Anticheat

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Linki)
 
(Nie pokazano 21 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
== Co to jest anti-cheat ==
+
= Co to jest anti-cheat =
[[Cheat]]y, czyli oszustwa, istniały w grze od początku gier i nie tylko - mają na celu pomóc graczowi osiągnąć lepszy wynik stosując w grze niedozwolone metody. Oczywiście dość szybko powstały '''anty-cheaty''' - czyli programy które maja za zadanie utrudnić graczowi korzystanie z cheatów.
+
[[Cheat]]y, czyli oszustwa, istniały w grze od początku gier i nie tylko - mają na celu pomóc graczowi osiągnąć lepszy wynik stosując w grze niedozwolone metody. Oczywiście dość szybko powstały '''anty-cheaty''' - czyli programy które maja za zadanie utrudnić graczowi korzystanie z cheatów. Na dole strony masz kategorię Anitcheat - zobaczysz więcej programów związanych z tym tematem.
  
Tutaj skupimy się na programach pod gry typu [[Half-Life]], ale bardzo często podobne rozwiązania istnieją dla innych gier (szczeólnie FPP).
+
Tutaj skupimy się na programach pod gry typu [[Half-Life]], ale bardzo często podobne rozwiązania istnieją dla innych gier (''szczególnie [[FPP]]'').
  
 +
 +
{{video|youtube|__EuxBg9HVA}}
 +
 +
=Rodzaje=
 
Rozróżniamy właściwie 3 sposoby kontroli graczy, ale w praktyce dwa z nich połączyły się w jedno.
 
Rozróżniamy właściwie 3 sposoby kontroli graczy, ale w praktyce dwa z nich połączyły się w jedno.
 
Teraz mamy programy uruchamiane tylko na serwerze gry, oraz programy uruchamiane na serwerze jak i u klienta.
 
Teraz mamy programy uruchamiane tylko na serwerze gry, oraz programy uruchamiane na serwerze jak i u klienta.
  
Oczywiście oprócz porgramów najczęściej ogląda się poczynania podejrzanego gracza on-line albo oglądając nagrane demo. Wtedy mozna zgłosić takiego delikwenta na czarną listę.
+
Oczywiście oprócz programów najczęściej ogląda się poczynania podejrzanego gracza on-line albo oglądając nagrane demo. Wtedy można zgłosić takiego delikwenta na czarną listę.
 
Ta metoda chyba jest najpowszechniej stosowana :)
 
Ta metoda chyba jest najpowszechniej stosowana :)
  
Linia 18: Linia 22:
 
*[[WWCL]]
 
*[[WWCL]]
 
*[[Detox]]
 
*[[Detox]]
'''Zalety'''
+
 
 +
=== Zalety ===
 
*konfigurowane na serwerze raz działają na każdego gracza który podłączy się do serwera.
 
*konfigurowane na serwerze raz działają na każdego gracza który podłączy się do serwera.
 
*zwalnia gracza z zawracania sobie głowy jakimiś programami i ich konfiguracją.
 
*zwalnia gracza z zawracania sobie głowy jakimiś programami i ich konfiguracją.
 
*aktualizacje mogą być wykonywane na bieżąco - każdy kto się podłączy będzie pod kontrolą najnowszej wersji antycheata
 
*aktualizacje mogą być wykonywane na bieżąco - każdy kto się podłączy będzie pod kontrolą najnowszej wersji antycheata
  
'''Wady'''
+
=== Wady ===
 
*brak bezpośredniej interakcji z graczem powoduje ograniczoną skuteczność
 
*brak bezpośredniej interakcji z graczem powoduje ograniczoną skuteczność
 
*zwiększają użycie zasobów serwera, czasem fatalne w skutkach
 
*zwiększają użycie zasobów serwera, czasem fatalne w skutkach
Linia 33: Linia 38:
 
Do tej kategorii zaliczamy takie programy jak:
 
Do tej kategorii zaliczamy takie programy jak:
 
*[[Cheating-Death]]
 
*[[Cheating-Death]]
*[[SSClient]] + [[SServer]]
+
*[[SSClient]] + [[SSserver]]
 
*[[Aequitas]]
 
*[[Aequitas]]
 
*[[VAC]]
 
*[[VAC]]
*[[VAC|Vac 2]]
+
*[[VAC|VAC 2]]
  
'''Zalety'''
+
=== Zalety ===
 
*większa skuteczność niż wersji serwerowych - uruchomione na komputerze gracza mają lepszą kontrolę nad tym co gracz może, a czego nie może.
 
*większa skuteczność niż wersji serwerowych - uruchomione na komputerze gracza mają lepszą kontrolę nad tym co gracz może, a czego nie może.
 
*dają lepsze możliwości udowodnienia że ktoś cheatował albo nie - np poprzez zrzuty ekranu.
 
*dają lepsze możliwości udowodnienia że ktoś cheatował albo nie - np poprzez zrzuty ekranu.
  
'''Wady'''
+
=== Wady ===
 
*wymaga ingerencji gracza w konfiguracji
 
*wymaga ingerencji gracza w konfiguracji
 
*trzeba aktualizować ręcznie
 
*trzeba aktualizować ręcznie
Linia 49: Linia 54:
 
*wymagają serwera antycheatrskiego do poprawnej pracy
 
*wymagają serwera antycheatrskiego do poprawnej pracy
  
 +
=Najbardziej znane=
 +
* [[Admin Spectator ESP]]
 +
* [[Aequitas]]
 +
* [[Shared Ban System]]
 +
* [[Cheating-Death]]
 +
* [[Cheat Scanner]]
 +
* [[CMN]]
 +
* [[CSP]]
 +
* [[CvarBlock]]
 +
* [[Cvar-X]]
 +
* [[Detox]]
 +
* [[ESEA]]
 +
* [[HLGuard]]
 +
* [[SGLAC]]
 +
* [[SharedBans]]
 +
* [[SoundCheck]]
 +
* [[ssClient]] oraz [[ssServer]]
 +
* [[SteamBans]]
 +
* [[sXe injected]]
 +
* [[VAC]]
 +
* [[zBlock]]
 +
----
 +
* [[PunkBuster]] - dla gier na silniku [[Quake 3]].
  
 +
Zobacz także Kategorię Anticheat (na dole).
  
 +
=Linki=
 +
*http://wiki.counter-hack.net/
 +
* http://www.dmwworld.com
 +
* http://www.thezproject.org/
 +
=Zobacz także=
 +
Zobacz także [[Blacklist]]
 
[[Kategoria:Anticheat]]
 
[[Kategoria:Anticheat]]
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Gry]]
[[Kategoria:Serwry gier]]
+
[[Kategoria:Serwery gier]]

Aktualna wersja na dzień 14:59, 1 sty 2008

Spis treści

Co to jest anti-cheat

Cheaty, czyli oszustwa, istniały w grze od początku gier i nie tylko - mają na celu pomóc graczowi osiągnąć lepszy wynik stosując w grze niedozwolone metody. Oczywiście dość szybko powstały anty-cheaty - czyli programy które maja za zadanie utrudnić graczowi korzystanie z cheatów. Na dole strony masz kategorię Anitcheat - zobaczysz więcej programów związanych z tym tematem.

Tutaj skupimy się na programach pod gry typu Half-Life, ale bardzo często podobne rozwiązania istnieją dla innych gier (szczególnie FPP).




Rodzaje

Rozróżniamy właściwie 3 sposoby kontroli graczy, ale w praktyce dwa z nich połączyły się w jedno. Teraz mamy programy uruchamiane tylko na serwerze gry, oraz programy uruchamiane na serwerze jak i u klienta.

Oczywiście oprócz programów najczęściej ogląda się poczynania podejrzanego gracza on-line albo oglądając nagrane demo. Wtedy można zgłosić takiego delikwenta na czarną listę. Ta metoda chyba jest najpowszechniej stosowana :)

Serwerowe

Wersje działające na serwerze mają ten plus, że nie wymagają od graczy instalowania i uruchamiania dodatkowych aplikacji gdyż wszystko znajduje się na serwerze gry.

Do tej kategorii zaliczamy takie dodatki jak:

Zalety

  • konfigurowane na serwerze raz działają na każdego gracza który podłączy się do serwera.
  • zwalnia gracza z zawracania sobie głowy jakimiś programami i ich konfiguracją.
  • aktualizacje mogą być wykonywane na bieżąco - każdy kto się podłączy będzie pod kontrolą najnowszej wersji antycheata

Wady

  • brak bezpośredniej interakcji z graczem powoduje ograniczoną skuteczność
  • zwiększają użycie zasobów serwera, czasem fatalne w skutkach

Klient

Druga kategoria to programy uruchamiane przez graczy na komputerze na którym grają. Taki program (tak zwany klient antycheat) bardzo często podczas gry łączy się z odpowiednim programem (serwer antycheat) uruchomionym na serwerze gry albo na jakimś specjalnie przeznaczonym do tego miejscu (np dedykowany serwer w świecie).

Do tej kategorii zaliczamy takie programy jak:

Zalety

  • większa skuteczność niż wersji serwerowych - uruchomione na komputerze gracza mają lepszą kontrolę nad tym co gracz może, a czego nie może.
  • dają lepsze możliwości udowodnienia że ktoś cheatował albo nie - np poprzez zrzuty ekranu.

Wady

  • wymaga ingerencji gracza w konfiguracji
  • trzeba aktualizować ręcznie
  • czasem z powodu aktualizacji gry oraz braku poprawek antycheat jest bezużyteczny albo karze gracza za dozwolone zachowania :)
  • istnieją programy dezaktywujące program kliencki - np nie tylko dają cheaty graczowi to jeszcze udają antycheata w niektórych zachowaniach oszukując serwery antycheaterskie
  • wymagają serwera antycheatrskiego do poprawnej pracy

Najbardziej znane


Zobacz także Kategorię Anticheat (na dole).

Linki

Zobacz także

Zobacz także Blacklist

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia