Anticheat

Od HLDS.pl
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Najbardziej znane)
(Linki)
 
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
= Co to jest anti-cheat =
 
= Co to jest anti-cheat =
[[Cheat]]y, czyli oszustwa, istniały w grze od początku gier i nie tylko - mają na celu pomóc graczowi osiągnąć lepszy wynik stosując w grze niedozwolone metody. Oczywiście dość szybko powstały '''anty-cheaty''' - czyli programy które maja za zadanie utrudnić graczowi korzystanie z cheatów. Na dole strony masz kategorię Anitcheat - zobaczysz więcej programów ziwązanych z tym tematem.
+
[[Cheat]]y, czyli oszustwa, istniały w grze od początku gier i nie tylko - mają na celu pomóc graczowi osiągnąć lepszy wynik stosując w grze niedozwolone metody. Oczywiście dość szybko powstały '''anty-cheaty''' - czyli programy które maja za zadanie utrudnić graczowi korzystanie z cheatów. Na dole strony masz kategorię Anitcheat - zobaczysz więcej programów związanych z tym tematem.
  
 
Tutaj skupimy się na programach pod gry typu [[Half-Life]], ale bardzo często podobne rozwiązania istnieją dla innych gier (''szczególnie [[FPP]]'').
 
Tutaj skupimy się na programach pod gry typu [[Half-Life]], ale bardzo często podobne rozwiązania istnieją dla innych gier (''szczególnie [[FPP]]'').
 +
 +
 +
{{video|youtube|__EuxBg9HVA}}
  
 
=Rodzaje=
 
=Rodzaje=
Linia 8: Linia 11:
 
Teraz mamy programy uruchamiane tylko na serwerze gry, oraz programy uruchamiane na serwerze jak i u klienta.
 
Teraz mamy programy uruchamiane tylko na serwerze gry, oraz programy uruchamiane na serwerze jak i u klienta.
  
Oczywiście oprócz porgramów najczęściej ogląda się poczynania podejrzanego gracza on-line albo oglądając nagrane demo. Wtedy można zgłosić takiego delikwenta na czarną listę.
+
Oczywiście oprócz programów najczęściej ogląda się poczynania podejrzanego gracza on-line albo oglądając nagrane demo. Wtedy można zgłosić takiego delikwenta na czarną listę.
 
Ta metoda chyba jest najpowszechniej stosowana :)
 
Ta metoda chyba jest najpowszechniej stosowana :)
  
Linia 52: Linia 55:
  
 
=Najbardziej znane=
 
=Najbardziej znane=
 +
* [[Admin Spectator ESP]]
 
* [[Aequitas]]
 
* [[Aequitas]]
 +
* [[Shared Ban System]]
 
* [[Cheating-Death]]
 
* [[Cheating-Death]]
 +
* [[Cheat Scanner]]
 
* [[CMN]]
 
* [[CMN]]
 
* [[CSP]]
 
* [[CSP]]
 +
* [[CvarBlock]]
 
* [[Cvar-X]]
 
* [[Cvar-X]]
 
* [[Detox]]
 
* [[Detox]]
Linia 65: Linia 72:
 
* [[ssClient]] oraz [[ssServer]]
 
* [[ssClient]] oraz [[ssServer]]
 
* [[SteamBans]]
 
* [[SteamBans]]
 +
* [[sXe injected]]
 
* [[VAC]]
 
* [[VAC]]
 
* [[zBlock]]
 
* [[zBlock]]
 +
----
 +
* [[PunkBuster]] - dla gier na silniku [[Quake 3]].
  
 
Zobacz także Kategorię Anticheat (na dole).
 
Zobacz także Kategorię Anticheat (na dole).
  
=Dodać=
+
=Linki=
{{stub}}
+
*http://wiki.counter-hack.net/
if you want to check out more AntiCheat clients:
+
* http://www.dmwworld.com
- ESL ( www.esl.eu ) using their very own "Aequitas": ( www.esl.eu/uk/download/get/?file=590704&mirror=519 )
+
* http://www.thezproject.org/
- SGL ( www.thesgl.com ) using their very own "SGLAC": ( www.thesgl.com/anticheat/SGLAC_1_1_4.exe )
+
=Zobacz także=
- CEVO ( www.cevolved.com ) using their very own "CMN": ( www.cevolved.com/data/CMN3_Install.exe )
+
Zobacz także [[Blacklist]]
- ED ( www.enemydown.co.uk ) using their very own "EDAC": ( www.enemydown.co.uk/files/EDAC.zip )
+
- ESEA ( www.esportsea.com ) + CAL ( www.caleague.com ) both using ESEAs very own AC-Client: ( www.esportsea.com/index.php?s=downloads&d=xgo&id=505 )
+
 
+
PunkBuster and CheatingDeath stopped their support for CS but as you can see, there's still alot more than VAC2 going on. even the CPL announced they're working on an own AC tool. you heard it here first: www.thecpl.com/league/?s=news&p=newsitem_987
+
 
+
 
[[Kategoria:Anticheat]]
 
[[Kategoria:Anticheat]]
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Gry]]
 
[[Kategoria:Serwery gier]]
 
[[Kategoria:Serwery gier]]

Aktualna wersja na dzień 14:59, 1 sty 2008

Spis treści

Co to jest anti-cheat

Cheaty, czyli oszustwa, istniały w grze od początku gier i nie tylko - mają na celu pomóc graczowi osiągnąć lepszy wynik stosując w grze niedozwolone metody. Oczywiście dość szybko powstały anty-cheaty - czyli programy które maja za zadanie utrudnić graczowi korzystanie z cheatów. Na dole strony masz kategorię Anitcheat - zobaczysz więcej programów związanych z tym tematem.

Tutaj skupimy się na programach pod gry typu Half-Life, ale bardzo często podobne rozwiązania istnieją dla innych gier (szczególnie FPP).




Rodzaje

Rozróżniamy właściwie 3 sposoby kontroli graczy, ale w praktyce dwa z nich połączyły się w jedno. Teraz mamy programy uruchamiane tylko na serwerze gry, oraz programy uruchamiane na serwerze jak i u klienta.

Oczywiście oprócz programów najczęściej ogląda się poczynania podejrzanego gracza on-line albo oglądając nagrane demo. Wtedy można zgłosić takiego delikwenta na czarną listę. Ta metoda chyba jest najpowszechniej stosowana :)

Serwerowe

Wersje działające na serwerze mają ten plus, że nie wymagają od graczy instalowania i uruchamiania dodatkowych aplikacji gdyż wszystko znajduje się na serwerze gry.

Do tej kategorii zaliczamy takie dodatki jak:

Zalety

  • konfigurowane na serwerze raz działają na każdego gracza który podłączy się do serwera.
  • zwalnia gracza z zawracania sobie głowy jakimiś programami i ich konfiguracją.
  • aktualizacje mogą być wykonywane na bieżąco - każdy kto się podłączy będzie pod kontrolą najnowszej wersji antycheata

Wady

  • brak bezpośredniej interakcji z graczem powoduje ograniczoną skuteczność
  • zwiększają użycie zasobów serwera, czasem fatalne w skutkach

Klient

Druga kategoria to programy uruchamiane przez graczy na komputerze na którym grają. Taki program (tak zwany klient antycheat) bardzo często podczas gry łączy się z odpowiednim programem (serwer antycheat) uruchomionym na serwerze gry albo na jakimś specjalnie przeznaczonym do tego miejscu (np dedykowany serwer w świecie).

Do tej kategorii zaliczamy takie programy jak:

Zalety

  • większa skuteczność niż wersji serwerowych - uruchomione na komputerze gracza mają lepszą kontrolę nad tym co gracz może, a czego nie może.
  • dają lepsze możliwości udowodnienia że ktoś cheatował albo nie - np poprzez zrzuty ekranu.

Wady

  • wymaga ingerencji gracza w konfiguracji
  • trzeba aktualizować ręcznie
  • czasem z powodu aktualizacji gry oraz braku poprawek antycheat jest bezużyteczny albo karze gracza za dozwolone zachowania :)
  • istnieją programy dezaktywujące program kliencki - np nie tylko dają cheaty graczowi to jeszcze udają antycheata w niektórych zachowaniach oszukując serwery antycheaterskie
  • wymagają serwera antycheatrskiego do poprawnej pracy

Najbardziej znane


Zobacz także Kategorię Anticheat (na dole).

Linki

Zobacz także

Zobacz także Blacklist

Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
HLDS.pl - Menu:
Inne
IRC
Inne sekcje:
Znajomi:
Narzędzia