdzie płaci się za dodatki są właściwie we wszystkich spotykanych produktach - w grach często objawia się to jako ekstra mapka, koszulka, jakaś figurka i tak dalej. No ale to było coś ekstra, gdzie gra już stanowiła całość. A tu mamy taki wyskok, to tak jakbyś za patcha do gry musiał płacić.... A znamy tytuły gdzie pewne bronie są odblokowywane wraz ze zdobywaniem punktów doświadczenia gracza w rozgrywce online. Wali komerchą bo gra na bazie filmu - do tego się już nawet przyzwyczailiśmy... Pół biedy, kiedy trzeba w niektórych grach płacić miesięcznie pewną sumę za to, że możemy grać online czy też by nam postać nie wyparowała. Ale kasa za ekstra giwerę, która pozostanie nieaktywna w menu bo nie zabuliłeś, pomimo faktu posiadania pełnej gry? Cóż, najwyraźniej handlowcy z EA starają się doić kasę maksymalnie jak się da. A może to panowie z Microsoft? |
Aktualizacja Team Fortress 2 |
Lista zmian:
|
2008.03.19
Aktualizacja strony |
- Z tymi kolorami czuje się jakoś tak swojsko... tworzyłem to jakbym był natchniony logo Windows majaczącym przed oczami X) --_KaszpiR_ 02:02, 20 mar 2008 (CET) |
Do poprawki |
|
2008.03.18
Tłumy botów |
|
2008.03.17
Sourcemod 1.0.0 |
|
2008.03.16
CPL is dead |
|
2008.03.14
Aktualizacja TF2 |
|
2008.03.12
Atari na Steamie |
|
Wiedźmin w Saunie i NwN |
|
2008.03.11
Mody do RedOrchestra |
|
Anticheat pod RO |
|
Steam znowu zaktualizowany |
|